Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 967 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-02-13 23:27 | |
![]() | måste tillägga bara en sak. om alla hjärtans dag är så himla komersiell, vad är då inte julen? slutar ni fira jul också? tycker var och en får bestämma när och hur. Själv tycker jag det är en gullig dag, och bara för att man visar just då att man tycker om nån, innebär det ju inte att man INTE gör det de andra dagarna på året. Inget fel med en dag som hyllar kärleken, inte bara till en käresta utan till alla man älskar, djur som människor. Man gör dagen till vad man vill. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-02-13 23:41 | |
![]() | Jag ska ge mig själv en riktigt mumsig grönmögelost serverad på ett väl kex. Förmodligen en skvätt vin eller möjligen någon tjeck att skölja ned det med. Sedan blir det nog lite choklad, två eller tre riktigt Princerökiga låtar och som avslutning tror jag det blir pussar, på bägge händerna. | |
| MissTuss | 2008-02-14 00:05 | |
![]() | sitter ensam i år igen.. sambon jobbar kväll.. femte året i rad... men jag är antagligen helt slut innan kvällen.. jobbar i blomsteraffär =) | |
| MissTuss | 2008-02-14 00:06 | |
![]() | glömde ju säga att mitt gelehjärta tillfaller mamma. hon är bäst. | |
| Vigdir | 2008-02-14 00:21 | |
![]() | Le-lou - jag firar faktiskt jul till minne av Jesu födelse, men eftersom jag inte är katolik firar jag inte S:t Valentin. Och AHD har inte kvar något annan koppling än den till kassaapparaterna i butikerna... Men blir du glad av att fira dagen, gör gärna det. OM jag skulle ge ett hjärta till någon privat blir det till min dotter och mina föräldrar. Som offentligt hjärta ger jag ett till Claes Eriksson, som ett varmt lycka till inför avgörandet i HD i reklam-måtel mot TV4. Heja Claes!!! | |
| Vigdir | 2008-02-14 00:21 | |
![]() | "Reklam-målet" ska det stå... | |
| le-lou | 2008-02-14 03:12 | |
![]() | vigdir, jag vet också att jul har en annan betydelse för de som tror på jesus, men ärligt talat tror jag det är en klar majoritet i Sverige som firar jul utan att tänka eller ens tro på den religiösa innerbörden av julen. Julen ÄR kommersiell, precis som alla andra högtidsdagar blivit. Det är äckligt på många sätt, men samtidigt är det ju så det ser ut idag, vår lilla värld... allt är ju kommersiellt på ett eller annat sätt. AHJ ger till kassaapparaterna precis som julen gör. So? Inget nytt att folk spenderar. Däremot KAN man göra Alla Hjärtans Dag till en firardag utan att spendera, det räcker att bry sig lite extra. Förstår inte det här tjafset bara och man blir innerligt trött på alla negativa kommentarer om vilka idioter de som vill fira den här dagen är. Inte ordagrannt såklart, men jag ser ingen nytta med att dissa den, mer än att det drar smolk i bägaren för andra. Luktar bara bitterhet om sånt. Man behöver inte vara så cynisk för just en dag (konstigt nog är just Ahd den dagen som tydligen upprör folk mest), när alla andra dagar är precis likadana menar jag. I min egen bekantskapskrets är det de som är singlar som spyr ur sig galla om dagen allra mest. | |
| le-lou | 2008-02-14 03:12 | |
![]() | förlåt bitte för att jag studsade in i tråden och tjafsade vidare, men jag var tvungen att försvara rätten att fira skiten :). Godnatt! | |
| Vigdir | 2008-02-14 08:41 | |
![]() | Jag får också be Bitte om ursäkt för att jag vill svara på Le-lous inlägg: Jag kan bara svara för mig själv, Le-lou, och svarar inte för någon annan. För det första har jag aldrig bett dig avstå, jag bara förklarade varför jag inte firar. (Mitt allra första inlägg, om voodo-dockorna var ett rent skämt!) Jag firade inte AHD när jag var lycklig sambo heller, och jag känner mig inte särdeles bitter nu som singel. Och som jag sade i mitt förra inlägg, du får mer än gärna fira dagen på ditt sätt, oavsett om det innefattar massa inköp eller massa kramar. Jag väljer att avstå, precis som mina högerorienterade vänner avstår från att fira 1:a maj och mina muslimska dito avstår julen, medan jag som är kristen vänster firar båda. (Att sedan julen är överkommersialiserad ser jag också som riktigt tråkigt). Svårare än så tycker jag inte det är. Men tyvärr upplever nog även vi som inte firar just AHD att vi får rätt mycket kritik för det, särskilt med betoning på att vi är bittra. Och det är lika tråkigt det, som att kritisera dig och alla andra som gillar dagen för att ni firar. Förbehåller mig dock rätten att kritisera kommersialismen runt _både_ AHD och jul. Jag är ledsen om du tog illa vid dig, mitt inlägg var alltså inte alls menat som kritik. Jag unnar och önskar dig ett riktigt trevligt och fint Alla Hjärtans dag-firande! Hoppas du och alla andra som firar dagen får en riktigt underbar dag! (Själv ska jag äta hembakad toscakaka på jobbfikat, då blir det en bra dag för mig också). | |
| Bitte - Administratör | 2008-02-14 08:52 | |
![]() | =)) Det är lugnt, brudar,, kram på er och ha en bra dag Bitte | |
| R-M | 2008-02-14 14:06 | |
![]() | Tjohoo! Fyller 30 idag men hjärtana ger jag till mina barn och min sambo!:) | |
| Miss_jk | 2008-02-14 14:08 | |
![]() | Grattis på födelsedagen säger jag till både R-M och min käre svärfar! | |
| R-M | 2008-02-14 14:09 | |
![]() | Tack så mycket miss_jk :) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-02-14 14:39 | |
![]() | GRATTIS GRATTIS till R-M på födelsedagen! Hoppas du får fina hjärtan i choklad och annat sött. Själv ska jag inhandla några inredningsdetaljer till mina döttrar (hittade en fin blomkruka) och nåt grabbigt (vad?) till sonen... Vad sambon ska få...??? Ja, du... vi får se... mat kanske... eller en blombukett.... eller nåt.... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-02-14 18:09 | |
![]() | Vet ni vad? Jag älskar att ge bort presenter oavsett vad det är för dag... Jag firar allt som kan firas, och står det inte nåt i almanackan så hittar jag på något! Men.... jag älskar också att få presenter, vilket inte händer så ofta faktiskt! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-02-14 18:11 | |
![]() | Jag har idag inhandlat en fin bukett till familjen, ett kort till sambon och han kommer hem med kebab inom kort! Det blir det idag och några hjärt-godisar till efterrätt... det var tänkt att vi skulle baka nåt, men tiden försvann ut i tomma intet och sambon ska på träning sen... Det blir bak i morgon i stället...eller på lördag | |
| Miss_jk | 2008-02-14 18:14 | |
![]() | Jag har precis städat lägenheten och håller på att förbereda en tvårätters till kvällen. Och så tänt alla mina ljus såklart. 58 stycken... (Börjar bli varmt här inne nu...) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-02-14 18:21 | |
![]() | Kan ju berätta nu att jag köpt 2 par kalsonger var till grabbarna ( och nej, det blev INTE björn borgs) och till gubben så köpte jag ett tumblerglas av Lasse Åberg+trisslott.... Än så länge har jag fått en flaska SOL öl av en av grabbarna ( han hade väl varit på systemet inför helgen o kom på att mamma skulle ha nåt så=) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-02-14 18:25 | |
![]() | Ljus är ett måste!!! Här har vi dock bara ca 15-20 tända... | |
| Yllepylle | 2008-02-14 19:34 | |
![]() | Vi har inte råd med ljus. =/ | |