Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-01-31 12:13 | |
![]() | så finns ju han som förväxlade sin fru med en hatt, som Oliver Stone skriver om | |
| snucke16 | 2008-01-31 12:15 | |
![]() | En del av de där människorna måste ju vara snubblande nära en diagnos...och då inte benbrott.. | |
| y not | 2008-01-31 12:23 | |
![]() | vad är att vara< bnära en diagnos? Allas männsikor kan få en diagnos om de uppsöker en psykiater och uppfyller ett av de starkaste kriterierna för psykos, avsaknad av sjukdomsinsikt. Det är bara att neka till att du är psykotisk ;) Men å andra sidan är det omöjligt att få en sådan diagnos utan att vara i kontakt med en psykiater. Så vad är nära? sitta i väntrummet? | |
| snucke16 | 2008-01-31 12:25 | |
![]() | Så sant. Det finns inga friska människor. Bara ofullständigt utredda. | |
| Dyslekso | 2008-01-31 13:26 | |
![]() | y not: Du förväxlar Oliver Stone med Oliver Sacks. :) Tror jag hoppar diskussionen om det öht taget någonsin går att definiera något öht (här verkar det gälla psykisk sjukdom). Men du vet ju ungefär vad jag skulle säga. :) | |
| y not | 2008-01-31 14:33 | |
![]() | tack , jag tyckte det kändes fel när jag skrev Stone :) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-01-31 19:31 | |
![]() | Var det inte en man någonstans i världen som älskade med sin bil. Har för mig att han skulle visa det i något program hur det går till (rent praktiskt).... Vet inte om jag såg just det, men diskussionen om att det inte var så svårt... | |
| Vigdir | 2008-02-01 09:10 | |
![]() | I USA (vissa stater) kan man ingå äktenskap med ex.vis en motorcykel för att kunna utnyttja de skattelättnader som gifta får. Fast det är förstås ingen sexuell läggning, utan snarare en ekonomisk... | |
| y not | 2008-02-01 09:18 | |
![]() | vete fan om inte ekonomisk och sexuell läggning är samma sak | |
| snucke16 | 2008-02-01 09:30 | |
![]() | Nero gjorde sin häst till senator. | |
| Vigdir | 2008-02-01 09:59 | |
![]() | Vilket är extra intressant eftersom hans bror, Britannicus, led av det första dokumenterade fallet av astma, utlöst just av hästar, som man känner till. En anledning till att Britannicus inte blev kejsare var just att folk ogillade att han inte kunde rida pga sin allergi. | |
| snucke16 | 2008-02-01 10:12 | |
![]() | Julius Cecar hade ju epelepsi. Visste inte folket om det? | |
| Vigdir | 2008-02-01 10:19 | |
![]() | Jo, men det hindrade honom inte från att rida, vilket som sagt enligt vissa historiker var det som stoppade Britannicus. Kanske Nero gjorde hästen till senator för att slippa brorsan (eller halvbrorsan) i senaten? ;-) Epilepsi har för övrigt i vissa tider setts som en gudabenådad sjukdom, man ansåg att gudarna talade till den drabbade under anfallet. Men å andra sidan har epileptikern i andra tider/kulturer sett som tagen av djävulen eller onda andar. Vet faktiskt inte hur man såg på sjukdomen under den västromska eran. | |
| snucke16 | 2008-02-01 10:24 | |
![]() | Doktorn hade samtal med en patient som just fått diagnosen epelepsi. Patienten (P): Är det farligt? Doktorn (D): Det beror på vad du gör. Stårdu tex på en stege eller befinnr dig i trafiken kan det ju va farligt. Men det finns exempel på historiska pesroner som det gått bra för som haft epelöepsi.Tex Julius Cecar. P: Vem är det? D: En romerks kejsare. P: Vadå? Krocka hanmed bilen eller? Ut avlyssnade samtalet. Alltså sant. | |