Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade73
Mobilspel
Pågående20 078

Forumkategorier

Användare Inlägg  
UffeUppsala - Ej medlem längre2008-03-30 20:03
Antal inlägg: 706

Å ett jäkla smusslande med msn och mobilen,,

Niels Jensen2008-03-30 20:30
Antal inlägg: 29

du har inte övertygat mig. får man ha killkompisar som man vill ha hemligheter med i en relation? får man ge sitt nummer till någon man tycker om som vän? får man ha sina sms för sig själv? var går gränsen? om man lever med någon man älskar vill man ju inte på något sätt skada den personen och då vet man väl själv när man går över gränsen. jag tror aldrig den andre kan rätta till det, det gör det bara värre om man skapar massa tabun. då blir allt syndigt för eller senare.

MissT2008-03-30 20:43
Antal inlägg: 1110

Jag skiljer på avundsjuka och svartsjuka med att svartsjuk kan man bli när det gäller känslor och avundsjuk är man på materiella saker eller upplevelser. Svårt att förklara...
Men jag har nog varit både och många gånger. Någon skrev tidigare att svartsjuka mer är en reflektion över sin egen osäkerhet och jag håller med. När jag blir svartsjuk så handlar det om att jag känner mig osexig eller otillräcklig i jämförelse med någon annan som jag tror att min kille har större intresse av. Det är hur som helst inga känslor jag är stolt över och definitiv något jag jobbar på.

fal3n2008-03-30 20:44
Antal inlägg: 230

det du gör får han göra och de han gör får du göra så ska de va tycker jag iaf., fast man ska inte börja "utmana" varann till massa skit saker.

myran_64 - Ej medlem längre2008-03-30 20:50
Antal inlägg: 3157

Jag håller med E solu: om man väljer en ful partner slipper man vara svartsjuk!! =)

Avundsjuka är en helt annan sak och är inget jag ägnar mig åt.

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-03-30 21:05

Min tjej får absolut ha killkompisar,,,men då vill jag gärna se den personen och att vi presenteras först så att vi vet om varandra,,,om min tjej smyger ut och går långa promenader och pratar med denna kille som hon inte har berättat om och inte presenterat och dessutom säger att han inte finns så är det inte korrekt gjort i ett förhållande. Att hon ger ut sitt nummer till denna person som hon inte kände sen innan bara för att han kommer fram och säger att hon är snygg,,,så tycker jag att det inte korrekt heller. Sen hittar jag bilder på hennes dator som hon hade gömt undan på just den killen i mycket lite kläder (jag snokade intei datorn för hon ville ha hjälp med sin dator och stod bredvid) Detta var droppen som gjorde att tilliten fösvann och om du accepterar detta i ditt förhållande så är du naiv. eller?

zimba - Ej medlem längre2008-03-30 21:22
Antal inlägg: 2256

Det har väl hänt att jag har blivit lite svart i ögonen och tänkt "hmmf", men det har gått över ganska snabbt. =)

Niels Jensen2008-03-30 21:36
Antal inlägg: 29

nä, hon var ju inte alls schysst. det är väl det att rädslan för den andres svartsjuka kan göra att man inte vågar berätta ens helt vanliga saker. jag tyckte de tidiga inläggen var bra, de som sa att de var svartsjuka, men behöll det för sig själva. det ligger i själva sjukdomen att den bygger på hjärnspöken mer än på fakta i de allra flesta fall, så det mest konstruktiva är att behålla neurosen hos sig själv. så ser jag det. men i ditt fall skulle jag också reagerat kraftfullt. hemskt. stackare.

Ballerina2008-03-31 13:16
Antal inlägg: 1726

Uffe

Är det ok att nån av parterna kollar på porr? Alla har ju olika syn på vad som är ok. Min kille får dra ut på krogen med tjejer, dansa med dem snacka hej vildt men att titta på porr oh no. Eller får och får, alla får ju göra vad de vill men det sätter jag som krav i förhållandet.

mamman - Ej medlem längre2008-03-31 13:26
Antal inlägg: 6379

Jag kanske är ute och cyklar nu, men det känns som om komunikation borde finnas i ett förhållande.
När jag träffade min sambo så pratade vi med varandra. Eller vi gör det fortfarande, men redan från början fick han veta vad jag tyckte om tex otrohet och att jag då naturligtvis har samma "regler" fr mej själv som för honom.
Jag berättade att i min värld är det dödsstraff på otrohet och han höll med. Jag sa att jag aldrig i livet skulle kunna förlåta det...sen har det väl hänt (vi har varit tillsammans i typ 15 år) att vi har pratat fler gånger om det och vad det innebär (förutom att hångla lös med en annan eller sex)... har funkat bra för mej...
Samma sak med tex porr på TVn... jag framför mina åsikter och sedan vet han vad jag tycker....

MissT2008-03-31 13:27
Antal inlägg: 1110

Ballerina vad menar du? Får din kille inte titta på porr alls eller menar du att han inte får titta på porr med andra tjejer?

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-03-31 15:34

Fråga inte mig om att det skulle vara ok att kolla på porr...det är ju upp till var och en hur de ser på sådant,,,en del kollar ju på det tillsammans och andra inte alls... Hur man kollar på porr tycker jag är skillnaden,,Vill din kille kolla på porr i sin ensamhet så är det hans fulla rätt..och det gäller ju dig med...sen att kolla på porr när den andra är med och den inte vill...då är det respektlöst

le-lou2008-03-31 17:06
Antal inlägg: 17500

frågan om vad som är ok och inte ok i förhållande är ju helt indiviuellt..en del tycker tom att det många kallar otrohet, är helt ok.
Och så länge bägge parter är med på noterna så är det väl helt ok?

Huvudsaken är att man är två om att sätta "regler" för hur det ska vara.

Ballerina2008-03-31 18:16

MissT

Nej han får inte titta på porr men det är ingen risk heller eftersom han är lika mycket emot porrbranchen som mig =) Jag kan inte bli svartis på min kille om han t.ex är ute och dansar med andra tjejer. Han blir inte svartis om jag är ute och dansar med andra killar heller. Alla har vi som sagt olika syn på svartsjuka.

Ballerina2008-03-31 18:18

Uffe

fast för mig är det inte ok att han kollar på porr själv, lika ok som du tycker att det är att din tjej pratar med andra killar utan att säga det till dig.

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-03-31 18:18
Antal inlägg: 1718

Ballerina, titta och prata är väl inte samma sak?

Ballerina2008-03-31 18:19

le lo

helt rätt, bara man kommer överens tillsammans om vad som är ok. Kan man prata med varanda och diskutera allt så minskar risken för att man ska bli svartsjuk. Kanske är därför varken jag eller min kille är svartsjuka på varandra.

Ballerina2008-03-31 18:21

ordis

hmm beror på hur man tittar. Jag brukar flörta lite med killar och min kille brukar flörta med tjejer, men det går ju inte längre och det är ok för båda.

Ballerina2008-03-31 18:26

ordis

btw. är ditt största intresse att lusläsa allt jag skriver och sen kritisera det? bara undrar =)

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-03-31 18:29
Antal inlägg: 1718

Ballerina, "btw. är ditt största intresse att lusläsa allt jag skriver och sen kritisera det? bara undrar =)" <- Nej men eftersom du skriver i alla trådar blir det oundvikligt ibland.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?