Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-11-24 11:20 | |
![]() | Nej, jag förstår det. Det skulle inte jag heller gilla om jag blev utsatt för det. Ni gick uppenbarligen båda två till personangrepp oavsett vem som gjorde det utifrån någon slags "legitimitet". Nej, vem vet. :o) | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-11-24 11:22 | |
![]() | ja men det var ju han som började...hahahahaha | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-11-24 11:23 | |
![]() | Jaha...? | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-11-24 11:23 | |
![]() | Vad spelar det för roll, allvarligt talat? | |
| vulcan | 2007-11-24 11:45 | |
![]() | Jag tror det är en personlighetsfråga i mångt och mycket. Jag kan tåla ganska rejäla angrepp på mina åsikter och uppfattningar om saker och ting - men om folk anklagar mig för oärlighet eller påstår saker som inte är sanna så blir jag lätt som en tryckkokare. Jag kan då möjligen lära mig att hålla igen locket på kokaren. Men det kommer alltid att kräva mycket mer ansträngning än för den som är lagd så att den inte bryr sig så mycket om dumheter som kommer ut ur andras munnar. Även om Scrabble bara är ett fånigt spel så är påståenden om fusk ett angrepp på ens heder som jag ser det. Ja - jag har medvetet valt det uttrycket trots att det har blivit så besudlat av de sjuka traditionerna från mellanöstern och orienten. Den som säger att man fuskar när man spelar påstår i mina ögon indirekt att man är en oärlig person i största allmänhet. Om du kan fuska i ett sällskapsspel som inte gäller nåt annat än äran så kan du det naturligtvis också i betydligt mer allvarliga sammanhang. Det är säkert en överdriven uppfattning, men förmodligen är jag inte ensam om att göra den kopplingen. Oavsett vad man nu tycker om hur stort det är så är det ändå rätt tröttsamt att så många ägnar sig åt det här stämningsförstörandet. Ännu mer tröttsamt är att flertalet av anklagarna är mediokra spelare själva som inte har en aning om hur man verkligen kan identifiera en riktig fuskare. De sätter sin egen halvtaskiga spelförmåga och medelmåttiga ordkunskap som norm och tror att ingen kan överträffa den med ärliga medel. Ibland får jag för mig att det är något typiskt svenskt, men förmodligen är folk likadana på andra håll också. | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-11-24 12:15 | |
![]() | Bra rutet, Vulcan! och till Gariam vill jag vbara säga att mitt senaste inlägg var menat som ett skämt, men det gick tydligen inte fram. Ha det bra och håll varann i handen och sjung fina sånger om kärlek, broderskap, respekt och sånt..... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-11-24 12:16 | |
![]() | Nej, jag har kanske inte förstått hur allvarligt det kan kännas i den spelsituationen och jag tror därmed du har rätt i att det är en personlighetsfråga som det mesta i livet. Nu var det väl iofs inte känslorna kring det hela som jag reagerade på, utan hur de uttrycktes. Blev lite förvånad bara. Personligen kanske jag bara går igång på helt andra saker. Eller nåt. :o) | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-11-24 12:17 | |
![]() | Kumbaya. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-11-24 12:18 | |
![]() | Vadå rutet förresten..? Hahahaha, den humorn gick däremot fram. | |
| vulcan | 2007-11-24 12:23 | |
![]() | Vi går också igång på annat. Eller, jag kan ju inte tala för Mick, men han verkar rätt normal förutom att han är AIK:are om jag minns rätt. Som alternativt musikval föreslår jag "Vi sätter oss i ringen och tar varann i hand" | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-11-24 12:33 | |
![]() | Hahahaaaa, trots din något enerverande men ändock ack så charmiga torrhet så uppvisar du gång efter annan prov på ett underbart sinne för humor...detta sagt med den så välkända "glimten i ögat". | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-11-24 12:34 | |
![]() | vill ju inte gå till personangrepp...:) | |
| klark-cent - Ej medlem längre | 2007-11-25 08:11 | |
![]() | F-n Mick E ja e lite avis på dig ju för inte e d ngn jäkel som anklagar mig för fusk fast d kanske har att göra med hur ja spelar och rullar :) | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-25 09:00 | |
![]() | Jag ser också fram emot den dagen jag blir anklagad för fusk. Det innebär ju att man är en fena på scrabble. :-) | |
| Lillråttan | 2007-11-25 10:22 | |
![]() | Det är kanske därför alla är så snälla mot mej...? Tänkte inte på det.... | |
| Minta | 2007-11-25 16:28 | |
![]() | Hur känner man ingen en riktig fuskare? | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-25 16:51 | |
![]() | Solbrillor och kaxig attityd ;-P | |
| Bitte - Administratör | 2007-11-25 17:24 | |
![]() | AHA,, är det så,, hade jag ingen AAaaannniiing om,,, ska lägga detta på minnet Bitte =))) | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-25 17:48 | |
![]() | He he! Nämen det är väl egentligen omöjligt att veta om någon fuskar. Jag kan inte förstå hur någon kan finna någon glädje i att fuska. Det är klart att det är roligt med hög ratingpoäng, men att fuska sig till det; nä, det låter inte riktigt sunt. | |
| Lillråttan | 2007-11-25 18:28 | |
![]() | Grejen är väl också att folk har olika uppfattning om vad som räknas som fusk. Vi kanske skulle precisera vad som är fusk och inte? | |