Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade15
Mobilspel
Pågående20 000

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gariam - Ej medlem längre2007-11-24 12:43
Antal inlägg: 2590

Håller också med ekorren men gillar inte den viktorianska undertonen. :o)

De Facto - Ej medlem längre2007-11-24 12:55
Antal inlägg: 56

jag står utanför dagis och flörtar hejvilt dock med den viktorianska undertonen, men tjena - blir ännu en natt i häktet.

Gariam - Ej medlem längre2007-11-24 13:02
Antal inlägg: 2590

...i inlägget.

Pim_2007-11-24 17:13
Antal inlägg: 257

Tycker det är skittråkigt att försöka vara flörtig i Sverige, om man inte är full och äcklig på krogen tror folk oftast att man är dum i huvudet om man försöker inleda ett samtal, men det kanske bara är jag...

Zizzi2007-11-24 17:37
Antal inlägg: 866

Det verkar som om det finns många tolkningar på vad flirt är.
Att titta folk i ögonen och le eller att inleda samtal är inte flirt enligt mig.
När jag tänker på ordet flirt tänker jag mig en person som hela tiden försöker få in samtalet på sex, som pratar om sina kroppsliga attribut på ett sätt som låter som "om du bara visste vad som finns här och som du kanske eller kanske inte kan få njuta av"....typ. Och det är ev. ok om den flirtiga personen gör så mot en annan människa om den människan är singel. Men att flirta med människor som "flirtpersonen" vet är upptagna är så vidrigt. Då blir det ett rop på bekräftelse eller helt enkelt en lust att förstöra.
Men detta är ju min tolkning av ordet flirt.

De Facto - Ej medlem längre2007-11-24 17:42
Antal inlägg: 56

Zizzi

Är detta flört www.youtube.com/watc...jy Cl11n1Gk ?

Zizzi2007-11-24 17:45

Kanske i någons ögon ;-).

ögor2007-11-24 18:39
Antal inlägg: 172

Zizzi, i vilka?

vita_syrener - Ej medlem längre2007-11-24 18:39
Antal inlägg: 22144

Det där var väl inte flört va?

MatsJoel2007-11-24 18:43
Antal inlägg: 686

"Men att flirta med människor som "flirtpersonen" vet är upptagna är så vidrigt. Då blir det ett rop på bekräftelse eller helt enkelt en lust att förstöra."
Eller så är man genuint intresserad av personen i fråga och sätter sitt egenintresse före personens *partners* lycka, och lämnar valet upp till den man flirtar med?

Zizzi2007-11-24 19:27

Ögor och vita syrener, jag gillar inte att öppna bifogade länkar, men jag tryckte på länken som De Facto hänvisade till, men väntade ej på filmen att börja, utan såg bara vad den skulle handla om. Därför så skrev jag att vissa kanske såg det som flirt. Men egentligen så fattar väl vem som helst att det inte är något flirtande där, min kommentar till De Facto var ju bara en lika dum kommentar som hans filmhänvisning.

(känns fånigt att vara så övertydlig, men..)

Jag känner att det var dumt av mig att ens ge mig in i diskussionen om flirtandes vara eller inte vara för jag tror att mina åsikter och tolkningar på detta skiljer sig ganska markant från andras.

MatsJoel2007-11-24 20:14
Antal inlägg: 686

Är det inte just då det är intressant att ge sig in i en diskussion?
Om alla tycker samma blir diskussionen ofta så himla kort =)

jongu0292007-11-24 22:23
Antal inlägg: 1

Jag anser att flirt är ett sätt att ragga och att det skiljer sig från vanlig trevlighet genom att det signalerar/anspelar på (sexullt) intresse. Flirt kan säkert med framgång användas för att skapa kontakt, men om det har med sexuellt intresse att göra så kan det skapa spänningar som inte är önskvärda. Skillnaden mellan flirt och trevlighet kanske kan vara hårfin? men att ta kontakt och prata med folk bör i normalfallet inte uppfattas som flirt.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?