Spelrum
Giraffen20
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade28
Mobilspel
Pågående18 621

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kasta_Sten - Ej medlem längre2008-01-23 20:00
Antal inlägg: 557

såg just den bästa dokumentären jag sett, handlade om Hiroshima och Nagasaki. hittas här:
video.google.com/vid...;p lindex=0

Kasta_Sten - Ej medlem längre2008-01-23 20:02
Antal inlägg: 557

tack jonatoon ,lär bli intressant

Jo-na-tan - Ej medlem längre2008-01-23 23:03
Antal inlägg: 1955

Tack till David_I som skapade en torrent med Okie Noodling! Finns på urk.se/Okie_Noodling...vi .torrent

Dyslekso2008-01-23 23:10
Antal inlägg: 8945

Stort tack, David!

Banned - Ej medlem längre2008-01-24 00:37
Antal inlägg: 82

Juste, då ser man fram emot en högtravande och pretentiös recension från dyslekso i helgen.

Banned - Ej medlem längre2008-01-24 00:37

Juste, då ser man fram emot en pretentiös recension från dyslekso i helgen.

Banned - Ej medlem längre2008-01-24 00:38

andra inlägget är skrivet av min bror, han ska alltid härmas.

oeronbarn - Ej medlem längre2008-01-24 02:02
Antal inlägg: 2288

sweet! har vart sugen på både dokumentär och rednecks ett bra tag nu. tacktack

Dyslekso2008-01-24 12:32

Nerladdad och klar, tack igen! Recensionen ska bli så högtravande och pretentiös att dina fingrar blöder efter allt slående i ordböcker du kommer bli tvungen till, Banned.

Zeppelinare - Ej medlem längre2008-01-24 16:30
Antal inlägg: 678

Okie Noodling dokumentären var strålande. Snacka om manlig sport.

oeronbarn - Ej medlem längre2008-01-25 15:28
Antal inlägg: 2288

hon säger "he thinks like the fish does" om sin man och menar det som en komplimang. underbart!

Dyslekso2008-01-26 20:29

Ja, den var kul. Okie noodling, alltså. Jag tänker på lastbilschaffisen som "otroligt nog" kallade sig Red, och bifiguren som ständigt hade ett halvt kilo tuggtobak i käften. Om det var en tumör han tuggade på ber jag om ursäkt. Sen hade vi ynglingen som till utseendet påminde starkt om den banjospelande, västerbottensjuke lantpojken i inledningen av Den sista färden. Lite kul också att de klagade över att deras fiske ligger lägst på statusskalan av alla fiskerisätt. Tacka fan för det när man krälar under översvämmade bilvägar efter kattfisk som biter handen av en.

Banned - Ej medlem längre2008-01-26 21:26

Och med allt det sagt om deras lågkulturella framtoning önskar man ändå innerst inne att man hade ballar nog att dyka ner i slemgölar och slita upp gigantiska fiskar med händerna.

Banned - Ej medlem längre2008-01-26 21:32

Förresten - som en parentes - så stötte jag på noodling första gången i en roman av Daniel Woodrell som heter Give us a kiss. Woodrell är en grymt bra författare, men minns att jag tyckte just partiet med noodling var fånigt och orealistiskt, eftersom jag inte trodde att det ens var möjligt att få upp fisk med händerna.

Dyslekso2008-01-26 21:32

Det är väl helt enkelt så att man får välja mellan det mindre ansträngande ironiska betraktandet och det aktiva, tämligen humorbefriande men välgörande deltagandet. Just i det här fallet ler jag helst åt okiesarna på avstånd.

Dyslekso2008-01-26 21:34

Hehe, nej precis, vem kunde tro att fiska med händerna funkade? Förutom med stingrockor kanske, de har ju en lång och fin svans man kan ta tag i...

Dyslekso2008-01-26 21:35

RIP Steve Irwin.

Banned - Ej medlem längre2008-01-26 21:44

Jag blev så exalterad när jag kom att tänka på woodrell, så lite utanför ämnet kan jag inte låta bli att klippa in den coolaste öppningsmeningen jag läst i en roman, från Woodrells Tomato red:

You're no angel, you know how this stuff comes to happen: Friday is payday and it's been a gray day sogged by a slow ugly rain and you seek company in your gloom, and since you're fresh to West Table, Mo., and a new hand at the dog-food factory, your choices for company are narrow but you find some finally in a trailer court on East Main, and the coed circle of bums gathered there spot you a beer, then a jug of tequila starts to rotate and the rain keeps comin' down with a miserable bluesy beat and there's two girls millin' about that probably can be had but they seem to like certain things and crank is one of those certain things, and a fistful of party straws tumble from a woven handbag somebody brung, the crank gets cut into lines, and the next time you notice the time it's three or four Sunday mornin' and you ain't slept since Thursday night and one of the girl voices, the one you want most and ain't had yet though her teeth are the size of shoe-peg corn and look like maybe they'd taste sort of sour, suggests something to do, 'cause with crank you want something, anything, to do, and this cajoling voice suggests we all rob this certain house on this certain street in that rich area where folks can afford to wallow in their vices and likely have a bunch of recreational dope stashed around the mansion and goin' to waste since an article in The Scroll said the rich people whisked off to France or some such on a noteworthy vacation.
That's how it happens.
Can't none of this be new to you.

Banned - Ej medlem längre2008-01-26 22:06

Eftersom ingen annan orkar kommenterar jag själv. Här får man göra allt jobb. Posta, läsa och tänka.

Det geniala med stycket är tilltalet, och sen slutraden: "Can't none of this be new to you.". Sån underbar ironi i det. Jag tror nog Woodrell är fullt medveten om att dom flesta av hans läsare är kulturnördar som aldrig jobbat på hundmatsfabrik eller hängt i en trailer park.

Nu ska jag försöka va tyst.

Nemi2008-01-27 01:42
Antal inlägg: 5952

Heja Banned! Du påminde mig nu att jag ska läsa Woodrell, blir ett besök påbiblan imorgon helt enkelt. (Skriv gärna om böcker i bok-tråden med)

Jag såg dokumentären "The King of Kong" ( en.wikipedia.org/wik...f_ Quarters ) ikväll och den var mycket bra. Det är en dokumentär om de som tävlar i arkadspel,främst Donkey Kong, och världen som kretsar kring dom. Framförallt om en rivalitet mellan två spelare. Litegrann som "Word Wars" fast mer sammanhängande. Den gjorde deras spelande förståeligt, gripande och fascinerande. Jag tycker det är intressant med folk som lägger ner så mycket tid och energi på ett speciellt intresse och glädjer mig åt att se dokumentärer som lyfter fram dom på ett intressant sätt, att de inte bara framställs som udda nördar som en del dokumentärer kan göra.

Se den!

/Nemi

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?