Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 20 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rasko84 - Ej medlem längre | 2007-11-22 23:43 | |
![]() | Nemi, jag blev utslängd med Belgrade förut och har inte fått svar på över en månad! Så ursäkta om jag inte går på skitsnacket! | |
| Rasko84 - Ej medlem längre | 2007-11-22 23:51 | |
![]() | Mamman, bara för att man har "övervakare" skriver bakom namnet betyder inte det att man beter sig korrekt. | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-22 23:52 | |
![]() | Det där med att stänga av medlemmar verkar ju vara ett tämligen trubbigt vapen. De störande individerna skapar ju bara ett nytt konto med vilket de kan fortsätta med sina infantiliteter. Finns det inget annat sätt att komma åt dessa personer och utestänga dem från sajten för gott? /Robban, novisen vid tangentbordet. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-11-22 23:55 | |
![]() | Nej, har jag skrivit att det är så??? Eddie: problemet är väl om många använder samma dator att spela vid. Vi är 4 i vår familj med konto och 2 av oss spelar... stänger man IP eller nåt så blir det inte så bra.... Jag förstår däremot inte att de som blir avstängda blir så förbannade och öppnar en hög nya konton.... Man KAN ju vara med i alla fall, men man kan ju vara trevlig också..... | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-22 23:57 | |
![]() | Jo, det har du rätt i förstås. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-11-22 23:58 | |
![]() | Rasko: Om du läser igenom tråden har jag skrivit om hur jag blev bemött av en övervakare... Så nej, alla upptråder inte korrekt, men jag syftade väl mer på de som arbetar med sajten... om det var det du menade.... | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:00 | |
![]() | fast samtidigt. vet man om att man spelar flera på samma dator så kan man väl tänka lite på sin familj med i stället för att bara göra dumt? går det så långt har ju personen ifråga varit extremt dum anar jag och jag skulle tro att varningar utfärdats innan. Om personen då inte ens kunnat tänka på att han islutändan skadar folk omkring sig som vill spela så får han väl förklara det för dem. | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:02 | |
![]() | Odin och Monk verkar vara bra snubbar. Men dom är nog mest intresserade av att programmera och såna grejer. :-D | |
| Basta - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:09 | |
![]() | Men snälla, om man har ett behov att brösta upp sig här på Betapet så måste man ju ha grova mindervärdeskomplex. Jag ser framför mig unga osäkra pojkar som kaxar upp sig framför spegeln. Det är nästan lite gulligt när man tänker efter, man är så osäker så den enda man vågar utmana är någon som man vet att man aldrig kommer att möta irl. | |
| Rasko84 - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:10 | |
![]() | skåldå, vara dum? är du 4 år lr? Ska du slänga nån i finkan utan förklaring vad denne gjort och utan chans för denne att förklara sig? Sen bara ignorera personen!? Som jag sa, bara för att man är övervakare betyder inte det att man agerar korrekt! | |
| Nemi | 2007-11-23 00:11 | |
![]() | Rasko84: Jag kollade upp det nu och det har inte kommit in nåt mail till support/abuse från dig(angående avstängning av konto) förrän den 22/11 och det har inte hunnit bli besvarat än. Jag snackar inte skit och om det är så jobbigt för dig att vara här att du måste ta till en sån ton så tycker jag att du kan hålla dig härifrån tills du lugnat ner dig. Jag kan lova att vi inte stänger av om vi inte har bra anledningar att göra det. /Nemi | |
| Rasko84 - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:13 | |
![]() | Basta, detta är inte boxning. HaHa, skärp dig! I vilket fall som helst är jag säger att IRL, som du säger, så skulle både mina ord och annat utmana dig och gå segrande därifrån! | |
| Rasko84 - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:15 | |
![]() | Nemi, jag drar ingenstans! | |
| Nemi | 2007-11-23 00:17 | |
![]() | Rasko84: ok, det där kan klassas som hot. Tycker du att du framställer dig själv som en sympatisk person som förtjänar att få vara medlem på betapet? Du har fått varningar innan du stängts av. Du har fått chans att förklara dig. | |
| Rasko84 - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:21 | |
![]() | Klassas som hot? Vadå hot, det basta skrev klassas som hot, jag försvarar mig bara och hotar ingen, sjunker inte så lågt! | |
| vulcan | 2007-11-23 00:23 | |
![]() | Bäste Bow. Jag svarar här i tråden eftersom du själv tycks vilja föra diskussionen öppet. Jag hängde inte ut nån eftersom jag stängt av kontot det handlade om redan. Fanns således ingen möjlighet för någon att kolla vem det egentligen var som låg bakom den avstängda användaren. Att du nu själv väljer att outa dig själv får stå för dig. Jag valde att göra ett undantag från reglerna precis av det skäl jag skrev: Otrevligt uppträdande i chatten och formuleringar som kan uppfattas som hot men naturligtvis - så passande - viftas bort som skämt om det behövs. Det var ett bra exempel tyckte jag för folk att ta del av för att klargöra vilken typ av "skämt" som vi inte accepterar här eftersom en del har svårt med det. Jag har för övrigt sett hela chattexten nu och kan konstatera att det mesta av dina bortförklaringar är nys. Som så många gånger förr uppträder du spydigt och småelakt mot folk och slänger ur dig halvtaskiga och ibland heltaskiga kommentarer till höger och vänster. Genom tidernas gång här har det handlat om allt från spelförmåga till kön, vikt och sexuell läggning. Och sen är du helt oförstående och känner dig såå orättvist behandlad när vi tvingas ta itu med klagomål och anmälningar mot dig. Vilket är rent nys - för få har fått så många chanser här som du. Och försuttit dem. Det överordnade målet med övervakeriet är att få en trevlig stämning här. Folk ska kunna lita på att vi tillämpar diskretion och respekterar integritet i olika sammanhang. Därför hänger vi inte ut spelare som begått enstaka övertramp - misstag kan alla begå. Och vi undviker öppen diskussion om enskilda fall både av det skälet och för att det som regel bara är kontraproduktivt. Det blir tjafs och påhopp hit och dit som nu. Men tro inte att det betyder att man kan surfa på den regeln hur länge som helst och klara sig från att hängas ut för de dumheter och kränkningar man gjort sig skyldig till. Sajtens intresse går först och är det så att du fortsätter att försöka måla ut dig själv som något oskyldigt offer för övervakares maktmissbruk för att skapa nån slags hetsstämning här så skulle jag inte satsa hela familjeförmögenheten på att vi inte kontrar med lite gamla chattkopior, forumtexter och annat som finns kvar från olika anmälningar och klagomål som är kopplade till dina konton. Personligen är jag dock tämligen ointresserad av dig - inte ens frågan om vad som skapar behovet hos dig att ständigt vilja flyta ovanpå engagerar mig nämnvärt. Men om du bestämmer dig för att utöva det nånannanstans och vara trevlig mot dina medspelare så får du gärna spela här vad mig anbelangar. | |
| Rasko84 - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:23 | |
![]() | P.S. Detta är första gången jag får chans att förklara mig. | |
| Rasko84 - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:30 | |
![]() | Vulcan, då föreslår jag att du tar en titt på mina gamla fall där jag har blivit utslängd av en och samma person utan förvarning eller chans att förklara mig. Även provocerad innan jag blivit utslängd. Du säger också att du inte pekade ut någon i Moets fall, men du verkar vara smart nog att fatta att det var folk där som såg hela händelsen som vet att det var Moet som skrev det och att möjligheten var stor att det skulle spridas. Så enligt mig så agerade du helt fel och dina bortförklaringar är inget annat än bortförklaringar. | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-11-23 00:30 | |
![]() | rasko jag sa inget till dig personligen ditt namn står ingenstans i mitt inlägg där står inga namn alls bara en åsikt oavsett om man tycket den är dum eller ej. gonatt. | |
| vulcan | 2007-11-23 00:33 | |
![]() | Jag säger samma sak till dig. Är det så att du vill ha en öppen diskussion kring ditt fall så kan vi gärna plocka fram underlagen till besluten som rör dina konton. Av det jag tagit del av kan jag säga så mycket att det gör mig helt ointresserad av vad fler råd du nu kan tänkas ha att ge mig i moralfrågor. | |