Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 854

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bergarn12008-05-04 02:17
Antal inlägg: 726

Det är receptorer som tar upp nikotin och inte synapser. Det fysiska behovet av nikotin avklingar efter typ 2 veckor väll?

Jag har precis slutat snusa, eller hmm... röker 4 cigg per dag, men det känns ändå bättre än att snusa 1 dosa per dag. Kan fan inte tänka utan nikotin känns det som. Onico fungerar rätt bra, tycker jag. Har lagt upp en plan, 4 cigg per dag i 4 dagar, 3 cigg i 3 dagar, 2 cigg i 2 dagar och 1 cigg i en vecka. Huvudsaken är att man har ett specifikt mål med "avtrappningen" tror jag.

Jag hatar nikotin!!! (samtidigt så är det rätt gott) hatkärlek?

Nannie - Ej medlem längre2008-05-04 18:00
Antal inlägg: 354

Har rökt sen jag var 13 år. Höll upp när jag väntade barn och ammade.
Trillade dit igen för att jag i min enfald inbillade mig att jag hade karaktär nog att klara av att "bara" feströka.
Fick en astmaliknande attack efter en kräftskiva och slutade tvärt med ciggen. I början ringde jag sluta-röka-linjen och grät. Fick rådet att dricka vatten eller äta äpple varje gång jag blev röksugen... oj oj, mycket vatten blev det. Men jag klarade det! Har inte rökt på 2,5 år nu.
Röksuget försvinner aldrig, dock. Nikotin är hemskt.
Nu har gubben slutat snusa också. Han köpte nikotintuggummin och nikotinfri snus onico. Nu har han bara onico... fast han är vääääldigt sugen på riktig snus, och hans kompisar plågar honom:-)
Om jag grät och blev ynklig så blev gubben sur, tråkig och elak när nikotinet trappades ner. Ingen höjdare.
Lycka till alla med att bryta era ovanor:-)

skopolamin - Ej medlem längre2008-05-04 18:04
Antal inlägg: 1575

jag försökte återuppta snusandet under en lång period i början av året, det resulterade i upprepade illamåendeattacker, men sen kom jag på att långsamt trappa upp med tjejsnus anis och efter det kunde jag gå vidare till ett måttligt intag av röda lacket, för att nu vara riktigt inne i det igen. snart måste jag dock sluta igen, eftersom effekten långsamt börjar mattas av även med ett ganska stort intag, vilket kan vara problematiskt för tandköttet och ekonomin och de kritiska blickar jag får av vänner.

upa - Ej medlem längre2008-05-04 18:08
Antal inlägg: 2565

Underbart skopolamin! :)

Karlsson_på_2008-05-04 18:15
Antal inlägg: 81

Jag lyckades sluta snusa med hjälp av toa papper ;)

-Fånga Dagen - Ej medlem längre2008-05-04 18:50
Antal inlägg: 73

Min make försökte sluta snusa en gång, men det blev mest problem då. Han blev aggressiv och började t.om svära! Vi fick ha en "intervention" för honom med församlingen. Vår präst är mycket förstående och duktig, och lyckades till slut få honom på bättre tankar. Men Sven och Berit, tre hus bort, kommer vi nog aldrig bli vänner med igen efter allt som hände då..

Meddelas endast på detta sätt

dotter2008-05-04 18:53
Antal inlägg: 131

Jag har försökt sluta snusa 3 gånger men drattat dit igen.....jag jobbar natt och det är mycket för att hålla sej vaken.Och så är det ett beroende som jag ej kan sluta med.

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-05-04 19:15
Antal inlägg: 1279

Snusa är okvinnligt, jupps jupps.

Nannie - Ej medlem längre2008-05-04 19:18
Antal inlägg: 354

Hehe... håller med dig WT;-)
Äckligt dessutom...

D-L - Ej medlem längre2008-05-04 19:24
Antal inlägg: 103

Göteborgs Rapé portion är däremot mumma :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?