Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 251 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Brittleif - Ej medlem längre | 2007-05-05 20:35 | |
![]() | denna tråden hör hemma under värdelöst vetande, antar att den smått osmarta trådksaparen inte antecknar allas svar vilket han borde eftersom han är så oehört ivrig av att veta hur folk dricker sitt kaffe. ot: skit i det du | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-06 02:49 | |
![]() | Jag föredrog Zoegas Intenzo fram tills för två veckor sen då jag tvärt slutade med kaffe efter att ha läst en sak i tidningen om att det största intaget av akrylamid kommer från kaffe. (Mer än potatis, som jag var så skandalomsusat för några år sedan.) Men jag kommer antagligen börja dricka kaffe igen när jag så småningom tvingas genomlida kafferaster etc om jag blir anställd någon gång i framtiden. | |
| Brittson | 2007-05-09 15:47 | |
![]() | Konstigt att så många har svarat då, Brittleif, om det är så värdelöst vetande. Synd att sirspellalot inte är medlem längre, så att han inte får veta hur fruktansvärt arrogant han är. Fattar han inte att jag vill dricka kaffe, helst varje dag, men det är inte värt att må som jag gör av det!? Därför dricker jag te. Så kom för fan inte och klaga, jag lider redan tillräckligt av att inte kunna dricka kaffe! Är inte ensam om det heller. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-09 16:07 | |
![]() | I värdelöst vetande får man inte diskutera kaffesorter. När jag gjorde det blev mina inlägg borttagna och jag hotades med avstänging. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-09 16:11 | |
![]() | Ber om ursäkt, det var visst "Onödigt vetande" tråden hette. www.betapet.com/inde...am p;page=1 | |
| Brittson | 2007-05-09 19:09 | |
![]() | Hehe, nä, kaffe platsar inte i kategorin onödigt vetande! :) | |
| viktro | 2007-05-09 19:59 | |
![]() | Jag dricker 0-10 koppar om dagen. Alla slags kaffe bara det är svart och tillräckligt starkt. Hemma mest presskaffe, Gevalia eller Lövbergs mellanrost. I lunchrummet brygg. Jag anser att kaffe ska drickas ur små koppar. I mugg smakar det inte alls lika bra. Bäst av allt är nog egentligen riktigt kokkaffe på vedspis så att det blir så vansinnigt hett som det bara verkar bli på vedspis. Kopparna ska helst vara små vita koppar med rosenmotiv och skramligt fat och om man dricker det med darrig hand klirrar det extra hemtrevligt. Dricka på fat är också trevligt. | |
| Brittson | 2007-05-18 22:25 | |
![]() | Då kanske du gillar mina koppar, viktro. De är små (= kaffekoppar) och vita med bruna blommor på. Världens finaste :) Helbruna fat till, fast dem använder jag inte. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-18 22:32 | |
![]() | Arvid Nordqvist (stavning?) Har druckit Gevalia och liknande hemma, men fastnade för Arvid och så får han vara kvar... | |
| Lillråttan | 2007-05-18 22:40 | |
![]() | Jag har varit en fanatisk förkämpe för kokkaffe, Gevalia skulle det vara, i alla år. Men nu har jag mer eller mindre plötsligt börjat tycka att det smakar lite oljigt (!) och föredrar snabbkaffe med mjölk i. Helskumt. | |
| Vigdir | 2007-05-18 22:41 | |
![]() | Rättvisemärkt och kravmärkt! Både hemma och på jobbet. Hemma står numera en perkulator, så det blir välan en 4-8 koppar per dag. Eller mer... Med en gnutta mjölk i. Fast godast är kokekaffe förstås. Särskilt på källvatten över öppen eld. | |
| Maybach | 2007-05-22 18:28 | |
![]() | "Espressochoc", otroligt god. Nån annan som smakat det? | |
| Lagavolin - Ej medlem längre | 2007-05-22 18:30 | |
![]() | zoega är mitt kaffe. och en kopp i timmen under den vakna delen går det nog ner. men så sover jag lite halv kasst också | |
| Juliya - Ej medlem längre | 2007-05-22 18:36 | |
![]() | Svart med mjölk i . | |
| Maybach | 2007-05-22 18:58 | |
![]() | Då är det väl inte svart? Eller haha, det är väl alltid svart från början? :) | |
| Juliya - Ej medlem längre | 2007-05-22 19:01 | |
![]() | Ja jag menade svart, först väldigt svart och sedan mjölk i . Ha ha . :)) Men det ska vara riktigt svart så det inte blir mjölkblask menade jag .:)) | |
| Maybach | 2007-05-22 19:05 | |
![]() | I see ;) | |
| klarkan - Ej medlem längre | 2007-05-22 20:43 | |
![]() | 0-10 koppar om dan,pressokaffe med mjölk hemma men annars vad som finns att tillgå. | |
| Roffe B - Ej medlem längre | 2007-05-22 20:55 | |
![]() | äh den här plåtmaggen pallar för hur mycke som helst | |
| Emmef - Ej medlem längre | 2007-05-22 20:59 | |
![]() | Många muggar med kaffe, helst nymalda brutal bönor *mums* | |