Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 298

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mitzy2007-06-04 01:38
Antal inlägg: 221

Jag träffade min make på nätet, långt innan det fanns alla dessa chatrum osv som finns idag. Vi har varit gifta i 10 år i år. Fördelen med det sätt som vi träffades på var att vi verkligen kommunicerade med varandra, vi hade en tidskillnad att ta hänsyn till då han inte bodde i Sverige, men jag tod ett nattjobb så var det problemet ur världen. Då vi väl träffades IRL så "kände" vi varandra redan kändes det som. Men då jag berättade för vänner och bekanta att jag faktiskt skulle åka och träffa denne man jag e-mailat så mycket till trodde en del att jag förlorat förståndet helt!! Så visst kan det fungera, men jag tror att det är som med allt annat, man får ut av det vad man ger...visst vi hade ju kunnat ljuga för varandra då vi mailade men vi bestämde ganska snart att vi aktivt ville lära känna varandra.

myran_64 - Ej medlem längre2007-06-04 23:21
Antal inlägg: 3157

Fördelen är väl kanske att man lär känna insidan, om personen är ärlig, innan man ser utsidan.
På krogen så tittar man på utsidan innan man får kontakt med insidan och det är ju insidan som är personen, utisidan är ju bara en förpackning! Oftast går då kanske folk bort direkt pga sitt utseende när man ser dom på krogen, och då missar man kanske någon med den finaste insidan =), och samma intressen och livssyn.

tiden_rinner2007-06-06 13:22
Antal inlägg: 36

Tror nog att man kan hitta kärleken på nätet...på skolan, jobbet, affären,
resan, eller var som....
Kärleken planerar man inte...den bara kommer!?

Solvind - Ej medlem längre2007-06-06 21:03
Antal inlägg: 131

Man kan hitta kärleken varsomhelst, till och med i garderoben. Själv hittade jag den i min skivsamling, Nick Caves "Let Love In" är den lyckliga plattan som får dela min smärta och mitt hjärta... och givetvis en plats i min skivsamling. :D

krill_master - Ej medlem längre2007-06-11 08:07
Antal inlägg: 1576

fick veta för en vecka sedan att kvinnan jag älskar över allt annat och trodde mot alla odds att vara min partner för alltid, efter 6 års förhållande träffat en kille på nätet och de även ses sen dess privat... surt, jävla nät. ok, hade hon den egenskapen och förmågan så hade det väl hänt ändå. men ändå, jävla nät. och jävla fruntimmer.

Rhinelady2008-07-08 15:47
Antal inlägg: 342

Jag är oxå en av dom som hittat min kärlek på nätet, men på en dansbandschatt, vi bor ihop och är förlovade och det känns så rätt.

lelleli2008-07-08 16:48
Antal inlägg: 107

träffade min älskling på spray... E hur lycklig som helst!!! Han e det bästa som hänt mig <3

bitteberg2008-07-09 16:19
Antal inlägg: 180

har man redan ett förhållande så ska man väl kanske inte vara på chatt sidor.......inte om förhållandet är bra i allafall......som en jag känner sa: jag kollar lite på olika chattsider ifall ,om , kanske det dyker upp något bättre än det man har.........hur seriöst låter det förhållandet!!

bitteberg2008-07-09 16:22
Antal inlägg: 180

krill_master ... kan bara beklaga..... vet flera som smyg chattar som alltså har partner...det är ju trisst

Zambolino - Ej medlem längre2008-07-09 16:35
Antal inlägg: 19

krill_master... jag vet hur det är har varit utför samma sak.......

ANDERStG2008-07-09 16:47
Antal inlägg: 7560

O så finns det de som smygspelar betapet. Det slutar alltid med att de rullar.

trashone - Ej medlem längre2008-07-09 16:54
Antal inlägg: 18678

"har man redan ett förhållande så ska man väl kanske inte vara på chatt sidor.......inte om förhållandet är bra i allafall"

Bull.

vindsus862008-07-09 16:57
Antal inlägg: 3785

hah. är i96_sos och matss samma person? det såg inte jag!

illiterate - Ej medlem längre2008-07-09 17:45
Antal inlägg: 6521

De är i alla fall ganska lika. :)

stefanf2008-07-09 20:14
Antal inlägg: 1744

Jag tror att nätet ger gigantiska möjligheter för väldigt många att träffa och umgås med människor. På den "gamla goda" tiden var det nog väldigt svårt för en del att överhuvudtaget få kontakt med andra..

Kanske är man ful, blyg eller har andra hinder (bor på en liten pytteort med få i samma generation), jobbar mycket oregelbundet etc. Dessutom tror jag att alla gamla krogragg var minst lika missledande som en del misslyckade nätragg - om inte mer..

Dock tror jag det är en fördel om man är ganska så duktig språkligt - om man verkligen ska kunna hitta rätt. Ju svårare man har för att uttrycka nyanser (och begripa andras nyanserade uttryck), desto större är risken för stolpskott.
IRL får man ju lite mer information att läsa av förutom det rent språkliga..

Tycker dock nätet är en fantastisk välgärning för många ensamma, gissar att det är ett stort antal i "riskzonen" (dvs. som skulle riskera att bli ganska ensamma hemma) som hänger här som har träffat (i alla fall) vänner och bekanta att prata med om ditt och datt.

stefanf2008-07-09 20:17
Antal inlägg: 1744

Ska man stå ut med mig (exempelvis) har ni redan gissat att man bör uppskatta ett oerhört (onödigt) ordrikt förhållande..

Nämnde jag att min fru är språklärare..? :)

PmsKossa - Ej medlem längre2008-07-09 20:18
Antal inlägg: 547

;)

_Candid - Ej medlem längre2008-07-09 20:53
Antal inlägg: 2602

Jag borde veta, jag som själv har träffat min älskling på den här sidan och har ett väldigt lyckligt förhållande =)
Själv har jag aldrig varit mycket för att gå ut på krogen, gå på fester eller liknande ställen där många träffas. Är ganska tillbakadragen som person och ett förhållande som börjar med att lära känna varandra via chat i lugn och ro har alltid varit att föredra för mig.
Jag kunde inte vara lyckligare än i det förhållande jag har nu (,vi är nu sambos,) och vi hade en fin tid då vi enbart lärde känna varandra genom att utbyta ord över internet. Det får mig att känna att jag kände honom "från insidan" redan innan vi träffades, och jag var kär redan då. Sedan har den känslan bara förstärkts efter att vi träffades!

_Robban_ - Ej medlem längre2008-07-09 21:33
Antal inlägg: 729

Lyckliga han. ;-)

kaparen - Ej medlem längre2008-07-09 22:06
Antal inlägg: 4805

louko.net
Klicka på "Rosies minnessida". Ondskan som omnämns hittade Rosie på nätet.
Ni som är tonårsföräldrar: försök ha koll på vad era ungar gör på nätet

För övrigt har även mina stigar i cyberrymden korsats av kärleken men det finns anledning att vara försiktig därute!

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?