Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 671 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-17 22:16 | |
![]() | Det jag kan ha svårt att förstå är när någon somnar på toan nerspydd med trosorna vi anklarna eller slår till flickvännen sin eller spyr på bardisken eller är allmänt skitfull och dryg..att de inte skäms nästa gång de kommer,,,ser ut som vanligt,,hej hej,,,en stor stark tack,, | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-17 22:25 | |
![]() | Intet... tror du har rätt och funderar på om den inställningen inte just skapar problemet: Folk super för att bli mindre reserverade och släppa loss, och eftersom det är okej, så accepterar man också att en själv och andra är så förbannat reserverade. Jag är av samma skrot och korn själv...kan vara en fluga på väggen tills "spärrarna" börjar släppa... Katalias, du är superbra! Folk är så jävla reserverade, folk som släpper loss utan alkohol är "pinsamma" tills alla är fulla för då är det ok! Respect till dig! | |
| Intet | 2008-04-17 22:38 | |
![]() | Jag säger ju inte att den inställningen är något bra. Men eftersom att man inte ska sticka ut i sverige så är det inte konstigt att folk super ner sig. Sen är jag som sagt inte negativt inställd till alkohol om man klarar av att dricka innan det går så långt att man ligger på en toa och spyr hela kvällen. Dock tror jag att merparten av den vuxna befolkningen har passerat det fyllestadiet. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-17 22:40 | |
![]() | Jag förstod Intet... tänkte bara "högt" på hur alkoholen "konserverar" vår introverta natur... ;) | |
| Intet | 2008-04-17 22:43 | |
![]() | Vi får göra revolt mot samhället och vara extroverta hela tiden. Fast då skulle folket förmodligen tro att vi var fulla. :P | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-17 22:46 | |
![]() | Tack, Dudeniro. Inte för att det är särskilt svårt... :) Som någon nämnde tidigare i den här tråden, man kan bli "full" på stämningen! Kanske är en trivselfråga? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-17 22:59 | |
![]() | Att vara "full" på stämningen borde ju vara mindre smärtsamt dagen efter...!? ;) Och så antar jag att du slipper risken att bli "för full" och spy, cykla i diket eller andra "olyckor" ;) | |
| Ballerina | 2008-04-17 23:01 | |
![]() | dude jag brukar inte dricka så mycket att jag blir bakis. Men när man är full på stämmingen så kan man få mer resultat av träningen dagen efter :) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-17 23:11 | |
![]() | Dudeniro, haha! Det stämmer. Jag kan ta bilen och åka hem och sova i min egen säng. Dagen efter är jag pigg och glad som vanligt. Jag minns precis hur det var att vara "för full" och vilka olyckor som kan hända. Kanske därför jag tappade intresset? Nåväl, de som liksom jag inte dricker sig fulla längre kan säkert också skriva under på att festandet har blivit så himla mycket enklare, roligare och billigare. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-17 23:23 | |
![]() | Även om det händer att jag blir full någon gång så är det för mig aldrig så att jag kan känna att det var värt det längre. Kanske åldern, troligen familj (barn bryr sig inte om du inte sovit och om du är bakis) men också att jag faktiskt fått en "aha-upplevelse" som jag aldrig trodde jag skulle få: Det är så jävla skönt att inte vara "åh, om bara den här dagen tar slut så jag kan få sova"-stadiet dagen efter... Less is more, helt enkelt. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-17 23:36 | |
![]() | Har än inte (under mitt snart 33-åriga liv) haft en baksmälla. Har på min höjd varit lite trött dagen efter... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-17 23:40 | |
![]() | Vad är då baksmälla? För mig har det alltid varit extrem trötthet. Inte huvudvärk eller illamående. Så jag antar att jag heller inte haft baksmälla?! ;) | |
| Ballerina | 2008-04-17 23:42 | |
![]() | dude hmm nej jag brukar inte bli mer trött av alkoholen än av att vara uppe på natten. Arbetade vaken natt förut och då var jag bra mycket segare (kanske för att jag inte kunde sova när jag kom hem) nu jobbar jag sovande jour och känner mig lika trött efteråt som om jag hade druckit. Så jag vet inte :P | |
| Minta | 2008-04-17 23:46 | |
![]() | Roligt att läsa, jag trodde jag var ensam om att ha svårt för berusade och i synnerhet för de med alkoholproblem. De ger mig ångest. Jag föraktar dem inte, men det är något som gör att jag vill bara vill fly. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-17 23:46 | |
![]() | Det är väl olika för olika människor... denna vecka har jag inte sovit mer än sex timmar någon natt, vilket är 25% mindre sömn än normalt för MIG. Om jag varit berusad och sover 10 timmar, så är jag definitivt segare än vad jag är nu. Jag är bara trött, vilket är ok, men om jag druckit så är jag trött samtidigt som ett elakt litet troll hoppar runt i min hjäna och skriker "DU ÄR TRÖTT DU ÄR TRÖTT!" Jag gillar trollmetaforen faktiskt. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-17 23:58 | |
![]() | Minns att jag sällan var sjuk efter fylla, men hade grym huvudvärk. Å andra sidan har jag huvudvärk skitofta ändå så det spelar väl ingen större roll på det viset. Den största vinsten är ändå att jag är fri att köra bil (bor ju på vischan) både under festkvällen och dagen efter. Men SHIT! Är klockan TOLV?!? Jävlar... jag som ska löneförhandla i morgon bitti. Kommer vara ett vrak. Sabla betapet! Godnatt, folket! | |
| Bergarn1 | 2008-04-18 00:14 | |
![]() | mamman: kan bero på tre saker, 1. du dricker extremt lite, 2. du dricker enorma mängder vatten när du kommit hem från krogen. 3. Dina gener har sagt att du ska ha höga nivåer av acetaldehyddehydrogenas. Om du är nyfiken på hur det känns så kan du dricka 3 starköl och skölja ner med antabus så lovar jag att du får en riktig baksmälla :-P | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-04-18 00:22 | |
![]() | Dricker ytterst sällan och gör jag det så blir det någon cider, typ Xider, aldrig starksprit. Har aldrig och förstår fortfarande inte vitsen med att vara full!! Folk blir bara dumma, sentimentala, påstridiga och jäkligt pissnödiga. Sen får man alltid ta hand om dom hela kvällen. | |
| Bergarn1 | 2008-04-18 00:23 | |
![]() | Förövrigt, tänk på hur mycket sjukt roliga minnen man hade från alla fester i högstadiet/gymnasiet, till stor del beroende just på fylla, måste jag ändå säga. Allt hade inte hänt om det inte var för alkoholen, om jag ska va krass. Jag hade säkert haft andra minnen, men inte dom som jag har nu. "if i had a chanse for another try, i wouldn't change a thing. It's made me all who I am inside" som jag hörde ett banalt kollageband sjunga, men det stämmer ju! Skål! | |
| Bergarn1 | 2008-04-18 00:25 | |
![]() | myran_64: och där sätter du fingret på spiken varför folk dricker, för att bli av med ansvaret ett tag (och kanske hämningarna också då). Slippa ta hand om folk som mår dåligt, visst är det underbart? :-P | |