Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 516 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maybach | 2007-05-18 19:59 | |
![]() | Snabba Cash, skriven av Jens Lapidus.. | |
| raringen | 2007-05-18 20:20 | |
![]() | Just nu "Änglar och Demoner" av Dan Brown. Men sedan väntar Livvakten av Lee Child. Toppenförfattare! Har läst alla som utkommit i pocket på svenska hittills utom den. Jag är helt betagen av Jack Reacher, huvudpersonen. Rekommenderas verkligen åt dej som läser Baldacci, Coben m.fl. Thriller i toppklass. | |
| HappyU | 2007-05-28 20:32 | |
![]() | Mitt liv i mina händer av Alison Lapper Hon föddes utan armar och med outvecklade ben. Hon har vuxit upp till att bli konstnär, mor och en förebild för många människor. När Alison föddes fick hennes familj rådet att lämna bort henne, så hon överlämnades till de sociala myndigheterna. I nitton år uppfostrades hon på institutioner under strikta förhållanden. Medan hon kämpade sig igenom en kärlekslös barndom med både fysiska och psykiska övergrepp, bestämde hon sig för att slå sig fri och bli självständig. Välsignad med intelligens och beslutsamhet har Alison tagit itu med många utmaningar på sin väg till att få leva ett rikt och självständigt liv. Alisons konstnärliga talang, styrka och personlighet gav henne den frihet hon längtade efter när hon fick påbörja konststudier på universitetet i Brighton, och 1994 tog hon sin examen med högsta betyg. År 2000 födde Alison sonen Parys. De båda har medverkat i BBC:s dokumentärserie Child of Our Time. I september 2005 placerades Marc Quinns fem meter höga staty Alison Lapper: Gravid på den fjärde sockeln på Trafalgar Square och gjorde bilden av henne känd för miljoner människor. Mitt liv i mina händer är en engagerande och tankeväckande bok som berättar om hur Alison övervann smärta och fördomar. Den är ett gripande porträtt av en inspirerande kvinna. | |
| Vikage | 2007-05-28 23:34 | |
![]() | Betapet forumet | |
| Jesper M | 2007-05-29 00:10 | |
![]() | tärningsspelaren, en grym bok om en man som tappar tron på det som han tidigare brann för. och börjar leva sitt liv efter tärningens slump, dvs "blir det en sexa så gör jag så, en femma gör jag så" | |
| levakdörB | 2007-05-29 00:37 | |
![]() | Stieg Larsson - Flickan som lekte med elden. Riktigt bra! Synd att jag läst den så ryckigt. (ett kapitel til o ett kap från praktiken..).. | |
| Majalis | 2007-05-29 00:41 | |
![]() | Torkel Klingberg Den översvämmade hjärnan Där får man veta varför man beter sig som man gör ibland. Och lite annat tänkvärt! | |
| vulcan | 2007-05-29 09:57 | |
![]() | Flera intressanta böcker under läsning här! Den översvämmade hjärnan blev jag omedelbart sugen på - blir nog en beställning hos Bokus när jag kommer hem - tack för det tipset! själv läser jag "Chasing justice" av Kerry Max Cook - en självbiografi av en man som satt oskyldigt dömd på Death row i Texas i 20 år. Man kan väl utan att överdriva säga att det inte är en särskilt smickrande bild av "rättvisan" i Texas som den ger. | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2007-05-29 11:17 | |
![]() | Poeten, Michael Connelly. Jävligt bra bok ! | |
| Ajskriim | 2007-05-29 22:05 | |
![]() | Montecore-en unik tiger, Jonas Hassen Khemeri. Lite skumt upplagd men av någon anledning så är den rätt skön, precis som hans Ett Öga Rött.. | |
| Millenium - Ej medlem längre | 2007-05-29 22:11 | |
![]() | Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes. Den sista boken i hans Milleniumtriologi och dessvärre också hans sista bok. | |
| sarlina | 2007-05-29 22:13 | |
![]() | Cecilia Lindqvist "Tecknens Rike" - en berättelse om kineserna och deras skrivtecken. Underbar, vacker, tankeväckande och lärorik. Kan det bli bättre? | |
| david_84 | 2007-05-29 22:17 | |
![]() | Just nu läser jag Glaspärlespelet av Hesse som ingår i min kurs "Livsåskådningar i skönlitteraturen". Jag tycker den hittills är ganska intressant. Den handlar om relationen musik/andlighet, betydelsen av meditation m.m. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-07-10 12:11 | |
![]() | david_84: låter som en trevlig kurs. hur såg litteraturlistan ut i övrigt? är för tillfället mäkta imponerad av Walker Percys "The Moviegoer" "breathtakingly brilliant" står det saxat från NY Times på omslaget och jag kan inte annat än att hålla med. bland det bästa jag läst. "On the eve of his thirtieth birthday, Binx Bolling is adrift in New Orleans. He occupies himself with dallying with his secretaries and going to movies, which provide him with the 'treasurable moments' lacking in his real life. But one fateful Mardi Gras, Binx embarks on a quest - a harebrained search for authenticity that outrages his family, endangers his fragile cousin, Kate, and sends him reeling through the gaudy chaos of the French Quarter. Wry and wrenching, rich in irony and romance, "The Moviegoer" combines Bourbon Street elegance with the spiritual urgency of a Russian novel in a genuine American classic." | |
| falafelibröd | 2007-07-10 14:24 | |
![]() | Jag läser ingenting just nu. Laddar upp för "Harry Potter and the deathly hallows"..... | |
| Verdandi | 2007-07-10 15:02 | |
![]() | Läser "Harry Potter and the order of the phoenix" för tillfället. Måste hinna läsa ut både den och "Harry Potter and the half blood prince" innan den sista boken i serien kommer ut. Har i och för sig redan läst båda två, men jag måste fräscha upp minnet lite...:) | |
| Prytte | 2007-07-10 15:09 | |
![]() | Jag har precis börjat läsa Out (engelska titeln) av Natsuo Kirino. Kan tyvärr inte säga nåt just om boken mer än att det är hennes första bok som översatts till engelska. Kirino är iaf en rätt framstående författare i Japan. | |
| krummerik | 2007-07-10 16:20 | |
![]() | "En ensam människas bibel" av Gao Xinjian. Den är något av en besvikelse, handlar för lite om kina under kulturrevolutionen och för mycket om författaren och dennes kvinnor. | |
| TomHagen | 2007-07-10 18:17 | |
![]() | Khwajeh Shams al-Din Muhammad Hafez-e Shirazi läser jag just nu. Ingen skriver vackrare och med större kärlek. | |
| Sombatic | 2007-07-10 19:21 | |
![]() | Flyktingen av David Baldacci --en av mina favoritförfattare! | |