Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 746 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-08-27 23:47 | |
![]() | Ok, om ni nu är så facebookiga allihop så får ni ju passa på och joina "Prestidigitateur Fan Club" - om ni gillar mina hits dvs! :D | |
| Abdul-Jabbar - Ej medlem längre | 2007-09-28 04:42 | |
![]() | Märk hur pinsamt tråden dog efter ditt sista inlägg | |
| vulcan | 2007-09-28 10:16 | |
![]() | Jag tror att Abdul är en snäll kille innerst inne. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-28 10:23 | |
![]() | Äsch, han är mest anonym. Han skulle kunna vara en anonym blogghatare t ex. Men nu är Beta ingen blogg och ingen ringer polisen pga en Abdul. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-28 10:47 | |
![]() | Haha! Facebooks senaste (sponsrade) POLL: "Do you wear glasses or contacts? YES NO" :D | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-28 13:33 | |
![]() | För att kunna ge Vulcan rätt om Abdul måste man nog göra begreppet godhet så rymligt att även Svartenbrandt kommer med som en smått halvreko kille ändå egentligen när allt kommer nästan till kritan. | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-09-28 17:14 | |
![]() | Brorsan Muaahaaha är nog också en i stort sett hyfsat sympatisk filur. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-09-28 17:32 | |
![]() | "Vi diskuterar inte andra spelare i forumet" brukar jag få höra lite då och då av övervakare, så jag tänker inte ge mig in i den här debatten. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-29 01:14 | |
![]() | Ifall det var tillåtet att diskutera andra spelare skulle jag misstänka att Forky är en ond fan som låtsas vara reko på ett jävulusiskt utstuderat sätt... nu märker jag att jag skriver bara för att... skål! | |
| Okej - Ej medlem längre | 2007-09-29 05:27 | |
![]() | Här kommer ett inlägg från nån som inte har vet så mycket om Facebook, men ändå har en del fördomar (det är väl så med de flesta fördomar kanske, att de bygger på okunskap): Jag använder inte datorn till nåt annat än att vara här och att hålla på med foton och till att läsa och skriva mail. Jag skriver snabbt, men det är också det enda jag är riktigt bra på (när det gäller datorer alltså!). Först hörde jag bara talas om Facebook i nåt sammanhang utan att tänka så mycket på det. Sen fick jag ett mail från min pojkvän där det stod att han lagt till mig där (eller nåt sånt). Han är pappaledig nu, så jag tänkte att det där är väl nåt han har hittat på datorn, nu när han har lite mer tid att sitta framför den. Glömde fråga honom om det, brydde mig inte så mycket. Igår läste jag ett några dagar gammalt mail från nån som jag nån gång har pluggat med, men som jag inte ens då hade nån närmare relation med. Vi sprang på varandra för några år sen, pratade en stund och bytte mailadresser (vet egentligen inte varför, kanske för att telefonnummer aldrig kändes aktuellt). Tydligen vill hon nu lägga till mig i Facebook. Okej, så här långt kan jag hänga med. Vad däremot blev en smula underligt för mig var: I denna väldigt ytliga bekants mail fanns ett kort på min pojkvän! Eeeh... De har ingen som helst koppling till varandra (okej, de vet vem jag är båda två, men den ena känner mig typ inte alls och den andra bättre än någon annan). Under fotot av min pojkvän stod det att han hade 102 vänner. Jag frågade min pojkvän om dessa 102 vänner (under de 2 år vi har känt varandra har jag nog träffat ca 25 vänner/kompisar till honom och kanske bara 5 lite mer). Vi fick barn nästan omgående och så väldigt mycket tid till att träffa folk har vi inte, utan får som det är nu prioritera våra familjer och våra allra närmaste vänner. Därför kunde jag inte fatta hur han kunde tycka att han hade 102 vänner och inte heller vilka de i så fall var (missförstå mig inte - han får ha hur många kompisar som helst och självklart träffa dom också, det tycker jag är bara kul och dessutom viktigt, men 102 vänner har han faktiskt inte). Min pojkväns svar löd: 102? Nej, nu är det nog 107, tror jag. Och vänner... Det kan vara bekanta, folk man inte ens har kontakt med längre, för att inte glömma bort dem. Det är ett sätt att samla alla på ett ställe, för att hålla reda på dem. Jag sa då (kanske är det jag som inte hänger med i den tid vi lever i, och han gör det): Är det inte lite samma sak, som att du har massor med kontakter på såväl MSN som i din mobil? Du säger ju att du inte vill radera någon, även om många är inaktuella. Eftersom vi samtidigt försökte kolla på en film på TV, så blev det inte så mycket mer snackat om Facebook igår kväll. Är därför fortfarande nyfiken. Jag fattar att det kan vara bra på många sätt. Jag antar att Facebook kanske kan funka som nån slags adressbok eller förteckning av personer man på nåt sätt har nån relation till. Man samlar alla på ett ställe, för att få en överblick och för att lättare hålla koll på folk. Ändå kan jag (kalla mig gärna passé, stenåldersmänniska, efter min tid...) inte låta bli att tänka: När man har en dator och en mobiltelefon, då behöver man egentligen inget mer. Man kan hålla kontakt med alla via mail, sms, MSN osv... Att träffas på riktigt (eller förlåt, IRL menar jag såklart) blir inte lika nödvändigt. Jag har själv fått vänner via nätet och känner många lyckliga par, som träffats så. Mobilen har gjort att det är lätt att kontakta nån man plötsligt kommer att tänka på när man sitter på tunnelbanan. Men hur ofta stannar det inte just där? Man skickar i väg ett sms eller pratar 2 min och säger sen: Du, det är lite taskig mottagning, märker jag. Det vore kul att ses, vi kan väl höras? Vi hörs, det är lätt att säga. Det finns ju så många sätt att höra av sig på nuförtiden. Kanske så många att vi inte behöver ses? Ja, det här blev längre än jag tänkt mig. Kunde inte somna om, när jag vaknade, så jag hamnade här. Ja, jag erkänner, jag är helt beroende av min dator, och även min mobil. Jag tycker själv att det kan vara svårt att hålla kontakten med alla man vill. Är ändå rätt bra på det, men visst, nu när jag är heltidsarbetande småbarnsmamma, blir det lite svårare att hinna med. Kanske Facebook skulle vara lösningen? ;) | |
| Angeloflove | 2007-10-01 21:17 | |
![]() | Pip | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-10-02 22:23 | |
![]() | Peta på mig då. | |
| Shyarm | 2007-10-02 22:35 | |
![]() | Alla sidor som ber om min mail och mitt lösenord ger ett väldigt dåligt intryck på mig... som om jag skulle ge dem det viktigaste lösenordet av alla. | |
| le-lou | 2007-10-02 22:48 | |
![]() | vissa personer är det inte meningen att man ska ha någon kontakt med. Facebook är inte bara rörig, den är också ett onödigt verktyg att låta det förflutna komma ifatt en, verkligen ALLA kan hitta en. vad hände med den så åtråvärda anonymiteten på nätet? | |
| Peddape | 2007-10-03 00:22 | |
![]() | Ett råd: Skaffa inte facebook om du är bitter, du slipper. Väldigt kul att kolla i folks fotoalbum är det i alla fall. | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-10-03 10:27 | |
![]() | Men det som är bra med facebook är ju att man faktiskt kan ställa in så bara folk man känner kan kika i albumen. Man kan ju själv reglera anonymiteten. | |
| Okej - Ej medlem längre | 2007-10-05 07:09 | |
![]() | Som jag inledde mitt jättelånga inlägg här ovan med: Jag vet inte så mycket om Facebook. Kan nån därför hjälpa mig att svara på ett par frågor: 1) Det som le-lou skriver, att ALLA kan hitta en, vad innebär det? Betyder det att alla kan hitta en om man går med där av sig själv eller kan nån annan lägga dit dig? (Är jag t ex med för att folk vill bjuda in mig, även om jag inte gör nåt mer än läser mail från dem där det står att de bjuder mig?) 2) Det som yayasout skriver här innan undrar jag också över. Hur ställer man in att bara folk man känner får titta i ens album? Kan man alltså uppge precis vilka personer som ska få ha tillträde och i så fall hur? Skriver man deras riktiga namn, påhittade användarnamn, mailadress eller nåt annat? Tacksam för svar från er som vet mer! Jag tror (trots mitt kritiska inlägg tidigare) att man kan ha mycket kul med Facebook, om man vet lär sig använda det på ett sätt som passar en själv. Självklart finns det nackdelar, men det finns det ju med allt. En del tycker säkert att det är vansinnigt att sitta och spela alfapet på nätet timme efter timme också. :) | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-10-05 09:43 | |
![]() | Högst uppe i högra hörnet av Facebook ser du nåt som heter "Privacy" - där kan du ställa in massor, bl a vilka som ska få se dina bilder etc. Dessutom så frågar de faktiskt om sånt även när du väl laddar upp bilder eller skapar ett nytt album. | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-10-05 11:27 | |
![]() | hej! visst stämmer det att alla kan söka på ditt namn och hitta dig. alla kan även göra en vänskapsförfrågan men du bestämmer ju såklart om du ska godkänna personen eller ej. som äppelkatten nämner går du in på privacy för att reglera säkerheten för ditt konto. du kan tex tillåta att jag blir din vän men inte får se dina bilder. det är lite rörigt i början men det rullar på sen är man torsk :) | |
| frippefrappe | 2010-02-05 23:04 | |
![]() | gick med i gruppen nu ;) | |