Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 848 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-27 21:36 | |
![]() | Min son kom hem med en fräck tygväska som han och hans pojkvän hade sytt. Det önskade jag mej i morsdagpresent:-) *hoppas på det*:-) | |
| Lill-IT | 2009-05-27 22:04 | |
![]() | Min tös ville bli körd till en presentbutik igår, väl där fick jag inte gå med in... lite lätt genomskinligt så där:-)) Hoppas på en godisskål, eller en zestrivare, eller gräddkola, eller hårsnoddar, eller vad som helst:-) Min mor ska få en bukett med vitrosa ranunkel: foto.lisa.de/userima...7/ nm/65798 och en huvudmasserare: www.eksitdata.com/index.a sp Hon har önskat sig en sådan, och jag förstår varför... de är ju helt underbara! Köpte en till mig själv också:-) | |
| Mammaoxå | 2009-05-27 22:17 | |
![]() | Vi ska fira mors dag med att ha picknick. Nu hoppas vi bara på picknick-väder. | |
| run-marie | 2009-05-27 22:26 | |
![]() | När jag var liten plockade vi vitsippor, ibland liljekonvaljer och det blev min mamma jätteglad över. Har lärt mina döttrar det när de var små, sönerna ritade nån gullig teckning det var roligare än att plocka blommor. Nuförtiden så plockar mina små barnbarn blommor till mommo. Det är inte kostnaden som räknas utan tanken (=omtanken). | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-27 22:29 | |
![]() | :) Lill-IT om du visste vad jag har grunnat på vad den där "vispen" ska användas till. Jag såg en sådan på typ Claes Olsson...men paketet hade text på utrikiska...det enda jag kunde utröna var "massage" - vilket skrämde mig lite :) Men AHA - huvudmassage!! | |
| Lill-IT | 2009-05-27 22:34 | |
![]() | Uisge: *fniss* | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-27 22:38 | |
![]() | Jag skulle uppskatta en sovmorgon och en nystädad lägenhet. Alltså att kunna kliva upp på morgonen utan att börja dagen med uppröjning. | |
| taru | 2009-05-29 11:24 | |
![]() | vi brukade ge vår mamma en ledig dag. alltså en dag då hon slipper göra allt det hon alltid annars gör. diska, städa laga mat, tvätta, baka. Gjorde det själva istället, sen fick hon förstår teckningar o kort o massage (av oss barn) också. Men ja, en särskild dag kanske behövs för vissa, men den borde komma fler gånger per år. Perfekt vore sovmorgon, någon som fixar frukost, tar ungarna, lagar mat, städar, tvättar, diskar och sedan ger mig en professionell massage.. åååh... | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-29 14:00 | |
![]() | för alltid över en hundring till farsan så han kan köpa en blomma till mor från mig. Förutsägbart nog för jag över en hundring till morsan några dagar innan fars dag så hon kan köpa nåt till honom från mig. Fast ibland glömmer man ju... kanske ska ställa in periodisk överföring varje år så slipper man tänka på det överhuvudtaget. =) | |
| krutmarie | 2009-05-29 14:19 | |
![]() | Anktejp, kan du inte fixa det per autogiro 2 ggr per år? :) Sen gäller det ju att pappa och mamma kommer ihåg varför dom har en extra hundring på sitt konto plötsligt och vad dom ska göra med den. :) | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-29 15:21 | |
![]() | Fast det är ju klart... då kan man ju inte ens säga att det är tanken som räknas. För man prenumererar på att slippa tänka på det. Tycker ju ändå om mina föräldrar... ska nog ringa på mors och fars dag i fortsättningen, utöver blommorna. =) | |
| eeistan | 2009-05-29 15:24 | |
![]() | Vad hände med barnensdag? | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-29 15:25 | |
![]() | julafton? | |
| eeistan | 2009-05-29 15:41 | |
![]() | midsommarafton? | |
| BrottArne | 2009-05-29 16:10 | |
![]() | Trisslotter :) | |
| run-marie | 2009-05-29 16:13 | |
![]() | Eeistan, barnens dag tycker jag det är varje dag i många familjer. Anktejp, ett telefonsamtal tror jag glädjer båda 2, som du själv säger, det är tanken som räknas. | |
| taru | 2009-05-29 20:36 | |
![]() | Håller med Run-marie :) Tanken! :) Barnens dag är väl i slutet av december? Eller är det inte så här i Sverige? "de oskyldiga barnens dag" typ..? Dessutom visar vi väl vår kärlek till barnen varje dag? | |
| P-O | 2009-05-29 20:38 | |
![]() | Nu Taru så blandar du ihop det med "menlösa barns dag" den 28:e december. | |
| lolinonek | 2009-05-29 20:44 | |
![]() | det heter värnlösa barns dag numera | |
| sirik | 2009-05-30 22:57 | |
![]() | Är själv mor och förväntar mig inte något särskilt...men blev både ledsen och en aning förba..när en butik annonserade ut: Köp ett nattlinne eller förkläde till Mor... Var det meningen att sedan Mor lagat mat och utspisat släkten, kunde hon gå och lägga sig!!!!! Nej tänk om man blev utbjuden på middag och slapp laga själv. Då var det Mors Dag! | |