Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 20 228 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Intet | 2008-04-02 13:41 | |
![]() | Det går snabbare att spela ärligt. Men ms Bertha. Ärligt talat..tror du att du har ett mer innehållsrikt liv än mig för att du har 487 i ranking och jag har 2579? Haha. Jaja..:P | |
| ms Bertha | 2008-04-02 13:41 | |
![]() | hahaha....herre jösses va snarstuckna ni är....säger mer om erat självförtroende än om hur bra ni är på att spela.... | |
| Werther | 2008-04-02 13:42 | |
![]() | Den här föreställningen att fuskare spelar långsamt är lika häpnadsväckande som seglivad. Hur det skulle kunna ens den mest sengångaraktiga fuskaren mer än tre sekunder att knappa in 7 tecken och trycka på enter är för mig en gåta. | |
| Cinematek - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:42 | |
![]() | "Det går snabbare att spela ärligt" Du måste skämta. Jag har ordprogram på dator (givetvis bara för att efter analysera matcher) och jag vet att det tar mindre än 3 sekunder på att skriva in brickorna och få fram anagram. Så vad grundar du ditt felaktiga påstående på? | |
| Cinematek - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:43 | |
![]() | Smurf på dig Werther :) | |
| doktor phil - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:46 | |
![]() | ms bertha. Att tycka det är kul att utveckla sin färdighet i Betapet är väl inte märkvärdigare än att vilja utvecklas i andra spel/sporter. Att du likställer detta med att vara nörd tycker jag visar på en fördömmande, förlöjligande översittarattityd över alla de som gillar spelet! För övrigt blir jag sur om någon fuskar när vi spelar fia med knuff(spelar dock mer sällan nuförtiden). Däremot går jag inte och gör detta till mitt största livsproblem!! | |
| Intet | 2008-04-02 13:55 | |
![]() | Det tar givetvis längre tid att först skriva in bokstäverna i ett program, söka, se vart man kan lägga hittade ord och lägga ut dem än att lägga ut dem direkt. Enkel matematik. :) | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2008-04-02 13:55 | |
![]() | Fusk förekommer högst förmodligen där möjligheten finns. Men det jag inte förstår när jag läser en del inlägg här i tråden är sådant i stil med. "De duktiga behöver ingen tid för att hitta monsterrull och knasord, det är om man behöver tänka som det fuskas." Nu var det ju inte riktigt så det lades fram, men det är andemeningen jag utläser av det. Jag skulle bli mer konfunderad om jag mötte en person som konsekvent efter bara någon sekunds betänketid smattrade in långa konstiga, ord utan tanke på långsiktigheten i spelet. Jag förstår inte riktigt att man anses fuska för att man tar 15+ sekunder på sig att lägga ett ord. Mycket av scrabble, för den som är någonlunda mån om att spela konsekvent bra och säkert, går ut på att analysera brädet, spelade brickor och sannolikhet, kanske både vad gäller de brickor som kan tänkas komma från motståndaren och påsen. Då behöver man ibland lite mer betänketid än bara 15 sekunder. Om man ska kräva att någon i samtliga drag spelar snabbare än så, handlar det kanske lite väl ofta om att bara lägga det första/enklaste/mest poängrika ordet man hittar på sitt ställ just då. Om båda spelarna alltid lägger det enklaste draget hinner man ju inte tänka under motståndarens tid alls, och då blir ju 15 sekunder inte så lång tid att behöva på sig. (Det tar ju åtminstone en liten stund att förflytta brickorna från sitt ställ till brädet.) Ofta blir väl det att begränsa den taktiska dimensionen av spelet. | |
| Måns_E | 2008-04-02 13:56 | |
![]() | En bra spelare, som inte spelar hets, utvärderar varje drag, eller letar fram anagram. Att analysera brädet, anagrama fram ord eller balansera upp sitt ställ kräver eftertanke, och de flesta duktiga spelare ägnar mer än tre sekunder per drag för detta. Det är väl självklart att det tar längre tid än att skriva in sju bokstäver i ett anagramprogram? Jag föreslår att ni som ropar högst på fusk besöker en IRL-träning eller IRL-tävling så kommer ni få se att det faktiskt finns många som kan väldigt konstiga ord som de aldrig någonsin annars använder, eller kanske inte ens kan betydelsen av. | |
| Måns_E | 2008-04-02 13:56 | |
![]() | smurf på dig Q-tile :) | |
| Intet | 2008-04-02 13:56 | |
![]() | Sen är inte alla långsamma fuskare och alla snabba bra heller. Of course. | |
| Måns_E | 2008-04-02 13:59 | |
![]() | Du kan inte bedömma på hur fort någon spelar om de fuskar/använder hjälpmedel eller inte. Det är helt enkelt felaktigt att tro det. | |
| Intet | 2008-04-02 14:04 | |
![]() | Men enligt din teori Måns borde ju de flesta bra spelarna spela normal eller obegränsat med tid då i sådanafall. Det är ingen slump att alla de bästa spelarna spelar hets, eftersom att man blir snabbare ju mer man spelar och ju bättre man blir. | |
| Stexan | 2008-04-02 14:08 | |
![]() | Men vänta lite nu stopp stopp stopp hur skulle det ens gå till att fuska?? Jag fattar inte det? Och varför fuskar man om man rullar mycket? Kan nån snälla förklara? | |
| Cinematek - Ej medlem längre | 2008-04-02 14:08 | |
![]() | Knip nu va. | |
| vindsus86 | 2008-04-02 14:08 | |
![]() | ... jag tycker det är lätt att bli misstänksam gentemot folk då de kan massa konstiga ord. efter irl-spel och så har jag dock märkt att det finns folk som kan sådana ord helt av sig själva. däremot så.. exempelvis spelade jag match mot en spelare en gång.. och precis i början så lade denna spelaren två-tre rullar i rad på första läggen. avancerade, konstiga rullar... och sedan när han ledde stort så började han spela helt otroligt uselt. liksom ord som hej, vi, du, mu, land, rand... liksom... som spretade ut åt alla håll. inte så mycket parallellt. och då spelade han snabbare än han gjorde i början. detta var en spelare jag mött tidigare som då inte var bra, men som plötsligt började rulla liksom.. en vacker dag. då kändes det som att han kanske använde program just där i början för att få ett försprång. för att sedan övergå till att förlita sig på sin egen förmåga resten av matchen. det finns även spelare som helt plötsligt höjer sin rating från kanske 1500 till 3500-4000 över en natt. då finns ju anledning att undra också. någon som liksom inte direkt rullat förr som plötsligt börjar rulla två-tre gånger per match. men man kan ju aldrig veta. | |
| myyyta | 2008-04-02 14:10 | |
![]() | märker också av när nåt as fuskar, oftast tar det lite tid och sen kommer något grymt komplext ord. Ska börja med mer snabb och hets för där måste det väl vara svårare att fumla med nåt hjälpprogram vid sidan om, eller??? | |
| Cinematek - Ej medlem längre | 2008-04-02 14:11 | |
![]() | Är ni helt tokiga allihop? det tar inte längre tid att fuska än att spela ärligt. Fatta. | |
| Intet | 2008-04-02 14:13 | |
![]() | Kanske du som är lite tokig Cinematek..hehe | |
| Cinematek - Ej medlem längre | 2008-04-02 14:14 | |
![]() | In i ett spelrum så ska jag spela med ett hjälpmedel så får vi se hur fort det går. | |