Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 20 103 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Marie08 | 2008-03-26 18:27 | |
![]() | --->Basta Jag räknade särskrivningar, men tappade bort mig när ngn skrev om den gamla goda tiden och hur bra skolan var då...och ngnstans mittuppiallt så tappade hon bort sig och särskrev:) +att jag tror att trådskaparen använde en preposition fel..."Ett jättebra tips jag lärde mig från ett annat forum på det här ämnet" Klagar gör jag aldrig....men diskutera är kul och det enbart med de som själva är intresserade. När jag själv 'felar' så beror det enbart på slarvfel....naturligtvis: ) | |
| kmelly | 2008-03-26 18:50 | |
![]() | Jag stör mig på alla grammatiska fel. I särskildhet när det gäller felstavade ord vi alla bör kunna. "apsolut", "dej" etcetera. Men det jag stör mig allra allra mest på är att knappt någon i det här landet kan begagna ordet slags korrekt i uttryck. "Någon slags" får mig att vilja göra illa någon. | |
| kmelly | 2008-03-26 18:56 | |
![]() | --Och som en liten notis till alla som inte ser problem med att väldigt många personer stavar fel och i enkelhet inte kan svenska (t.ex. kultursnobbar som höjer Ett öga rött till skyarna): Det är ett allvarligt problem, och inte alls något att göra sig lustig över. En allvarligt hög procentsats ungdomar kommer inte ens in på gymnasiet eftersom de är otillräckliga i grundämnena (däribland svenska, för den som inte visste det). Så det ÄR ett problem att inte använda korrekt svenska, ja. Särskilt för dem som vill läsa vidare och inte ens kan hantera kurslitteraturen man skall använda sig av. Och sen när det är tentamen, och en persons ordbyggnader och andra kunskaper man bör lära sig så tidigt som möjligt inte besitts, då kan det ju bara gå på ett sätt: illa. | |
| oozaa | 2008-03-26 18:57 | |
![]() | Vart bor du? Vart kommer du ifrån? Vart är du? Huu. | |
| oozaa | 2008-03-26 18:59 | |
![]() | Det är lungt. Champange. | |
| Marie08 | 2008-03-26 19:04 | |
![]() | ---> Kmelly Du verkar ju ha klarat dig bra trots felaktig 'dem'användning:) "Särskilt för dem som vill läsa vidare och inte ens kan hantera kurslitteraturen" | |
| Slemmie | 2008-03-26 20:25 | |
![]() | Jag "stör" mig på "överdrivet" användande av citationstecken... och för många punkter hela tiden... det tycker jag är jätte hemskt... | |
| fyllskalle | 2008-03-26 20:40 | |
![]() | Marie0 - Nu gör ju inte Kmelly sig skyldig av fel användning av "dem". I just det exemplet är det faktiskt mycket svårt att göra fel. Mvh | |
| sejmårr | 2008-03-26 22:19 | |
![]() | brun hårig kvinna som var en sjuk gymnast, | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-03-26 22:53 | |
![]() | Just det här med särskrivning har ju under många år varit en liten akademisk fniss-orgie. Folk sitter å hittar på knasiga ord som är roliga att särskriva. Sällan man ser dem i verkligheten. Jag störs inte ett smack av särskrivningar. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-03-26 22:55 | |
![]() | kmelly, svenska är inte ens något officiellt språk i sverige, och finns en enda engelsktalande student i klassen tvingas alla lära sig ämnet på svengelska. Så att inte kunna svenska bra ärä inte något stort problem på universitetet. | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-03-27 00:25 | |
![]() | Folk som använder "Ursäkta mig" och "Hallå" för ofta får mig att spy. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-03-27 01:32 | |
![]() | HALLÅ? oj, ursäkta mig...hallå? - varför det? det är väl inget fel på hallå? du får ursäkta mig om jag missat nåt nu... | |
| vindsus86 | 2008-03-27 01:39 | |
![]() | Jag stör mig faktiskt riktigt mycket på folk som tycker att huvudsaken är att man förstår vad de menar. | |
| vindsus86 | 2008-03-27 01:40 | |
![]() | Som att lyssna på Carola. "Vadå, det är ju musik. Huvudsaken är inte hur det låter." | |
| GalnaAlexiz | 2008-03-27 05:28 | |
![]() | haha sådan brukar ju du va vinssur, min väg eller ingen:) | |
| love_ya - Ej medlem längre | 2008-03-27 05:46 | |
![]() | De som använder läker i stället för läcker. Slangen läker. Jaha - så bra - då läcker den i alla fall inte. Snart... | |
| Marie08 | 2008-03-27 06:39 | |
![]() | ---> Njaeee:) | |
| Marie08 | 2008-03-27 06:43 | |
![]() | Jag stör mig mest på när jag själv gör fel.... Ovan till 'Fyllskalle' | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-03-27 07:17 | |
![]() | love_ya: I norrland (i alla fall dess inland) är bruket av "läker" istället för "läcker" tämligen vanligt. Med detta inte sagt att det är korrekt, men det är lite svårt att jobba bort en dialektal felaktighet som hängt med i många år. Förövrigt är det ett litet aber med norrländska, inte bara vad gäller tal/skrift utan även när det gäller scrabble. Många fina o-ord som inte godkänns, till exempel. //Skyldig till bland annat "läker" | |