Spelrum
Giraffen52
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade83
Mobilspel
Pågående19 585

Forumkategorier

Användare Inlägg  
emmylicious2008-05-30 22:17
Antal inlägg: 4501

Blev rejält utskrattad för det här...

Var på affären för att handla bröd och mjölk, tog ingen korg för det kändes onödigt när jag skulle ha så lite. Gick och hämtade mjölken och tog den i famnen sen tog jag en påse hönökaka i andra handen och gick iväg till kassan.

Väl i kassan så lägger jag upp hönökakan på bandet, betalar den och går ut. När jag gått några meter börjar jag fundera på varför jag bara fick betala för hönökakan och upptäcker till min stora förvåning att jag fortfarande har mjölken kvar i famnen! Dubbelkollar kvittot och mycket riktigt så har jag bara betalat hönökakan.

Vänder tillbaka till affären igen och går in och betalar mjölken. Kassörskan hade helt missat den.

MissT2008-05-30 22:22
Antal inlägg: 1110

www.betapet.se/forum...am p;page=0
Här finns massor av flera pinsamheter! Orkar inte skriva om mina igen...

WildChild22008-05-30 23:05
Antal inlägg: 67

Haha, har skrattat så tårarna sprutar... har gjort några tabbar med... börjar med den ena:

Mitt internet hade lagt av och jag gjorde den vanliga proceduren med att dra ur sladden till modemet och starta om (har fått den anvisningen av supporten förut och får göra det relativt ofta). Men internet funkar fortfarande inte och jag gör om det kanske 5-6 gånger innan jag blir arg och ringer supporten.

En trevlig kille svarar som vanlig och jag förklarar läget. Han kollar upp på sin dator och ser att allt bör vara okej. Han säger att det borde funka med att dra ut modemet, jag avbryter smått förbannad och säger att det funkar inte alls, har testat massa gånger!!!

Han bara, jaha... hm, men testa när jag sitter här då så skall jag kolla. Jag drar ut sladden, och då ovanpå allting slutar telefonen att fungera! Jag bara men vad i helvete! Skall den sluta funka precis nu av alla tillfällen!??! Tar mobilen istället och ringer upp supporten. Får prata med samma kille och säger irriterat att telefonen slutade fungera. Han blir lite tyst ett tag sen säger han att mitt modem inte alls verkar frånkopplat. Är du säker på att du dragit ur rätt sladd?

...

Jag bara, eh, öh, hah, um, asså...

Inte förrän då fattade jag. Snacka om att inte koppla...

snucke162008-05-31 11:17
Antal inlägg: 505

Var inbjuden på ett bröllop för en sisådär 12-13 år sedan där min enda bekant var brudgummen och hans familj. Var för tillfället singel och hade skojat med honom om att han kunde väl fixa en fin bordsdam åt mig. Detta hade han gjort!
Vid middagen försöker jag mig på en liten konverstion:
- Vad jobbar du med? (jag)
- Jag jobbar på McDonalds.
(Jag hör mig själv säga) - Typiskt förstajobb att stå i kassan på Mcd.
Hon tittar på mig och säger: - Jag har jobbat på Mcd i 4 år och när man börjar, börjar man i köket. Vänder sig om och pratar med den andre bordsgrannen.
Sedan var det det typ "bara" 4 - 5 timmar middag kvar...

E Solu - Ej medlem längre2008-05-31 13:39
Antal inlägg: 4715

Där hade du tur snucke16. :) Man kan inte umgås med McD-folk.

_Candid - Ej medlem längre2008-05-31 14:46
Antal inlägg: 2602

Emmy jag har gjort nästan precis samma grej, gått på apoteket och betalat medicinen, men gått iväg med en obetald hudvårdsprodukt i famnen :) fast upptäckte det innan jag hann lämna apoteket iaf, hade varit otroligt pinsamt annars!

emmylicious2008-05-31 14:53
Antal inlägg: 4501

hehe, jag har varit på väg flera gånger men kommit på det precis innan jag sagt hej till kassörskan då:P

E Solu - Ej medlem längre2008-05-31 14:59
Antal inlägg: 4715

Jag brukar istället få betala dubbelt för mina grejer ibland på ICA. Det känns ändå pinsamt att behöva säga "ursäkta, men jag hade bara en ost" när man tittar på kvittot medan man packar ner varorna. Och så får de fixa det vid sidan om medan hela kön står och blir arga.

uberbacon2008-05-31 15:21
Antal inlägg: 304

Angående att betala för lite eller för mycket, egentligen är det nog bäst att bara skita i det eftersom det antagligen jämnar ut sig till slut :)

Jag har råkat ut för en ganska pinsam grej, som hade potential att bli extremt obekväm:

Sommaren 2000 har jag fått ett ärorikt sommarjobb som fotbollsskoleledare. Då jag är mer inriktad på lek och bus än bollkontroll fick jag ta hand om ungarna som var 5-6 år. Barnen tyckte det var skitcoolt att se vem som kunde sparka bollen högst upp i luften, och ville såklart se hur bra deras ledare är.

Jag får bollen och tar i hårt som fan, bollen går högt upp i luften i en härlig båge och barnen häpnar. Deras tefatsögon följde bollens bana ut från planen över staketet, mot en nästan tom grusplan. Just det, nästan tom. Bollen landar mitt i prick i en barnvagn där det ligger en bebis och sover!

Mamman panikar och springer dit, alla barnen applåderar. Vi anländer till nedslagsplatsen och ser ungen ligga där och sova med en fotboll på magen, skyddad av ett tjockt täcke :x Tur!

sigvard12008-05-31 15:36
Antal inlägg: 58

Det här var inte jag (tack o lov!) utan min bror som lyckades med följande: Brorsans arbetskamrat frågade om han ville se ett kort på hans lille son. Bror som är måttligt intresserad men inte vill vara oartig slänger en blick på kortet och säger slentrianmässigt; vad söt,vad lika ni är! Arbetskamraten något konfunderad; tycker du, han är ju adopterad! Bror tittar rodnande igen o ser att sonen inte är ett dugg lik kollegan. Pinsamt!

snucke162008-06-02 08:51
Antal inlägg: 505

uberbacon...:)) Man kan känna redan innan man gör sådant att det kommer att inträffa. Bara för att det är såå osannolikt.

tuta2008-06-02 09:09
Antal inlägg: 770

ja kommer från köket efter att hämtat en ny öl på en fest hos min dåvarande pojkvän..
ser honom i dörröppningen till vardagsrummet o blir sugen på en bautakram.
smyger händerna om honom bakifrån o kramar om tills ja känner hur han stelnar till vänder sej om chockad o ja ser att de var hans tvillingbror (dom e enäggstvillingar o ser räääättt så lika ut kan ja ju då erkänna).
tittar in i vardagsrummet o ser min pojkvän sitta på soffan med höjda ögonbryn.. tro mej, ja kollade en extra gång efter de innan ja kramade om min pojkvän eller nöp honom i baken..

virriga vera2008-06-02 09:37
Antal inlägg: 121

Jag var sen till ett möte i Lund. För att spara tid och slippa hitta parkeringsplats, bad jag grabben att köra mig. Ingen av oss är speciellt bra på att hitta i allmänhet och i Lund i synnerhet. Vi kör omkring och letar efter adressen utan någon större framgång. Jag blev mer och mer stressad och bad sonen att stanna utmed trottoaren så att jag skulle kunna fråga någon förbipasserande. Men inte då, han är som flera andra manfolk. Man frågar inte nån i första taget, så han körde vidare. Vid det laget var jag i det närmaste desperat, så när jag såg en kille lite längre fram vevade jag ner fönstret samtidigt som jag mer eller mindre skrek, -stanna för f-n. Minen på den killen som vi då hade hunnit ifatt kommer jag aldrig att glömma. Det tog en stund att övertyga honom att jag inte skrek åt honom. Pinsamt? Det är bara förnamnet.

Mimikryp2008-08-11 20:12
Antal inlägg: 9057

*fnittrar gott* Tack alla...
Jag får väl också lämna ett bidrag, det absolut mest pinsamma jag varit med om:

Jag hade varit hos pappa på sommarlovet och skulle hem till mamma, 50 mil bort. De sista två veckorna av lovet hade min bästa kompis J varit med, så vi hade sällskap på tåget. (Vi var båda 12 år då.) Vi satt mittemot varandra, vid fönstret. Det var ett tåg av något äldre modell, så utanför oss satt totalt fyra stycken, så totalt var vi tre+tre vid bordet. Utanför de fyra fanns alltså gången där folk gick förbi.
Bredvid J satt en asiatisk tjej i 20-25-årsåldern och läste en bok medan hon lyssnade på musik i sin bärbara CD-spelare. CD-spelaren hade hon lagt på bordet framför sig. Det här var ju alldeles i början på 90-talet, så den bärbara CD-spelaren var en ny, ganska dyr och modern grej.
Efter bara kanske en timmes resa (med typ fem timmar kvar) sa J något roligt samtidigt som jag drack Festis... Det gjorde att jag i en skrattattack duschade den asiatiska tjejen, hennes bok och framför allt CD-spelaren!!! (Ja, det kom säkert på J också, men det kändes inte lika väsentligt.)
Naturligtvis hade ingen av oss servetter eller motsvarande med oss. Vi satt ju längst in, så vi kunde inte bara springa iväg till toan och hämta papper heller. Men kvinnan som satt ytterst, utanför tjejen med CD-spelaren, erbjöd sig att gå till toaletten för att hämta papper. Hon kom tillbaka tomhänt eftersom det var upptaget på toa...
Resten av resan satt både jag och J knäpptysta.

Metalnymf - Ej medlem längre2008-08-11 21:17
Antal inlägg: 227

hahahahahahahahahaha jag kissar på mig!

Mimikryp2008-08-25 12:42
Antal inlägg: 9057

Kom igen, hörrni! Fler pinsamheter tack! :-)

TarrasFolke - Ej medlem längre2008-08-25 13:13
Antal inlägg: 297

Jag har sällan lämnat ett klaver otrampat...

CrazyQ2008-08-25 13:18
Antal inlägg: 602

Det här hände för 13 år sedan då min dotter var 5 år och min son 6 år. Vi sitter på en hamburgerrestaurang och äter. Helt plötsligt säger min dotter högt och tydligt: Jag heter Lovisa och är 5 år och jag är BÖG!

Jag bara bet ihop och hoppades att ingen skulle ha hört det. Förmodligen var ordet bög något hon hört på dagis och när vi åkte hem förklarade jag för henne vad bög är och frågade igen om hon var det: Näääääää!

Drutten_N2008-08-25 13:44
Antal inlägg: 184

Det här hände på 70_talet. Jag hade bråttom och skulle in och köpa något på systemet. Jag knallar in och säger vad jag ska ha, personalen tittar konstigt på mig, och det går upp för mig att jag gått in på apoteket som låg vägg i vägg. Aldrig har jag kommit så fort ur en affär.

egoflickan2008-08-25 14:39
Antal inlägg: 311

Det här hände för ett antal år sen när min bästa kompis dotter var runt 4 år. Vi gick till systemet vilket den lilla tjejen INTE var så förtjust i och hon utbrister då med hög stämma "Näää, inte igen. Måste vi gå hit varje dag?!"
Doooh!

(tilläggas bör kanske att vi inte var på systemet & handlade var dag *ler brett*)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?