Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade15
Mobilspel
Pågående19 638

Forumkategorier

Användare Inlägg  
yayasout - Ej medlem längre2008-07-16 10:58
Antal inlägg: 1408

Ingen lampa tändes hos mig men mysteriet är löst. Sambon har lite bättre minne och han berättade att det var ett skadestånd.

bluebite2008-07-16 11:14
Antal inlägg: 502

läste nån nyhet för ett bra tag sen att en kvinna inte fått sin lön och det visade sig att hennes lön hamnat på fel konto. personen som fått pengarna vägrade betala tillbaka, trots att det var uppenbart att hon inte väntade sig pengar från en arbetsplats då hon sedan många år var pensionerad... men som jag uppfattade det så kunde de inte tvinga henne att betala tillbaka och kvinnan som skulle haft sin lön, kunde inget göra.

men det låter ju knäppt, med tanke på vad ni sagt här...
ingen som kan sprida ljus?
tycker inte det låter så logiskt.

Sigrid19012008-07-16 11:46
Antal inlägg: 361

Låter mycket märkligt. Om företaget har betalat ut på fel konto borde det var en sak mellan företaget och den som felaktigt fått pengar. Det är företagets ansvar att betala ut på rätt konto

oceano - Ej medlem längre2008-07-16 11:56
Antal inlägg: 1563

Jag fick under ett halvårs tid in ett barnbidrag för mycket på mitt konto. Jag va givetvis i kontakt med både försäkringskassan och banken vid flera tillfällen men de kunde inte hitta felet.

Jag sparade pengarna på ett sparkonto under tiden. Och tur var det för efter ett halvår hade en person hört av sig som inte fått något barnbidrag alls så det va hennes bidrag som hade gått in till mej.

Det va bara att betala tillbaka pengarna.
Fick lite funderingar kring det här med barnbidrag då. Om man inte saknar det på ett halvår kanske man inte är i så stort behov av det? Kanske skulle va behovsprövat?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?