Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 19 978 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 11:55 | |
![]() | Förutom den ömsesidiga respekten för feminister då förstås. | |
Persdotter_1 - Ej medlem längre | 2008-04-02 12:12 | |
![]() | Jag har också tänkt på det här... Första tanken är precis som många andra här tänkt: men gud, lägg ner tid och energi på viktigare saker. Men sen började jag försöka förstå. Jag tror problematiken ligger i bröstens sexuella laddning och vilket ansvar kvinnor ska ta för andras (läs: mäns) reaktioner dem. Jag befann mig för några år sedan utomlands på en strand med min dåvarande pojkvän. Alla där gick topless, vilket vi först tyckte var pinsamt. Men efter två veckor såg vi inte ens brösten, de var bara neutrala. Jag gick själv topless och njöt, inte av att visa upp mig utan av att inte behöva vara... ett objekt tror jag. Bara vara jag, inte sexiga jag. Men jag tror det finns dem som är rädda för att den sexuella laddningen som bröst har ska försvinna. För vad händer med heterosexualtiteten om vi slutar tända på varandras kroppar, om vi bara ser dem som neutrala? Kanske är vi rädda att det ska bli tråkigt. Vad tror ni? | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 12:17 | |
![]() | Mycket bra inlägg Persdotter_1. Är bröst sexobjekt per definition eller ska det vara upp till dess bärare att själv bestämma när de är det? Ska amning också förbjudas inomhus eftersom man har svårt att undvika att råka se brösten som upprörd pensionär? | |
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-04-02 12:59 | |
![]() | Men det är ju kul att bli upprörd... *Blyg* | |
Antonia | 2008-04-02 13:06 | |
![]() | Nej, ammning ska inte förbjudas, men däremot behöver man ju inte amma i ica-kön, eller samtidigt som de får hjälp av en expedit i en butik. Sitter folk på cafe och ammar har jag inge problem med det alls, samtidigt som jag tycker att män utan tröja inne på restaurang kan vara rätt obehagligt. Monk. Haha, smart sagt. :) Persdotter. Förstår hur du menar, men som jag sa innan anser jag att på en strand får man göra lite hur man vill dock, för där brukar topless innebära lite snyggare solbränna eller show-off. tror inte det är för att det är bekvämt för isf skulle alla vara nakna. däremot ser jag helst att underdelen sitter kvar, även utomhus.. inomhus finns det ingen riktigt anledning att strippa. Det är mycket möjligt att det vore tråkigare med kroppar om den jämt exponerades i ett icke sexuellt samhang. Det är ju väldigt snällt gentlemot de personer som inte har snygga bröst? De ska skyla sig, medans playboy bunnies ska sitta och spreta med sina? Då har det en sexuell laddning iaf? Vem avgör vems som är snygga? Kul om nån kommer och säger " nix, dina är för fula! Skyl dom!" | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:10 | |
![]() | Jag tror nog på en självsanering i branschen, och tycker man inte att man har tillräckligt vackra svullnader går det alltid att spara pengarna man skulle använt till bikini och istället investera i silikon som även kan hjälpa till att förhindra drunkningsolyckor. Nu finns det så många fördelar och vetenskapliga argument från min sida att jag imploderar. | |
Antonia | 2008-04-02 13:13 | |
![]() | En annan grej. Var utomlands, där jag träffade en svenska som gärna solade topless och var helt okej i det. Hon fick mig att sola topless med, det fick vara okej för det var en stor strand och inte många som var där. Så märkte vi att en japan stod och filmade oss på 5 meters avstånd, rätt uppenbart vilka han filmade. Det kändes inte okej. jag vet ju inte om han gjorde en seriös dokumentär om turister i Asien eller om han gjorde det för privatbruk, men det gjorde ingen skillnad för mig då han vägrade lyssna på oss, när vi bad honom gå. Har jag rätt att säga att det inte är ok när jag själv valt att toplessa? | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:15 | |
![]() | Hade du varit inomhus hade det varit lättare. Utomhus får vem som helst filma dig. | |
Antonia | 2008-04-02 13:17 | |
![]() | Så kvinnor ska bland annat operera brösten för att förhindra drunkningsolyckor, men behöver inte män ha silikon också då, för att förhindra samma olycka? Vad jag vet är det väl fler män som drunknar (har ingen statistik), borde inte de inskaffa sig lite silikon om det är en sån bra vetenskapligt argument? | |
Antonia | 2008-04-02 13:18 | |
![]() | Varför får de inte filma mig inomhus i ett badhus? Han kanske skulle filma sin 6.åriga dotters födelsedags bad? är det förbjudet inomhus? ren fråga alltså, inget påhopp av något slag.. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:18 | |
![]() | Nej för män har starkare muskler och kan därmed lättare simma iland. | |
Antonia | 2008-04-02 13:22 | |
![]() | "Sammanställningen över drunknade under 2007 visar att nio av tio drunknade var män" visar att män behöver silikonimplantat isf | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:27 | |
![]() | Ja det har du faktiskt rätt i. Det är bara att börja lobba. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:28 | |
![]() | Och angående filmning inomhus, så minns jag inte exakt hur lagarna är, men testa att gå till ett badhus och filma utklädd till man och se hur länge det dröjer innan du blir avlägsnad från platsen. | |
krille_1980 | 2008-04-02 13:32 | |
![]() | E Solu. Starka åsikter om allt möjligt har du. En del ganska knepiga med. Som att homosexuella män, judar eller invandrare skulle behöva bära ett märke? Du drar paralleller till ämnen som inte berörs av nakenhet i badhus. Ditt behov för att debattera andra ämnen lyser igenom :D | |
Antonia | 2008-04-02 13:35 | |
![]() | Fast silikon flyter även om man har BH/bikini/baddräkt. Så det är faktiskt inte en anledning heller. Det finns nog inte en enda vetenskaplig argument som kan säga nåt om detta badhus-"problem".. Bara mänskliga åsikter. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:37 | |
![]() | krille_1980: Ditt behov av att inte debattera ämnet som diskuteras lyser igenom :D | |
krille_1980 | 2008-04-02 13:40 | |
![]() | Nej eftersom ämnet för mig är patetiskt, och anser inte mig själv på så pass låg nivå att behöva diskutera det. Men se här, nu gör jag det :( | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:41 | |
![]() | Antonia, jag kan tänka mig många vetenskapliga argument för att bära bikini, men jag tänker inte dela med mig av dem eftersom det skulle förvirra mången läsare. | |
krille_1980 | 2008-04-02 13:42 | |
![]() | Fast ett visst mått av intelligens man kanske måste ha för att orka ta i en sån här debatt/diskussion ?? *hoppas* | |