Spelrum
Giraffen20
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 957

Forumkategorier

Användare Inlägg  
levakdörB2008-03-21 03:09
Antal inlägg: 1471

Jag är förvånad över att den här tråden varken stängd eller borttagningen, med tanke på hänvisningen tidigare i tråden... Sen står det väl i FAQ:en att man ska söka i forumet innan man postar en fråga?

Usch va okompis jag låter nu...

Candee2008-03-21 03:21
Antal inlägg: 1256

Äh...verkar ju vara tillräckligt intressant för att tjafsa kring..kan ju vara bra att få ut sina frustationer..hehe

Zeppelinare - Ej medlem längre2008-03-21 03:39
Antal inlägg: 678

Kan man inte bara hiroshima bort alla nonsenstrådar? hade jag varit stasi på denna sidan hade 0.1% av alla inlägg och trådar fått vara kvar.

Vanställd - Ej medlem längre2008-03-21 06:28
Antal inlägg: 10

Thanx^

sejmårr2008-03-21 17:41
Antal inlägg: 843

Oj! Det var kul att se att det finns olika åsikter och jag tycker att det ser ut som om folk gillar att diskutera det här! Jag kommer att sluta förvänta mig någon personlig hälsning eller tack och istället glädja mig över då det händer. Och det är ju de människorna som tycker som jag som jag vill glädjas med. Pussar

smalbebis - Ej medlem längre2008-03-21 17:46
Antal inlägg: 368

Ni som inte vill tacka eller hälsa pga av nån outgrundlig anledning som bara ni själva vet om (kanske en traumatisk händelse i barndomen, hjärnprogrammering av en alien etc), kan ju liksom försöka leva med att en del faktiskt tycker det är trevligt att vara trevlig. Hur orkar ni gnälla?? Be betapet att skapa ett spelrum där det är straffskott om man skriver nåt i chatrutan och ta ett chillpill :D.

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 17:50
Antal inlägg: 330

fast vill jag prata eller tacka eller få ur mig något att säga...då använder jag forumet :)

smalbebis - Ej medlem längre2008-03-21 17:54

Tacka på forumet? För vad?

NoXlady - Ej medlem längre2008-03-21 18:06
Antal inlägg: 330

menade inte att tacka på forumet -.-

smalbebis - Ej medlem längre2008-03-21 23:48

"fast vill jag prata eller tacka eller få ur mig något att säga...då använder jag forumet :)"
Ok :/ ^-^ O-o

snorklan2008-03-22 09:33
Antal inlägg: 1686

Holy crap!! När ska denna otroligt tråkiga uttjatade fråga sluta tas upp? Vissa hälsar, andra inte. Vissa tackar för matchen, andra inte. Deal with it!! Du gör som du vill, alla andra som de själva vill.. eller?!

Geniknölen - Ej medlem längre2008-03-22 09:46
Antal inlägg: 55

*fnissar* Snorklan avslutar med "..eller?" så att tråden och ämnet kan gå on and on and on :D Ok, så här är det: 87,5% av alla som struntar i att knappa ner de omstridda tre bokstäverna TFM har helt enkelt ett icke fungerande tangentbord ;)

Tommy 19792008-03-22 10:09
Antal inlägg: 1191

Vad är det med denna fråga som tydligen är så enormt provocerande? Okej att det kan bli litet tjatigt i och med att den varit uppe till diskussion många gånger förut, men precis som någon här skrev så är det inte så lätt att veta om man är ny på Betapet. Och även om man inte håller med, finns det ingen anledning till den hånfulla och sarkastiska ton som finns i några av inläggen.

Förstår inte varför folk måste vara så dryga och otrevliga.....

Lisajonsson2008-03-24 22:30
Antal inlägg: 105

Och jag förstår inte varför de som tycker att en tråd är onödig för att ämnet redan avhandlats hundra gånger förut ändå envisas med att göra egna, nya inlägg så att tråden blir ännu längre. Om man inte bryr sig om ämnet behöver man väl inte läsa.

zimba - Ej medlem längre2008-03-24 22:40
Antal inlägg: 2256

Jag brukar tacka för matchen men egentligen kan man undra varför? Menar vi egentligen någonting med det? Det är som att börja en fras med " Hur är det?" och sen inte vänta på att personen skall svara annat än "bra, själv då?". Ganska intetsägande faktiskt...

-bara Ann - Ej medlem längre2008-03-24 22:42
Antal inlägg: 1029

jag tycker vi borde skapa nyare ballare tfm-fraser... t ex... TSM-JSV.... eller Sh-JHAESp.

Kumicho2008-03-24 22:43
Antal inlägg: 91

jag brukar av princip börja varje match med att hälsa och sluta med att tacka, om nån inte svarar blir inte jag ledsen för det. Det är det fina med den fria viljan, varje person är själv kapabel till att ta ställning till hurvida h*n ska svara eller inte.

Szechuana2008-03-25 09:10
Antal inlägg: 116

Jag både hälsar och tackar, men om personen inte hälsar tillbaka så skiter jag i att tacka...

Zizzi2008-03-25 10:50
Antal inlägg: 866

lissku skriver:

"men att spela en GOD match innebär ju inte att spela kokurrensmässigt bra, som i att vara vinnaren eller nära att vara vinnare, utan bara att det var trevligt att spela..alltså "good sportsmanship" som man säger på engelska. Ett erkännande av att ens motspelare förstår spelet och dess komplexitet och att det kanske inte bara är att roffa åt sig poäng utan även att skapa - tillsammans med någon man tävlar mot - ett intressant spel. Vissa spelar ju astrist och spelar supertaktiskt och aggressivt, då känns ju tfGm avlägset.."

EXAKT! Håller med dig till 100%.

Sen set här att säga hej i början av matchen och tfm i slutet av en match, det är ju självklart att man gör det.
Jag tackar också olika människor inom olika yrkeskategorier för det som de gör, kassörskan i mataffären, busschauffören, försäljaren i klädaffären osv och varför skulle jag inte det?
Jag bjuder även på ett leende tillsammans med tacket.
Jag försöker behandla mina medmänniskor på det sätt jag vill att de ska behandla mig och där ingår även det där lilla tacket när man spelat för en match.
Naturligtvis är inte tackandet livsavgörande ;-), men mycket trevligt.

y not2008-03-25 10:54
Antal inlägg: 9014

*störtar till forumvärlden Nemis försvar*

"personen som startade tråden är ju ny i forumet och då kan ju denne inte ha tjötat om detta tidigare :)

Dessutom så var det ju inte så gnälligt från början heller :)"

Precis, exakt vad jag tycker. Om nu någon upplever det som tjatigt eller upprepning eller vad som helst så låt bli och läs då. Rubriken var ju så tydlig den kunde bli, så alla som såg den visste att detta är ytterligare en tråd om artighet efter match.
Det är väl inte så farligt, definitivt inte lika irriterande som alla hänglås så fort men tangerar samma ämne.

Go for Nemi.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?