Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 502

Forumkategorier

Användare Inlägg  
E Solu - Ej medlem längre2008-08-13 02:22
Antal inlägg: 4715

Och spelar man turnering är det väl lika spännande att vinna vare sig man får betalt för det eller ej.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-13 02:22

Jag tycker nästan tvärtom, får man betalt för det så känns det på en gång som ett arbete, och blir därmed tråkigt.

goatie2008-08-13 02:28
Antal inlägg: 1299

En hel del poker blir det. Både på nätet och med polare.
Har oxå mött den där Gubbi,dock inte heads-up. Han fanns inte ens med på finalbordet :)

_abc_2008-08-13 04:03
Antal inlägg: 2200

E solu: Jag nämnde att det oftare än sällan blev mer pressat med pengar (såvida summan i fråga svider något, betydligt mer än kaffepengar), om man nu gillar pressen dvs. ett mer psykiskt jobbigt tävlingsmoment, ja då borde det te sig roligare med pengar, vad det än handlar om. Förutom poker är golf, biljard, backgammon och scrabble offer för vadslagning iaf i mina kretsar. Det är när det är pengar på spel som starka nerver får en större fördel.

VInner man sedan en turnering som du säger utan pengainsatser, tycker iaf jag att spelarna inte gjort lika bra ifrån sig som om de hade satsat en peng. Om pengen i fråga inte sved alls, kanske 5kr i första pris, vardera 1kr i insats där alla har ett jobb, ja då kan man lika gärna ha spelat om låssisar för skillnaden psykiskt är obefintlig.

"Jag tycker nästan tvärtom, får man betalt för det så känns det på en gång som ett arbete, och blir därmed tråkigt."

Om den devisen stämde tycker jag att det borde kännas som fritid för en som jobbar övertid en kväll men har fast månadslön.

E Solu - Ej medlem längre2008-08-13 04:40

Jag förstår att det är kul för de vars hjärnor är kopplade så att de får samma kick av att spela som en heroinist får av att knarka. (Vilket är välkänt att många får, och efter ett tag omstrukturerar sig hjärncellerna så att man behöver kicken för att må bra.) Själv har jag i princip inget större sug efter pengar, utan tycker att det är roligare att göra saker som är kul i sig. Oftast involverar dessa saker inte pengar överhuvudtaget.

Pottränad - Ej medlem längre2008-08-13 09:08
Antal inlägg: 4315

Jag spelar för att det är kul, och allra roligast är det att ta sig till finalbordet.
Pengarna ser jag som en bonus, faktiskt, tro det eller ej.

TIIIILT2008-08-13 16:51
Antal inlägg: 90

"Och spelar man turnering är det väl lika spännande att vinna vare sig man får betalt för det eller ej."

Äran(antar att det är det du snackar om när du säger "spännande att vinna".) är nästan helt obetydlig då NLHE faktiskt bara är ett turspel med skicklighetsinslag, inte tvärtom som många tror. Att vinna en stor turnering är alltså knappast något märkvärdigt(Snackar fortfarande om NLHE).

"Jag förstår att det är kul för de vars hjärnor är kopplade så att de får samma kick av att spela som en heroinist får av att knarka. (Vilket är välkänt att många får, och efter ett tag omstrukturerar sig hjärncellerna så att man behöver kicken för att må bra.)"

Överdriv lite mer. Sålänge man vinner är det lugnt. :)

"Pengarna ser jag som en bonus, faktiskt, tro det eller ej."

Har man ingen kunskap om spelet kan jag förstå att du tycker så. Du har alltså inga större förväntningar att vinna då det för dig är som att spela bingolotto. Alt. du spelar med för små insatser.

hungerstrejk2008-08-13 17:16
Antal inlägg: 524

Jag spelar på Svenska Spel. Vi kanske skulle dra ihop en privatturnering där för oss Betafreaks?

gubbi2008-08-13 17:19
Antal inlägg: 2638

Det tycker jag låter som en alldeles lysande idé!

hungerstrejk2008-08-13 17:42
Antal inlägg: 524

jamen då ska jag starta mitt livs första tråd och göra reklam!

Mr Sun Green - Ej medlem längre2008-08-13 17:58
Antal inlägg: 825

Poker eller scrabble. Jag går ALL-IN.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?