Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 20 223 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Vigdir | 2007-11-07 12:53 | |
![]() | Såna exesser har en fattig småbarnsmamma inte råd med - så du kan känna dig helt lugn. Får jag slantar över slösar jag inte bort dem på alkohol i ge-bort-chokladen, inte. | |
potti | 2007-11-07 21:21 | |
![]() | okej va bra de tjäns att nån bryr sig lite om mej i alla fal! tack så myket | |
brava | 2007-11-08 22:42 | |
![]() | gulligt! jag blir glad | |
HappyU | 2007-12-11 19:52 | |
![]() | 600gr choklad 2påsar dumlekola 3dl salta jordnötter 1dl pistagenötter 2 nävar mini marshmallows Blanda allt, utom chokladen, i en skål. Smält chokladen i ett vattenbad Rör i hop allt Häll ut i en form ca 3cm tjockt lager Ställ kallt så det stelnar Skär i bitar efter tycke och smak. | |
swebb | 2007-12-11 23:10 | |
![]() | Swebbs medaljonger! Kavla ut manelmassa och lägg en stång nougat i mitten. Rulla ihop. skär sedan i lagom bitar och doppa i smält mörk choklad. Garnera med t ex en valnöt. Enkelt och jättegott! God jul ska det ju vara | |
julia_devine | 2007-12-12 13:53 | |
![]() | PEPPARKAKSDEG ÄR GOTT | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-12-12 13:55 | |
![]() | men det kanske inte är så kul att bjuda på pepparkasdeg...? | |
Deltiolog - Ej medlem längre | 2007-12-12 14:43 | |
![]() | Pröva att göra pepparkaksmuffins med en bit ädelost i...det är supergott, och det finns en uppsjö av recept på nätet! | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-12-12 23:39 | |
![]() | mamman tackar Bettan och Swebb för godisrecept. Tackar även för andra recept, även om det inte var direkt godis/kakor. Ska bjuda på apelsiner i jul..... /mamman PS. Se INTE detta som ett slut på tråden utan forsätt lägga in trevliga recept. | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-12-12 23:40 | |
![]() | ... glömde Victrix recept på mintkyssar.... Fö gäller ingen nämnd ingen glömd! Tackar ALLA för recept! | |
Helene_E | 2007-12-13 10:20 | |
![]() | Jag har ett bra recept på en jättegod Wienernougat. 250 g nougat 125 g mörk blockchoklad rostade mandelflarn Smält samman nougat och choklad i ett vattenbad. Häll i mandelflarn. Lägg ett bakplåtspapper i en avlång ca 2-litersbrödform och häll i chokladsmeten. Ställ i kylen några timmar. Lyft sedan upp hela bakplåtspappret och skär chokladen i "lagom" bitar. Jättegott!! | |
-JK- | 2007-12-13 11:39 | |
![]() | Nån som har tips på julgodis till diabetiker..? Vi ska fira jul hemma hos oss i år och det hade ju varit kul om svärfar också kunde äta lite julgodis. :) | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-12-13 21:08 | |
![]() | Helene, jag gör det varje r och alla tror det är svårt och såååå exklusivt. Då berättar man inte hur lätt det är.... ;-) JK Visst är väl 70% choklad bättre för diabetiker?? Kanske mörk ischoklad? Lita dock inte på mej, då jag inte vet, men det var en undran...... | |
Helene_E | 2007-12-13 22:33 | |
![]() | Ja, visst är det smidigt "lyx"-godis... | |
ögor | 2007-12-15 10:58 | |
![]() | Hittade jättebra recept på traditionell pepparkaka och mjuk pepparkaka, på adressen - www.recepten.se -, där finns inte bara pepparkakor, utan också matrecept. Lycka till, för det har jag gjort! =) | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-12-16 16:30 | |
![]() | ksa nu ta och hitta ett recept på saffransbiscotti.... Blir inga lussebullar i år... | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-12-16 17:47 | |
![]() | hittat ett recept.... dags att baka och se om det duger.. | |
mamman - Ej medlem längre | 2007-12-17 21:41 | |
![]() | har bakat saffransbiscotti nu... har dock inte vågat smaka dom... Blir saffransbullar i morgon, kan inte vara utan dom.... Har julbakat en hel massa nu, förutom godiset som ska fixas i helgen. Hur vart det Vulcan, ska jag baka/laga och skicka till dej??? ;-) Du stackars man som knappt vet hur spisen funkar.... (ok, liiiite elakt, men....) ;-P | |
Vigdir | 2007-12-19 15:30 | |
![]() | Ett recept till: "Skaraborgskola" 2 dl grädde 4 dl socker 100 gr smör eller margarin En kaka blockchoklad, ljus el mörk efter behag ev finhackad mandel, ca 1/3 påse Koka upp grädde, socker och smör och låt koka i MAX sex minuter, 5 min och 30 sek är ganska perfekt. Koktiden är ytterst viktig i detta fall. Ta grytan av plattan och bryt omgående ner blockchokladen. Blanda ev ner finhackad mandel. Bred ut på bakplåtpapper på plåt och låt svalna. Skär i bitar. Snuskigt gott! Allergiinfo: Innehåller ej gluten Mjölkfritt: använd Oatleys havregrädde och mörk choklad (se innehållsförteckning) Uteslut mandel vid allergirisk och till små barn | |
ögor | 2007-12-28 12:57 | |
![]() | Julgodis kan man även suga på på nyårsnatten. Här är ett gott recept: <b>GLÄDJEFLICKORNAS KONJAKSKULOR.</b> Ingredienser: Grädde - blockchoklad - kakao - vaniljsocker - konjak. Du behöver: 1 dl grädde, 250 g mörk blockchoklad, 1 msk kakao, 2 tsk vaniljsocker, 1-1½ msk konjak. Gör så här: - Koka upp grädden. - Smält chokladen i grädden. - Resten av ingredienserna rörs ner efter bästa förmåga. - Blandningen kyls ner ordentligt. - Forma till små kulor som du rullar i kakao. Ät! Glöm inte att tvätta händerna före och efter! Om alkoholfritt nyårsgodis intresserar - lämna bort konjaken! LYCKA TILL! | |