Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 527 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-05 15:13 | |
![]() | Ja i teorin håller jag med om ditt senaste inlägg Imbattible. Dock brukar jag bli deprimerad när jag gör så. Antagligen för att det aktiverar min hjärna fullt ut, så att jag ser klarare. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-04-05 15:15 | |
![]() | Och de vill man ju inte...? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-05 15:15 | |
![]() | Det är farligt. De flesta som varit för smarta har tagit självmord. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-05 15:16 | |
![]() | www.timesonline.co.u...99 6719.ece | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-04-05 15:20 | |
![]() | Lite långsökt va. Men de kanske ligger åt litet i det. Skulle det självmordet ske genom rationellt tänkande då eller går man över i nån psykisk obalans? | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-04-05 15:22 | |
![]() | Om man käkar en regelbunden kost som stimulerar serotoninet då? | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-05 15:31 | |
![]() | E Solu, helt rätt. Kliniskt depressiva människor är de som kommer närmast en korrekt självbild. Ironiskt men förmodligen sant. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-04-05 15:38 | |
![]() | Men eller hur, skulle en depressiv människa med minskad självkänsla och tankeförmåga ha en korrekt självbild? Tillåt mig ett litet garv. | |
| DennisPlz | 2008-04-05 15:50 | |
![]() | Självmord är den enda sanna civilisationskritiken, som nån skrev. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-05 15:56 | |
![]() | Imbattibile, en deprimerad människa behöver inte ha minskad självkänsla, tvärtom. Man kan ju hata världen utan att hata sig själv. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-05 16:01 | |
![]() | Men imbattible. Vänd på det och förklara hur en människa med väldigt bra självkänsla och självförtroende har en korrekt objektiv bild av sig själv? Med det sagt påstår jag inte på något vis att en falsk självbild skulle vara något dåligt i sig. Det kan vara sunt för en själv att inte se sig själv objektivt. De som mår bäst är väl de som är lyckligt ovetande om sin egen betydelselöshet globalt sett. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-04-05 16:10 | |
![]() | Jag tror på varken de ena eller de andra. En person som har en sund självbild lider varken av depression eller har en allt för överdriven självkänsla. Något däremellan borde man eftersträva. Ord, men en deprimerad person har sämre tankeförmåga, det kan ju knappast bidra till en rättvis självbild. Och jag tror inte att man ska va ovetande av sin egen korrekta självbild, det är väl först när man inser den som man kan göra något åt den och bli ett med sig själv....(?) Varför leva helt livet utan att veta hur man egentligen är. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-05 16:30 | |
![]() | Jag håller med dig imbattible om att en sund självbild inte behöver leda till depression. Det va ju precis det jag sa, en sund självbild behöver inte vara objektivt korrekt. Kan du utveckla varför en depressiv person har sämre tankeförmåga? Jag kan hålla med om att ångest leder till koncentrationssvårigheter . Men depression behöver väl inte vara direkt kopplat till ångest? Om det nu är så som du säger, hur skulle denna brist på tankeförmåga eller koncentrationsförmåga påverka vår självbild? | |
| Ballerina | 2008-04-05 16:33 | |
![]() | Haha. Nota bene! Jag är inte ute efter att banta, jag är redan väldigt smal. Detox vill jag göra för att jag vet att jag har en hel del gifter i kroppen som jag vill bli av med. Jag känner mig ofta trött, har väldiga sömnproblem och eftersom sömnen hjälper kroppen att renas så behöver jag hjälp på annat sätt. Tack för alla vettiga svar :) | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-05 16:40 | |
![]() | Imbattibile, jag är av den övertygelsen att vi övervärderar oss själva, därför tror jag att ett visst självförakt absolut kan bidra till en mer rättvis självbild. | |
| Ballerina | 2008-04-05 16:46 | |
![]() | Imba Under stenåldern så jagade man på tom mage och hade über energi. Så jag ska nog inte vara koma :P | |
| Ballerina | 2008-04-05 16:53 | |
![]() | E solu Fast det är väl inte bra att du glömmer att äta? Jag tror inte att man ska fasta mer än 2ggr/år. När man inte äter på flera timmar så ställer ju kroppen in sig på svält. Jag måste äta något var 3e timme annars pajar min mage. Har aldrig haft viktproblem kanske för att jag äter ofta :) De flesta jag känner som är överviktiga äter antingen för sällan och fel saker när de väl äter eller hoppar över frukosten och det är inte alls bra. | |
| DennisPlz | 2008-04-05 16:53 | |
![]() | Om man inte föraktar sig själv, hur kan man då ärligt förakta andra? :) | |
| Ballerina | 2008-04-05 16:54 | |
![]() | Imba du har en poäng, men att rena kroppen tror jag är bra. Men man måste ha kunskap om hur man gör. Därför jag frågar alla kloka här på beta :P | |
| Ballerina | 2008-04-05 16:57 | |
![]() | Mamman Härligt. Vad har du för märke? Finns så många att välja mellan :P | |