Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 121 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2007-05-01 20:08 | |
![]() | HumbleBug: ja, det är klart att vi kan skilja på persona och personlighet. Brukar du göra det till vardags? "Jo, hon såg rätt bra ut, och har nog en bra personlighet, men hennes persona hade jag svårt för." I de flesta fall kan man ju anta att det man får sig till livs vid ett samtal med en person också till viss del speglar dennes personlighet. Själv har jag svårt för "personligheter". Tycker sällan de har speciellt intressanta saker att säga. För uppe i sig själva. | |
| China Doll | 2007-05-01 23:22 | |
![]() | Om man är för tjock och inte tycker att man är snygg naken, varför inte banta då? =^.^= | |
| david_84 | 2007-05-01 23:40 | |
![]() | ...för att det finns annat i livet man också sätter värde på. | |
| KillerCow | 2007-05-02 07:23 | |
![]() | Såg bara 3 minuter av programmet för nån eller några veckor sedan o vart chockad! Står en ung tjej i omöjliga underkläder (tror inte ett dugg på att det kan vara hennes personliga) o sedan byter hon om till vad programledaren hade valt ut för underkläder. Det värsta var väl inte kläderna då, de var väl fina, men att programlederkillen tafsade henne på brösten o säger "Ja, ser du, nu fick de ju en jättefin lyft." Både min sambo o jag vart chockad, är det ok att tafsa på en tjej med dålig självförtroende på brösten på bästa sändningstid? När hon är i total underläge o inte våga säga ifrån säkert? Hur i helvete kan ens TV besluta att sända detta? Är programledaren släkt med producenten o behövde ett bra o legitimerad sätt att få tafsa på främmande tjejer o gärna få betalt också? Snacka om att TV utnyttjar vanligt folk som hoppas på mirakel ... China Doll: Ibland fins det skäl varför vissa är tjocka o då behöver man inte gilla vara tjock heller. Tror det finns inte en enda i hela världen med övervikt som är glad åt sin vikt helt o hållet. Att säga till överviktiga att "Banta då." funkar inte, istället kan det o gör det många gånger också, trigger det en reaktion som ger motsatt effekt. Känner du nån som är tjock o vill gå ner, ger inte goda råd hur denne ska gå ner, säg att du hänger gärna med till gymmet eller gå på promenad elelr så. | |
| emmanent | 2007-05-02 08:59 | |
![]() | Det enda som gör en person attraktiv är självförtroende. Inte självupptagenhet, eller påklistrad självsäkerhet - självförtroende. Kan man hjälpa något att hitta till sitt självförtroende i ett underhållningsprogram? Jag misstänker att det är lite svårt, men om det funkar för någon av deltagarna så är det väl grejt osv. Jag antar att den största språngbrädan är ändå att ställa upp i ett program och representera "jag är fet och ful". Eller spinking och ful - skulle inte förvåna mig om något sådant dyker upp så småningom också. Jag råkade landa på det där programmet, och stördes också av att han kladdade så förbannat på tjejen, bytte kanal efter några minuter. Kändes lite nervärderande i mina ögon men är säkert menat som stöd och uppmuntran. China doll: Jag är rätt säker på att varenda överviktigt person i det här landet och annorstädes i västvärlden, bantar regelbundet. Ironiskt nog är bantning ett av det största problemen till viktökningar, när man läser runt lite. Vi rör på oss för lite, helt enkelt, tillsammans med helt verklighetsfrämmande förväntningar på oss själva. En livsnjutande människa med skapligt självförtroende är rätt oemotståndlig - tricket är att hitta dit som person, tror jag, inte hitta rätt "bantningskur". Jag undrar hur man hittar till sitt självförtroende, faktiskt? Jag har liksom alltid bara "haft det", och är dålig på att sätta fingret på vad det är som gör att det är så. Kanske är det så att en bit är att någon visar på att man är "snygg ändå" som är ett steg mot självförtroendet, ingen aning? | |
| Lina_83 | 2007-05-07 04:01 | |
![]() | Oj ojoj ja han e riktigt lebbig jag spyr typ av den där tafsande typen ..... man kan ju hoppas att han är bög, då blir det lite lättare att smälta iallafall | |
| WildWoman | 2007-05-07 08:19 | |
![]() | Dyslekso: "Sedan måste man ju säga att det finns något av ett mänskligt-objektivt skönhetsmått, och jag har tillräckligt bra koll på det måttet för att hävda att tjejerna i programmet inte är snygg." Är inte det där väldigt individuellt? Vad man tycker? Det finns både killar och tjejer som anser att en kvinna SKA ha hull på kroppen. Jag anser det. Min sambo anser det. En kvinna med strl 46 tycker jag är mycket sexigare än en som har strl 36. Vilket min sambo och flera andra jag känner håller med om.... | |
| Dyslekso | 2007-05-07 09:36 | |
![]() | WildWoman: jo, det är klart att det är individuellt vad man tycker är snyggt. Men jag inbillar mig ändå att det existerar ett, ja, mänskligt-objektivt eller statistiskt gångbart eller vad man ska kalla det, skönhetsmått. Vissa människor anses av en stor population som väldigt snygga, andra som väldigt fula. Det är väl skrytsamt av mig att hävda att jag har god koll på det måttet, men jag tror inte att snygg naken-tjejerna når upp över "genomsnittlig" med det måttet mätt. Det var väl också mer ansiktena jag tänkte på än deras midjemått. | |
| HumbleBug | 2007-05-07 10:40 | |
![]() | Lyckades se tre minuter på eländet igår. Måste säga att "programledaren" (eller vad man ska kalla honom) såg rätt osäker och nervös ut. Inte riktigt rätt person att ge stöd åt andra. | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-05-07 10:49 | |
![]() | jag såg reklamen och ville spy galla när han sa något om att han skulle få henne att se snygg och smal ut. är det bara "mulliga" tjejer som inte trivs med sin kropp kanske? alla män då? och vi kvinnor som total saknar former? | |
| HumbleBug | 2007-05-07 11:37 | |
![]() | Alla har en förvrängd kroppsuppfattning - det är bara frågan om mer eller mindre. Få är medvetna om sin egen kroppsbild och få arbetar på sin egen självuppfattning. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-07 12:11 | |
![]() | Han borde klä sig själv snyggare och göra en makeover när han ska fixa tjejerna, han såg själv ut som värsta hillbillyn ju. | |
| HumbleBug | 2007-05-07 12:23 | |
![]() | Men han kanske känner sig himla snygg och det är ju det som är det viktiga! :-) | |
| elakcaroo - Ej medlem längre | 2007-05-07 17:20 | |
![]() | positivt att de för en gångs skull inte skär bort fett eller sätter dom på diet...men, fånigt med vuxna kvinnor som inte ens kan se sig i spegeln, som om det skule vara så himla viktigt hur dom ser ut, jag menar, de ser ju ändå ut som folk i allmänhet. men att ha dom att vika ut sig för att förbättra sitt självförtroende...nej tror inte det. dagens samhälle. | |
| huultsfred - Ej medlem längre | 2007-05-07 17:46 | |
![]() | jag är ett bra exempel på hur en snygg man kan se ut... dessutom är jag snygg naken... obs bilder finns ;) | |