Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 304 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-14 01:29 | |
![]() | Stormgalen, vi skulle även kunna bränna kors utanför släktingarnas hus, det skulle lära dem en läxa. Det bästa vore om vi hade stjärgossestrutar på huvet och klädde oss i vita lakan. Fast jag tror redan det finns några som har copyright på den uniformen, har glömt vad de heter bara... | |
| Rigoletto | 2008-04-14 01:36 | |
![]() | Nej jag är inte någon brottsling! Men jag tror inte att det är så enkelt att hänga ut folk till höger och vänster. Det är en sak att gärningsmän(kvinnor) får ta konsekvenserna av sitt handlande. Lås gärna in på lång tid. Men låt staten sköta både domstolarna och straffen och inte en känslomässigt påverkad folkmassa. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-14 01:37 | |
![]() | Jag tycker Rigoletto diskuterar klokt å moget. Å framförallt har han sina känslor med. Hat och hämd har aldrig fört ett samhälle framåt. Man måste ändå på nåt sätt förstå att förövaren också e en människa, en otroligt trasig människa som behöver vård. Peace and love e mitt motto, det håller mycket längre å man mår så mycket bättre under tuden. | |
| Cait | 2008-04-14 01:42 | |
![]() | Jag tycker att sexbrottslingar som återfaller i brott ska kastreras. Om den aktuelle mannen hade kastrerats så hade Engla förmodligen levt. Vad tycker/tror ni andra? | |
| Rigoletto | 2008-04-14 01:43 | |
![]() | Publiceringen av brottslingar kommer att skapa dubbelgångare överallt. Människor kommer att se förövare i varenda buske. Många kommer att ta lagen i egna händer. Inte ett samhälle jag vill ha. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-14 01:45 | |
![]() | Absolut! Låter ju jätteklokt. Å snattare kan vi hugga av händerna på. | |
| Rigoletto | 2008-04-14 01:46 | |
![]() | Att kastrera återfallsbrottlingar har sin poäng. Men just nu spekulerar vi i om det just var sex han var ute efter eller om han rent av var en lustmördare. Då tror jag inte kastrering hade hjälpt. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-14 01:47 | |
![]() | Cait, På vilket sätt hjälper det att kastrera kvinnliga pedofiler? Nästan hälften av pedofilerna är ju trots allt kvinnor. Skulle ofruktsamhet göra nån skillnad? | |
| Stormgalen | 2008-04-14 01:54 | |
![]() | Hört talas om kemisk kastrering ordvältaren? Det funkar även på kvinnor. Normala människor klarar av att se bilder på brottslingar i massmedia. | |
| Cait | 2008-04-14 01:55 | |
![]() | Nästan hälften av alla pedofiler är inte kvinnor. Och oceano, dålig poäng med snattare, de som faller offer för snattare utsätts inte för kroppslig skada eller kränkning. Jag blir hellre besnattad en våldtagen och säkert du med. Det finns inget bra argument mot kastrering av ÅTERFALLSsexförbrytare. | |
| Rigoletto | 2008-04-14 02:00 | |
![]() | Stormgalen, handlar det om att klara av att se bilder på brottslingar?? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-14 02:02 | |
![]() | Cait, "Nästan hälften av alla pedofiler är inte kvinnor. " •Jo, de är ju det. Rimligtvis är det nog ganska exakt 50% men mörkertalet är förstås stort. Här är ett typiskt fall: youtube.com/watch?v=...7H GJYg8mQA Ganska hög andel kvinnor som du ser. | |
| le-lou | 2008-04-14 02:17 | |
![]() | jag tillhör inte gruppen som känner empati med förövare av det här slaget. Jag är övertygad om att alla äger en vilja, och att man själv väljer saker man gör, oavsett bakgrund. Trots att man har haft det för jävligt i sin barndom, ursäktar det inte att man gör en annans människas liv till ett helvete. Det finns (trots att många gillar att upprepa att de flesta pedofiler osv har själva råkat ut för liknande) människor som råkat ut för både det ena och det andra, utan att själva orsaka ny skada på oskyldiga människor. Vad gäller frågan hänga ut/icke hänga ut så tycker jag att finns det risk för att den här mannen kommer ut inom en snar framtid ( i Sverige så vet vi alla att det således finns en sådan risk, om inte att han kommer ut till 100 %, så är permissioner och sånt en nära på självklarhet i det här landet tyvärr) så är det helt rätt att publicera hans foto. Säkerheten framför allt annat tjafs om hans integritet . Förtjänar han en sådan kan man fråga sig? Man pratar om hans familj och barn osv. Och tja, det är trist för dem. Men nog väger säkerheten för att inte andra barn ska råka ut för detta tyngre, än att hans syster skäms för vad han har gjort? Man får skilja på vem är vem, hans släkt kan inte hjälpa att han begått de här brotten. Det är nog de flesta normalt tänkande människor väl medvetna om. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-14 02:19 | |
![]() | le-lou, du tycker man ska vänta tills den misstänkte fått en rättegång och blivit dömd där? | |
| le-lou | 2008-04-14 02:27 | |
![]() | ja, men jag förmodar att bevisen är så glasklara i det här fallet, i och med DNA bevisningen plus att han själv erkände...annars skulle de nog aldrig ha publicerat bilden. | |
| ullaminulla - Ej medlem längre | 2008-04-14 02:47 | |
![]() | Ordvältaren, jag kollade på din länk. 39 män och 27 kvinnor hade sett till att små barn blev sexuellt utnyttjade. Fruktansvärda och oförlåtliga brott men är kvinnorna pedofiler för att de "säljer" barnen till förövare? Av förmodligen ekonomiska och sinnesförvirrade situationer har de låtit pedofiler utnyttja barnen men är kvinnorna också pedofiler? Usch, det är vidrigt alltihop. Man blir så mörkrädd | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-14 02:59 | |
![]() | ullaminulla, det var ett exempel, det finns en hel del faktiskt. Jag vet inte om du minns för ett par år sedan när en grupp medelålders män och kvinnor åkte fast i Tyskland efter att ha våldtagit en liten pojke till döds. Jag tänker inte gå in på detaljer, men kvinnorna var i allra högsta grad aktiva. | |
| le-lou | 2008-04-14 03:04 | |
![]() | tack ordis, nu mår jag illa :( | |
| kartoffel | 2008-04-14 09:20 | |
![]() | Att hans försvars advokat sen går ut i media och talar om att mördaren känner sig lättad efter att han berättat känns ju inte så skoj. Vem vill höra att en barnamördares börda lättats? | |
| gnosan - Ej medlem längre | 2008-04-14 09:38 | |
![]() | Tycker inte man ska lägga ut mördarens bild o namn... även denne har en famlij som ska leva med detta. kan inte vara lätt för dom heller. | |