Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-01-10 18:55 | |
![]() | I ett hav av tröst, kan man finna drunknande. I en liten historia, kan man finna en stor själ. I ett anspråkslöst liv, kan man finna stor lycka. Inom sig själv kan man finna stor idioti, när man mätt efter egna mått trott sig veta. // Nicolina | |
| Bitte - Administratör | 2008-01-10 21:34 | |
![]() | Rimmade lite på en känd dikt, känns så ibland i mitt liv Medelåldernstid är svår, En kärring på 40 får gråa hår Täcker det gråa med rött Suckar trött Medelålderns tid är här Inser en kärring jag är. Rynkig och dan Hmm tur att jag har en man. Undrar stilla vart livet gick Var detta allt jag fick. Undrar vad livet egentligen var Och jösses vad har jag kvar. Medelåldernstid är här Inser jag vet vem jag är. Ja är den jag vill vara, Jag mig själv kan klara. Vad spelar grått hår och rynkor för roll. Ej heller att jag ibland ser ut som ett troll. Medkärringar som i värden finns. Med eller utan ”prins” Var glad att just du finns Det är jag Bitte 080110 | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-01-11 13:58 | |
![]() | Skriver efter att ha läst era kloka ord ned en till vers som kanske passar under rubriken skrivande/skapande :) : | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-01-11 13:59 | |
![]() | Fall till rätta i min hand buren av mina fingrar begråt de rader som aldrig blev av berätta om dem min penna klaga min penna och flyt mitt bläck över den vän som aldrig ska stanna över de ord som aldrig besannats tills visarna visar långt över tre och tills dagen har bytts i en annan Darra till tonen från min musik när jag lutar mig mot dess panna varsamt kväver en snyftning tryckt mot dess bröst och kräver dess meddelsamhet skälv tills dess ord tycks mig sanna och jag rister som du av berusande hopp betagen varje rad Fortsätt så utan tvekan tills arket är fyllt intill sista strofen tills det tärande är glömt och till vällust bytt tills jag inte mer ska känna då du tvättat varje sinne rent Vila nu min penna | |
| emmylicious | 2008-01-11 14:26 | |
![]() | Jag har skrivit en novell, men jag blir nog avstängd om jag klistrar in den här :D Fast den fick väldigt bra kritik när jag la ut den på en annan sida på nätet. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-01-11 15:06 | |
![]() | kan vi döpa om tråden till "pekoral och porr" kanske | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-01-11 15:55 | |
![]() | Man kan väl få prova sina vingar i ett stapplande försök iaf ;-) Sedan får du gärna komma med konstruktiv kritik istället oreonbarn, eller bidra med något eget som håller bättre kvalité i så fall. Dock stör det mig att jag utelämnade ett ord i hasten, det ska förstås stå: betagen av varje rad... i dikten. | |
| Gaffelman - Ej medlem längre | 2008-01-11 16:18 | |
![]() | Oeronbarn, go away! _Candid, du är en väldigt duktig poetissa. :-) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-01-11 16:56 | |
![]() | :D Tack, värmande ord Gaffelman | |
| brava | 2008-01-13 01:35 | |
![]() | Aaaa härligt med ord om känslor och om insikter nu kommer en dikt från mig Hur ska jag kunna hålla detta flöde denna fors detta Niagarafall utan att svepas handlöst dit jag inte ville Hur kan en känsla en längtan ett hopp drömmen om Kärleken Ända sedan jag såg dig första gången Fast jag glömt dig var du ständigt aktuell mot bättre vetande ändå oundviklig så starkt och jag har inte ens mött dig Jag går sönder Jag vill dö Jag slänger ut dig Jag orkar inte, vill inte, kan inte Men jag begär dig Jag vill ta emot dig Jag vill att du ser mig Du får mig | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-01-13 03:16 | |
![]() | Jag säger detsamma brava :) Det är fint att kunna känna igen sina känslor i någons ord. Jag skriver ner en tredje dikt. Den första jag skrev tillägnades livet, och vad som läggs till rätta i mig är således tillvaron själv. Den andra dikten tillägnades skrivandet, men den här tillägnas en viss vän, en högt älskad sådan! Vad är det bortom orden som får mig att komma till ro? Trots hennes tal om bitterhet smärta Jag ber om de orden igen och igen och finner en stillhet i dem Som det lugn man måste känna i det mörkaste av vatten dit man kastats men utan att drunkna och sett att ljussken speglat sig i ytan där om natten Som den frid man nog har nuddat vid då man fann sig på randen av ett stup och hann backa tillbaka då marken gav vika och förstod att man fått ett uns mera tid Och att det becksvarta vattnet inte var slutet att inte ens den hotfullaste avgrunden var slutet Hon ler ifrån sitt bråddjup och sitt mörker rakt mot mig | |
| zacco | 2008-01-13 04:08 | |
![]() | det var en flicka från gränna bla bla bla vässa en penna | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-01-13 17:17 | |
![]() | *Suckar djupt* och svarar med en absolut sista dikt. Annars kommer jag nog att fylla det här forumet med verser som fortfarande inte är tillräckligt bra, det var kul att göra ett försök iaf! | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-01-13 17:17 | |
![]() | Dear someone... ...If I may call you dear? I hesitate already. But I was going to write a letter, to some of you out there. I was going to invite you to my isolation ward, and give you all the words I saved for you. But I am no longer sure that they are meant to be heard, and I´m no longer sure if they are false or true. If I gave you all I am to be released, it would be fair? But I guess that no one of you came, in any case. It´s getting dark in here. I was going to write about time to you. Can you tell me what time is about? I can´t see it, or feel it or know it more, so I begin to get my doubts. Was it ever here at all? It flies like the drafts of this letter, as I throw them in the air. I can´t keep it, or hold it, or write it. Man, It´s getting cold in here. I was going to write about love to you, I think some splinters of it remains. I have tried to reach you since I was left alone, but every time you don´t answer me, the thing inside my heart turns from a jewel to a stone. The love is changing character, like water to snow in chilly air. I was going to ask you how this can be... Man, It´s getting lonely here. I was going to write you some kind of farewell, but it´s so hard to find the words. You who walk in your patterns from day to day, how did you get in there? Is there no place for me on the outside? Do I have to accept this share? No, I didn´t mean to blame you! Didn´t mean to make you scared! I take all my words back, if you please come back! Man! Human! Someone! It´s getting silent here... | |
| Gaffelman - Ej medlem längre | 2008-01-13 17:22 | |
![]() | What can I say...more than... You´ve got talent, woman! :-) | |
| Gaffelman - Ej medlem längre | 2008-01-13 17:31 | |
![]() | Du glider ifrån mig. Eller är det jag som glider ifrån dig? Även om jag inte vill släppa taget så kanske jag blir tvungen, ty jag har en själ att rädda; min själ. Jag vet inte ens om vi någonsin har varit nära varandra. Kanske var det bara något jag inbillade mig i min fåfänga önskan att bli sedd och älskad för den jag är. Jag duger inte. Jag duger inte. Jag duger inte. Orden fräter sönder mitt redan blödande hjärta. Men jag förstår och jag har förstått hela tiden. Herregud, hur skulle jag någonsin kunna duga? Men jag blundade hårt och och gav mig själv den vitaste av alla lögner. Likt gullvivan i vårens första disiga solsken öppnar jag sakta mina ögon. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-01-13 23:19 | |
![]() | Tack för kommentaren Gaffelman :D Efter att ha läst din dikt frågar jag mig varför du inte skulle duga! Intelligens och de som tror sig bättre än andra för att de har hög sådan ger jag inget för, yttre skönhet har ingen betydelse om man är kall på insidan, men ett varmt hjärta betyder allt! Det är vad som i mina ögon gör en människa verkligt betydelsefull och vacker! Bara något som slog mig efter att ha läst dina ord... | |
| Gaffelman - Ej medlem längre | 2008-01-14 17:41 | |
![]() | Jag kan inte annat än instämma, Candid. Jag skickar härmed en kram genom cyberspace. Vet du, den är adresserad till Dig. ;-) | |
| Lillråttan | 2008-01-14 17:52 | |
![]() | Vet du Gaffelman, att den dam som vinner ditt hjärta, hon gör ett riktigt klipp. | |
| Gaffelman - Ej medlem längre | 2008-01-14 18:15 | |
![]() | Åh, tack för den, Lillrådisen! :-) Det värmde gött i hjärtat. Du, jag hittade en kram till här, du får den av mig. :-) | |