Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 20 498 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2008-05-14 06:27 | |
![]() | Jag kanske kan bidra med ett litet tips. Jag vet att många är av den uppfattningen att man måste sluta helt tvärt, annars går det aldrig, men jag får nog säga att jag är på god väg. När jag började på mitt nya jobb så bestämde jag mig för att inte röka på arbetstid. Tog en cigg hemma på morgonen och en på väg till jobbet. Ingen på hela dagen trots att jag var så fruktansvärt röksugen. Sen tog jag två på vägen hem från jobbet och så kanske tre-fyra på kvällen. Nu, ca ett halvår senare är jag nere i en hemma på morgonen, en på vägen hem och en på kvällen, plus att den på kvällen känns inte nödvändig längre så den kommer också försvinna snart. Men just det att jag har något att se fram emot gör att jag kan hålla mig längre och längre tid. Så det kan vara värt ett försök! | |
| exponerad | 2008-05-14 10:42 | |
![]() | Rökte i ca 23 år men slutade tvärt i november förra året. D går hur bra som helst att låta bli. D som hjälpte mig var att jag krossade knäet i höstas vilket medförde att jag under ca två månader fick morfin som i sin tur gjorde mig så sjukt röksugen. Jag gick från typ ett halvt paket om dagen till två hela paket. Kedjerökte verkligen men efter dessa två månader så kände jag att jag ville inte se åt en cig nå mer. D är ungefär ett halvår sedan jag la av å jag har inte tagit ett bloss sedan dess. Blir inte röksugen ens när jag tar en öl. Så mitt tips är att göra sig ordentligt illa så man får morfin. Rök som bara fasiken i ett par månader. Sen lägger man bara av. Inga problem! | |
| Frosty1 - Ej medlem längre | 2008-05-14 10:45 | |
![]() | Exponerad: Du är flagrant så det förslår! | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-14 16:38 | |
![]() | bara fimpa?.. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-05-14 16:41 | |
![]() | Jag tänker satsa på att bunkra upp med nikotintuggumin som bara den. Tänker inte bry mig om ens vad Carr (Äntligen rökfri) skriver om det även om jag förstår hans resonemang... hellre beroende av tuggummina än av ciggen... | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-14 16:42 | |
![]() | hade jag vart rökare och velat sluta, had ejag velat använda en såndär inhalator haha | |
| skogsbär - Ej medlem längre | 2008-05-14 16:49 | |
![]() | Du bör INTE sluta tvärt (i varjefall inte om du rökt länge och mycket), för det kan ge en chock för kroppen och resultera i jättejobbiga reaktioner. Försök att trappa ner istället, och när du kommit så långt att du bara röker några stycken per dygn så ta hjälp av en kunnig (!!!) akupunktör. Jag slutade med hjälp av akupunktur. Hade storrökt i c:a 20 år och efter två behandlingsomgångar kunde jag bara inte röka längre....detta är för 14 år sedan och inga återfall har jag fått... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-05-14 16:53 | |
![]() | Skall man leta efter någon särskild sorts akupunktur då skogsbär? | |
| sixty5er | 2008-05-14 17:01 | |
![]() | Jag funderade på att starta en sån här tråd i morse. Tur jag inte gjorde det då, så det slapp bli en dubbeltråd till. :) Har försökt sluta 3 gånger dom sista 2 månaderna, men ännu inte lyckats. Gick senast åt h-e i förmiddags. Men skam den som ger sig. Köpte 5 paket idag och tänkte jag skulle sluta efter dom. Får se om det funkar bättre med lite framförhållning. | |
| MiaMariaMia | 2008-05-14 17:43 | |
![]() | Mitt råd till dig är att läsa boken: Sluta röka för kvinnor. Jag minns inte författarens namn, men det går ju att söka på google. Den boken fick iallafall mig att sluta röka lätt som en plätt, och kanske kan fungera även på dig? Lycka till! | |
| lisatheman | 2008-05-14 17:53 | |
![]() | skogsbär - sådär blir det om man tar narkotika och slutar tvärt. Slutar man tvärt med tobak är det enda som händer att man känner sig stolt, frisk och fräsch - på en gång! Läs boken alla! Det funkar hur bra som helst. Vet inte någon som fått någon chock av den metoden. Dessutom har alla jag känner (och jag själv) slutat tack vare den. Tuggummi gör att du fortsätter tro att du behöver röka. Läs boken! :) | |
| lisatheman | 2008-05-14 17:54 | |
![]() | Alltså den av Allen Carr. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-05-14 17:57 | |
![]() | Ja, har läst och jag kände mig frälst. Så jag inser hur svag jag är när jag misslyckades. Fast jag vet att carr konsultar också, får kanske ta in mig på en av hans kliniker! ;) Allvarligt talat, det är en jättebra bok! | |
| everthorns | 2008-05-14 18:13 | |
![]() | Själv är jag icke-rökare och har aldrig rökt, men jag delger här ett av mina favoritcitat: "Att sluta röka är det lättaste i världen. Det gör jag flera gånger om året!" Tyvärr vet jag inte vem som sa det... Lycka till hur som helst! | |
| silverdrop - Ej medlem längre | 2008-05-14 18:19 | |
![]() | Boken "Äntligen icke-rökare" av Allen Carr är obetalbar! Jag slutade röka 1/4, alltså för 1½ månad sedan, och har inte haft några större problem att låta bli cigaretterna. LÄS DEN och sluta sen! | |
| lisatheman | 2008-05-14 18:23 | |
![]() | Ja! Det var inte ens jobbigt. Man tror att man ska få världens knäpp av att inte "få" röka. Sen intalar man sig själv (kanske för att få känna sig lite mindre dålig) att man egentligen inte vill sluta utan trivs ganska bra som rökare.. Skönt att bli lite omskakad. Fantastisk bok. | |
| skogsbär - Ej medlem längre | 2008-05-14 18:49 | |
![]() | Hmm..jag håller inte med dig, lisatheman, men det behöver vi inte tvista om, för allas olika erfarenheter kring temat är såklart värdefulla, OCH alla är vi individer med kroppar som reagerar på sitt eget, individuella sätt. Så fortsätt du och berätta om hur det varit just för dig! Till Dudeniro; Ja, man skall hitta en akupunktör som gått en ordentlig utbildning - vilken är på flera år (jämfört med exempelvis sjukgymnasterna som i regel får en kurs på några veckor och skall därefter behandla folk. Livsfarligt). Sök på nätet och läs om kriterierna för en utbildad akupunktör. De ska bland annat kunna pulsdiagnostisera vilket är jätteviktigt. Utan pulsdiagnostisering kan de bara behandla på måfå och det är ytterst oansvarigt. | |