Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 251

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Freudian - Ej medlem längre2007-08-07 13:02
Antal inlägg: 71

Allt som har med ryssar efter medeltiden men innan 1917 rekommenderar jag - det är nästan alltid verklighetsbaserad misär.

oeronbarn - Ej medlem längre2007-08-07 13:55
Antal inlägg: 2288

kan vi inte få en egen tråd dær mu och dyslekso kan vidareutveckla sin metaforik, i teori och praktik. jag skulle prenumerera åtminstone.

før øvrigt håller jag med om "In Cold Blood". annars læser jag mest skønlitteratur. verkligheten ær så ful før det mesta.

Freudian - Ej medlem längre2007-08-07 15:08

oeronbarn: vad är det för montypytontangentbord du sitter på?

Bror Mu - Ej medlem längre2007-08-07 15:44
Antal inlägg: 921

Oeronbarn är i Köpenhamn för att närläsa nygammal dansk dadaistisk poesi och skriva om det för en tidskrift som bara ges ut på osynligt bläck.

Freudian - Ej medlem längre2007-08-07 16:35

Bror mu: Ack så avant garde och indie!

oeronbarn - Ej medlem längre2007-08-08 13:09
Antal inlägg: 2288

bror mu ær som alltid vælinformerad. jag græver djupt i arkiven...

bæææ bæææ bæææææææ

øøøk øøøk øøøøøøøøøøøkhh

ulu ulu øæ øæ

-- Sven Arne Jæcobsen (1938)

Miss_jk2007-08-08 13:18
Antal inlägg: 8941

Welcome to hell - Colin Martin

En verklighetsbaserad bok, återigen om Bangkok Hilton. En kille tackar nej till en hora i bangkok, vilket gör att hon blir förbannad och hämtar en polis och säger att killen har snott hennes cigaretter. Utan pengar i Thailand kommer man inte särskilt långt mot deras rättssystem, och på den vägen är det...

Mycket bra! Vet inte om den finns på svenska. Köpte den i Thailand, så jag har bara läst den på engelska.

Bror Mu - Ej medlem längre2007-08-08 20:57
Antal inlägg: 921

Oeronbarn har futurismens chefsideolog Marinetti intatuerad på bröstet. Han är närmast besatt av 10-talets italienska poesi och dess sprudlande (och oemotståndliga) förhärligande av maskiner och våld.

Tillsammans skriver vi på en avhandling där vi jämför jamaicansk toasting och dadistisk poesi med utgångspunkt från Eek-A-Mouse låt "De Di Doo".

vulcan2007-08-08 21:08
Antal inlägg: 7666

Jag erkänner; Ni är för djupa för mig! Jag kan inte hålla mig på botten av detta intellektualitetens hav utan har poppat upp till ytan som en kork. Minette Walters, Camilla Läckberg och Betty Mahmoody - Kom tillbaks, allt är förlåtet!

Dyslekso2007-08-08 22:11
Antal inlägg: 8945

Vet inte om denna räknas som en historisk eller verklighetsrelaterad bok, men jag håller just nu på och fradgläser "The great conspiracy theories: hiding the truth?" av Stephen J Hoacks. Författaren driver tesen att alla stora konspirationsteorier egentligen är påfund från den amerikanska regeringen och Pentagon för att dölja de verkliga konspirationerna. Bland annat menar han att 11 september-dåden aldrig ägde rum och att det var wahabitiska terrorister som landade på månen!? Mycket underligt - men spännande. Jag vill veta mer...allt är möjligt...ingenting är vad det verkar....

ingson2007-08-09 18:18
Antal inlägg: 4285

Desideria (Desiree) av Selinko är läsvärd

IckeSacka - Ej medlem längre2007-08-17 23:04
Antal inlägg: 787

Jag blev lite nyfiken när jag lästa inläggen om "Glöm att ni har en dotter". Jag har INTE läst boken själv men vet att den svenska diplomatdottern Karolina Johnsson och hon umgicks i Thailand och den kontakten bröts ju när Sandra åkte fast.

Sedan återsågs de i fängelset i Thailand där båda avtjänade straffet. Några år efter att Karolina överflyttats till Sverige kom ju Sandras bok och i den skriver hon om Karolina på ett sätt som Karolina säger inte alls stämmer med verkligheten.

Någon som läst båda böckerna och funderat över detta?

Dyslekso2007-08-21 21:49
Antal inlägg: 8945

Theres av Steve Sem-Sandberg. Dokumentär collageroman om Ulrike Meinhof. Micket bra. Läs den kompis.

Bitte - Administratör2007-08-21 21:58
Antal inlägg: 24199

Vad heter den andra boken då ??

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-21 22:00
Antal inlägg: 1290

Fan, historia är knappast verklighet.
Feuchtwanger, Eco, Uris, Lesage, gamla ryssar och liknande är rätt duktiga på att blanda dessa på ett spännande men ändå skiljbarhetsvänligt sätt!
Dock så har fett svårt för moderna giljotinersättare som "Ökenblomma i Västeuropa" eller vad den nu heter. Du får gärna berätta om dina upplevelser, tack. Men kalla inte det för skönlitteratur. Taskigt när man köper sig en bok och får en halvdan artikelihopkok om nån flicka det är synd om.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-21 22:01
Antal inlägg: 1290

Och förtydligande, anledningen till att jag kallar såna böcker giljotinersättare är för att folk läser dem för att det är mysigt att läsa om andras misär, erkänn!

IckeSacka - Ej medlem längre2007-08-21 22:06
Antal inlägg: 787

Bitte, den andra boken heter "Dipomatdottern-lång väg till frihet"

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?