Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Riverpoet2007-11-25 13:31
Antal inlägg: 1070

Hehe... Dom är nog rätt ovanliga, snopptomtarna. Dom tillverkades uteslutande av några svenska barn på kommunala fridids under svenskt 80-tal. :)

Man liksom trär på tomten på en gren...

ögor2007-11-25 16:24
Antal inlägg: 172

Till jultrender hör givetvis pepparkakor, som även går under namnet Säsongssmåbröd.
Jag har bakat första satsen, av ett pepparkaksrecept jag hittade. (För att undvika reklam, anges inte var jag hittade receptet.) Det blev i alla fall 122 pepparkakor sammanlagt och jag är så imponerad av mej själv! ***
Jag hade dock ingen kryddnejlika, ingen kavel, inga pepparkaksformer. Med en tom flaska kavlade jag ut degen, med ett glas tryckte jag till cirkelrunda pepparkakor som jag lade ut på en plåt. 7,5 plåtar.
Ja, just det! Bra att du märkte: Cirkelrunda pepparkakor. Vem har sagt att det alltid måste vara traditionella pepparkaksformer?
Andra halva receptet ska innehålla kryddnejlika...

HannaSofia2007-11-26 21:37
Antal inlägg: 307

Och jag har redan hängt upp två stjärnor, satt upp en stake och kransen på dörren, samt provsmakat årets årgångsblossa.

mamman - Ej medlem längre2007-11-26 22:23
Antal inlägg: 6379

Jepp! Vi har Blossat vi också.
Tre små fejk-julstjärnor i fönstret och två metalltomtar bredvid. Ska sedan hänga upp julgardiner i de gardinlösa fönstren.... Röda gardiner.

vindsus862007-11-26 23:29
Antal inlägg: 3785

jag brukade ha kycklingar i min plastgran jag hade då jag var yngre. ljus, glitter, konstsnö, kulor och påskkycklingar. så fick den stå framme året om.

GarM2007-11-27 02:15
Antal inlägg: 28

Har aldrig förstått varken meningen med julgran, julpynt, eller ens julfirande och aldrig sedan jag kunnat välja själv (sedan jag var 18, baren släppte in mig då) firat en enda jul. Så inte så konstigt att jag inte förstår felet med en vit gran, merän att det är slöseri med pengar.

Min jultradition är föga smickrande, sover till fyra (måste missa kalle anka, står inte ut med skiten). Sedan en frukost bestående av lussekatter, sedan sitter jag vid datorn och irc, lyssnar på en julradio tills jag är trött på skiten, tar något piller för att somna så jag slipper julafton (=

illiterate - Ej medlem längre2007-11-27 02:39
Antal inlägg: 6521

Vad sägs om att fira jul i spelrummet (lusse)-katten i år? Om ni inte vill spela betapet kan jag bjuda på betablockerare.

mamman - Ej medlem längre2007-11-27 18:06
Antal inlägg: 6379

Julen är det bästa som finns!!!!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?