Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående20 096

Forumkategorier

Användare Inlägg  
oeronbarn - Ej medlem längre2008-03-21 02:14
Antal inlägg: 2288

du måste markera personen innan du nekar. klicka på namnet som står ovanför "kom igen!!! är du feg???"

vindsus862008-03-21 02:20
Antal inlägg: 3785

haha

Candee2008-03-21 02:23
Antal inlägg: 1256

Hmm..tycker väl att det är lite onödigt med spärrar men det som Nemi tog upp i den andra tråden..Illeterate:s förslag..den va bra. Att man kan matcha sin rating med andras.

Visst finns det de med lägre rating som ibland kommer tbax till ens rum fastän man nekat men för mig har det räckt att jag nekat några ggr på raken så har de gett sig. Inget jag stör mig på faktiskt..

Men inte begränsningar på rating..tycker inte det låter som en bra idé alls..ibland så bryr man sig inte så mycket om rating utan spelar för spelandets skull..som en utmaning helt enkelt. Man ska nog inte ta spelandet på så fullt allvar att man vill bojkotta de med lägre ranking. Man har ju själv haft lägre ranking en gång i tiden och det tar sig en tid att lära sig allt. Och jag iaf tyckte det var kul med lite motstånd ibland ..var ju så man lärde sig. Även om man fått stryk en del ggr..hehe

Candee2008-03-21 02:24

Hmm..skrev fel..mena inte att man lärt sig allt men förhoppningsvis lite mer..man blir aldrig fullärd..så det nu inte misstolkas.. ;D

oeronbarn - Ej medlem längre2008-03-21 02:32
Antal inlägg: 2288

nej det är klart, när man ser det så finns det ju oändligt många taktiska dimensioner vid offrandet av blank för 5p som kan vara värda att utforska.

Jättedålig2008-03-21 02:51
Antal inlägg: 20

Jag tycker att du borde fråntas rätten att starta en tråd såsom denna i och med att du särskriver 99 % av alla ord du skriver.

myran_64 - Ej medlem längre2008-03-21 02:54
Antal inlägg: 3157

Crazy Q skrev: "blockerar våra spelrum"!! Visste inte ens att det faktiskt fanns egna spelrum.

Då vill jag i så fall ha ett eget som naturligvis ska heta myran.. =)

Candee2008-03-21 03:22

Ja, de vore nåt..så får bara de man verkligen vill spela emot, få vistas där..kanske att man kan banna o kasta ut oxå ..de vore nåt...!!

Taka2008-03-21 11:03
Antal inlägg: 166

Vilken härlig elitistisk syn. Vad är nästa steg? Ett rum för blått blod och resten av avskummet i ett annat rum? Jösses :S

bodhiswatwa - Ej medlem längre2008-03-21 11:09
Antal inlägg: 13

Man skulle åtminstone kunna ha en rekommendation för varje spelrum. T.ex. 1000-2000, 2000-3000 osv.

jeew2008-03-21 11:21
Antal inlägg: 1

Jag tycker föslaget är vettigt, särskilt att ha det mer som rekommendation än som spärr de flesta spelar trots allt mot folk som ligger någorlunda nära dem i rank, men man vill kunna lira mot snäppet högre rankade. Än mer önskvärt vore om olika spelplans spelare uppehöll sig i olika rum. Slumpad plan, vad fan är det.

Brittson2008-03-21 15:24
Antal inlägg: 467

Ja, varför inte ha det som rekommendation, som bodhiswatwa skriver. För de flesta spelar väl mot andra med liknande rating.

Men fortfarande var inlägget av Alfapet bra;
"Varför inte skapa ett eget spelrum som ni kan kalla för elitisterna? Eller varför inte skrivihop.nu?"

proudwil2008-03-21 16:07
Antal inlägg: 3

Jag förstår tanken med att ha rum för högre rankade. Blir själv vansinnigt irriterad när någon med extremt låg ranking hakar på mitt spel - orkar inte neka utan tycker att man bör förstå att det inte är kul att spela med en nybörjare om man är lite bättre. Å andra sidan blir jag precis lika irriterad när jag själv blir nekad av någon med jättehög ranking. Man känner sig liksom nervärderad och då sitter jag o svär. Svårt att säga vad som är bästa lösningen, men som sagt det är helt klart en intressant idé. Tror att dom flesta kämpar för att bli bättre och då blir det mer tydliga mål. "Nu ska jag kämpa mig in i 2000-rummet" Jag ser det inte som en elitistisk grej utan mer som en sporre.

huginmunin2008-03-21 16:29
Antal inlägg: 152

Om jag då skulle ha 2001 p och spelar mot någon och sedan förlorar så ska jag bli sparkad ut ur "elitist-rummet" till de andra avskummen eller?

Haha!

Herregud! Jag spelar för att det är kul, inte för att jaga poäng och rate! Jag struntar i om jag spelar mot ngn som har 700, bara dem hänger med i tempot och inte segar...

metalguru2008-03-21 16:43
Antal inlägg: 1

åh, herregud vilket liv man måste ha om man tyker att inte alla borde få spela. det kanske borde finnas ett kval där man måste "jobba ihop" poäng innan man ens får gå med i betapet? ja, vilken bra idé!!

asboi2008-03-24 00:46
Antal inlägg: 463

Betapet startades för att alla skulle kunna spela alfapet på internet utan att behöva betala. Jag tycker att det säger sig självt att betapet inte ska ha ett elitrum där de "rena" kan sitta och masturbera till sin egen rating och skratta åt packet.

mamman - Ej medlem längre2008-03-24 08:38
Antal inlägg: 6379

Myran: Ja, tänk på oss alla lågrejtade som BLOCKERAR crazys rum!!!
För alla med hög rejt ska ha röd matta in i Girren!!!!

Vi i "packet" som inte har varit lika duktiga kan dumpas i hunden eller nåt....

Förstår heller inte hur man kan irriteras över att någon med typ 300 går in och ut i spelet och retas.... Vad är det att bli irriterad för??? Är inte det här ett spel? Lek?
Antingen kickar man, går ur spelet, säger nej tack eller så lägger man ner och avslutar sitt konto.....

lellemor2008-03-24 09:06
Antal inlägg: 341

Alla ska kunna komma in på vilket spelrumm dom vill.

Ni högrankade har inte ni spelat mot lågrankade för att få upp eran ranking eller ?Då dugger vi inte längre Eller?Hur ska vi lågrankade kunna förkovra oss om vi vill spela mot dom högrankade(som vill spela mot oss) om man inte kan ta sig in överallt.
Om en retas betyder det inte att alla gör det.

Och om ni "elit" får ett eget rum och det blir fullt ska ni då kunna komma in och ta plats ett annat rum då?

Hitta på ett sätt att kunna knuffa ut spelare som är inne i ett rum som inte spelar istället.

ms Bertha2008-03-24 09:30
Antal inlägg: 49

Proudwil säger; "Blir själv vansinnigt irriterad när någon med extremt låg ranking hakar på mitt spel - orkar inte neka utan tycker att man bör förstå att det inte är kul att spela med en nybörjare om man är lite bättre. Å andra sidan blir jag precis lika irriterad när jag själv blir nekad av någon med jättehög ranking. "

Måste säga att det känns väldigt trist att läsa en sån sak?....Efter att ha läst det du skrev så vågar jag inte hoppa in i något spel, utan startar bara egna. Det känns inte alls lika kul längre att spela här inne på betapet om det är så folk känner. En kort fråga; för att komma till den rankingen du är...måste man inte spela mot såna som är bättre? Alla är väl nybörjare nån gång? Man måste väl lära sig innan man blir riktigt bra? Eller föds vissa med 2000 + på betapet? Alt. så hänger folk AAAAALDELES för mycket framför datorn och har inget annat liv vid sidan om.

Som sagt...det är oerhört trist att spela om man vet att folk har den inställningen.

"Elitist, javisst!"

Lillråttan2008-03-24 09:54
Antal inlägg: 4623

ms Bertha: jag tror att det är bara en liten minoritet här på Betapet som har den där snåla inställningen. De flesta av oss spelar för att det är kul, och minns hur det är att vara nybörjare.
Ratingen säger heller inte allt!
Att det skulle vara ett stort problem med folk som inte fattar att dom är sparkade trots upprepade försök tror jag inte alls på. Det har hänt mig någon enstaka gång och beror oftast på att personen i fråga ännu inte upptäckt att Neka-funktionen finns.

Så fortsätt att hoppa in i spel du!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?