Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 304

Forumkategorier

Användare Inlägg  
myran_64 - Ej medlem längre2008-04-08 11:33
Antal inlägg: 3157

Skrattar åt alfamaries inlägg...

OneW2008-04-08 13:49
Antal inlägg: 1207

värsta förolämpningen är nog "vilken jävla tur du har"
Svarar alltid "tack men det är ren och skär skicklighet! ;-) "

då hettar motståndaren till och slutar helt och hållet tänka och segern är i hamn ;-)

Ballerina2008-04-08 13:54
Antal inlägg: 1726

hmm

har nog inte varit på mkt medans jag spelat men eftersåt. Var en kille som var jätte trevlig i början men sen började han trakasera mig, kalla mig massa fula saker påstå att jag var störd i huvudet...etc men nu har han inte skrivit nåt mer på länge puuh

caandy - Ej medlem längre2008-04-08 14:04
Antal inlägg: 118

Jag minns att en gång när jag var lite seg pga. att jag fick ett telefonsamtal, så blev min motspelare riktigt dryg åt mig. När jag förklarade varför jag varit seg & tyckte att det inte var någonting att göra så stor sak av, startade hon nästan ett upplopp mot mig & skrev i chatten att jag var en hemsk person, typ. Det var inte så farligt egentligen. Jag blev inte ledsen eller så. Men det är lite kul att fundera på att en del människor tar så allvarligt på ett spel att de blir i princip hysteriska över en sådan sak. Nästa gång hade det ju kunnat vara hon som råkat ut för nåt som slösade hennes tid.

En annan gång var det en som frågade mig om jag var strippa eller vad, och sen visade sig bära på många fördomar mot strippor & prostituerade samt personer med ryskt ursprung. Därför att personen sedan skrev: "Är du ryss, eller???"

Jag kan vara ganska pratig ibland när jag spelar, och det hände mig en gång (när jag ledde...) att min motspelare skrev: "Håll käften och spela istället!" Tog det inte som en förolämpning, däremot som ett ypperligt bevis på en otrevlig människa. Det finns ju fler sätt på vilka man kan säga att man inte är intresserad av att chatta...

OneW2008-04-08 14:10

det roligaste är att vara så där äkligt trevlig när någon börjar förolämpa och få dom riktigt riktigt arga så dom inte bara förlorar förstånd och vett utan spelet stort!!!

Ballerina2008-04-08 14:11
Antal inlägg: 1726

"En annan gång var det en som frågade mig om jag var strippa eller vad, och sen visade sig bära på många fördomar mot strippor & prostituerade samt personer med ryskt ursprung. Därför att personen sedan skrev: "Är du ryss, eller???"

va fan =) Det där var nog det sjukaste :P

Karibu2008-04-08 14:11
Antal inlägg: 22

Jag vet inte om man ska ta ett "grattis" som en komplimang eller förolämpning efter att ha rullat. Nån som brukar skriva det som kan berätta?

Ond jävel - Ej medlem längre2008-04-08 14:15
Antal inlägg: 460

hatar "grattis" och "varsågod" när motst lägger upp. Jävla larv, som om jag ska tacka när jag får ett upplägg? eller att man måste förklara att man la slarvigt?

OneW2008-04-08 14:23

skriver bara snyggt om det är en rullning värd att kommentera. Absolut inte om det är en lotsare, spelare eller liknande!

nina12008-04-08 15:07
Antal inlägg: 203

jag undrar ibland över när de säger lycka till i början av spelet om det är ett lycka till eller om det är ironi i det hela. eller vad de kan mena med det. men jag tackar o skriver ds och sen spelar vi på.

det är ju inte nåt att hänga upp sig på. bara en undran.

BlondieBrud2008-04-08 15:08
Antal inlägg: 33

Var en liten snorunge som kallade mig FITTKÄRRING när jag fick in första ordet på 126 poäng, sedan försvann han.
Då hade han själv startat spelet och det var slump/hets.

caandy - Ej medlem längre2008-04-08 15:09
Antal inlägg: 118

nina 1: Haha! Jag skulle precis skriva det, men såg att du hann före. Jag har också funderat över det. Det kan ju vara en helt vanlig artighetsfras, men ibland känns det lite ironiskt, typ som att de anser sig ha mycket större chans än jag & att ett lycka till "lär behövas". ;)

jellyflower2008-04-08 15:11
Antal inlägg: 1108

Jag skriver ibland "grattis" när motståndaren rullar, och menar det alltid som en artighet. Till spelare m hög rating skriver jag inte grattis, för det skulle kunna tolkas som jag menar att det mest varit fråga om tur. Om en högratingare rullat särskilt snyggt, kan jag ev. utbrista "snyggt!", men enbart om jag råkar vara på synnerligen frejdigt humör.

bove2008-04-08 15:12
Antal inlägg: 1333

"Grattis" och "lycka till" får man väl anta att folk i allmänhet menar när de skriver det, det är klart att vissa är ironiska ibland men det är väl lite väl cyniskt att tro att de flesta bara är ironiska och/eller otrevliga.

jellyflower2008-04-08 15:19
Antal inlägg: 1108

Jösses, ni verkar t o m ännu mer paranoida än jag =) Jag har aldrig tolkat ett "lycka till" här annat än som en vänlighet, men i fortsättningen kommer jag ju alltid att undra...=))

ordsvall - Ej medlem längre2008-04-08 15:21
Antal inlägg: 425

One W: *LOTSARE =D

nina12008-04-08 15:26
Antal inlägg: 203

det är ju inte det att jag tror att alla är ironiska eller cyniska utan man undrar ibland bara och i synnerhet om motståndaren har högre rating. menar de det i välmening eller inte.

sen måste jag säga att det var längesen jag blev förolämpad här på beta. det hände en gång att det var en som bara struntade i att spela o detta var i början av mitt medlemskap här på beta, så jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig så jag lade när det var min tur och väntade på motståndaren. när det hade pågått ett tag så började den andra att kasta ur sig saker som hon förmodligen trodde skulle såra mig. vilket det inte gjorde men det var inte kul att så i början möta just en sån.

Flisa Flinta2008-04-08 15:30
Antal inlägg: 15

Har aldrig sett något sådant. Alla är så tysta och fina.

OneW2008-04-08 18:25

hahaha tack ordsvall!!! japp jag erkänner!
Har provat rulla lotsare massor,vet att det inte funkar men jag ger inte upp! ;-)

iPusher2008-04-08 19:45
Antal inlägg: 18

Blev kallad "din fitta", men han menade inte det sa han sen. Jag tyckte dock inte om det.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?