Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 350 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:32 | |
![]() | Solen_lyser du har extrem rätt att jag hatar barn för de gör jag verkligen för nån sorts rysning kalla kårar längst hela ryggen, De är först när de börjar bli upp emot 10 år jag tycker de är oki. Dock skulle jag aldrig slå någon varken vuxen, djur eller barn (om de inte vore i försvar för jag höll på o bli misshandlad eller biten) Däremot har jag inga problenm att fräsa till ungen. Jag har även vid ett fåtal gånger vänt mig direkt till förälrarna som står o ler och vänligt men bestämt sakt - Ursäkta men kan du ta undan din unge jag vill gärna vara ifred! Men även då fått en väldigt chockad blick. Så va ska man göra då? de är ju liksom föräldrarnas ansvar. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:39 | |
![]() | Det är föräldrarnas ansvar och du gör rätt i som säger till föräldrarna tycker jag. Barnen kan inte hjälpa om deras föräldrar inte har lärt dem vad som är rätt och fel. Jag hade inte velat att min son sprang fram och hoppa upp i knät hos någon han inte kände och heller inte att han klappade någons hund utan att fråga. Dels för faran det är att klappa en hund du inte känner och dels för att man gör inte så. | |
| Jollz | 2008-04-18 12:39 | |
![]() | Självklart hatar du barn, de ger dig väl associationer till bristningar och andra hemskheter som gör livet till ett helvete. ;) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:42 | |
![]() | Kom på att jag har blivit pussad eller snarare slaskad på av en utvecklingstörd en gång och det var inte uppskattat. Inte för att jag ogillar utvecklingsstörda utan för att jag vill välja själv vem jag vill slaska mule med.. =) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:45 | |
![]() | jag skulle bli jätteglad om något litet barn kom fram till mej för att krama eller hålla om mitt ben..Då skulle jag va glad resten av den dagen! Men om nu någon mot förmodan inte gillar barn, så säg till direkt, Vänligt men bestämt, att du inte vill det. Jag ogillar då hundar kommer fram till mej, för jag har väldigt stor respekt för hundar som jag inte känner.Ser jag att en hund närmar sig med husse eller matte, så brukar jag visa det med mitt kroppsspråk (jag går undan, visar med handen "Stopp, kom inte hit") och det brukar fungera bra.. Hoppas att du inte blir helt avskräckt av barn, för det är det finaste som finns, Guldlock! | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:45 | |
![]() | Jollz kanske lite men ärligt så hatade jag dem innan ja viste vas celluliter var. Min största skräck när jag var liten var att få ett syskon. När släktenfick nya ungar vägrade jag att gå på dop mm en. Till o med så illa att jag spytt på en unges skor nån gång bara för den inte flyttade på sig och mamman bara stod där o flina de bara vände sig i magen på mig de va väll lite pinsamt men ja måste säga att de lärde nog den ungen och mamman o visa lite respekt för främmande människor. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-04-18 12:45 | |
![]() | Guldlock88: Alla kan förstås inte älska barn och alla behöver inte älska barn, men hata? Är det inte lite onödigt att gå omkring och hata? Det stjäl en massa energi som du skulle kunna använda på betydligt mer konstruktiva saker. Om du ogillar barn så pass mycket att det går kalla kårar längs ryggen på dig så vill jag faktiskt, i all välmening, råda dig till att kanske ta reda på varför barn orsakar dig sånt obehag. :-) Jag förstår mycket väl att det kan vara obehagligt när främmande ungar kommer fram och vill kramas, sitta i knät eller vad de nu vill, men jag lovar dig, av egen erfarenhet, att det är betydligt mer effektivt att tala till barnet i lugn och sansad ton än att fräsa åt det. Lyssnar barnet ändå inte och föräldrarna är nära så tycker jag nog att du hellre ska fräsa på föräldrarna än barnet. Barn är människor och ska behandlas med samma respekt. Visar du dem respekt, så är sannolikheten större att de visar dig detsamma. :-) | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:48 | |
![]() | Ulice där kan ja väll kanske hålla med dig till viss del men de är inte lätt o vara trevlig är man känner de obehagskänslorna som jag gör. Sen s är de ju detta med vissa föräldrar att de faktiskt inte gör nått fast man ber dem elelr blir arga på mig för att jag bara ber om att få bli lämmnad ifred | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-04-18 12:55 | |
![]() | Guldlock: Jag blir faktiskt väldigt nyfiken. När du får de här obehagskänslorna, vad tänker du då? Vad är det du är "rädd" för? Vad tror du att barnet ska göra eller vad tror du ska hända när ett barn kommer i närheten? Något är det ju helt klart som triggas hos dig när barn kommer nära och det skulle förmodligen hjälpa dig om du hittade en orsak till varför. Då kanske du slipper bli riktigt så obehaglig till mods och klarar av att hantera barn lite smidigare. *leker hobbypsykolog* :-) | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-18 12:58 | |
![]() | Skulle så gärna vilja säga nåt klokt här till Guldlock men jag finner inga ord. Och så känner jag mig så lycklig när jag tittar ut på solen och hör barnen leka i lekplatsen. Barnskratt som kittlar i magen får mig att le;-) E inte livet underbart guldlock?? | |
| Miss_jk | 2008-04-18 13:01 | |
![]() | Jag skulle nog tipsa om att söka hjälp för din extrema fobi mot både barn, celluliter och övervikt. Det där låter verkligen inte hälsosamt. | |
| tuta | 2008-04-18 13:01 | |
![]() | hahaa! där fick du mej att le oceano.. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:02 | |
![]() | ;-)) | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:03 | |
![]() | Detta är vad jag tror. För de första är jag luktkänslig och barn luktar alltid konstigt, vet inte om de är blöja, pulver eller salva eller nått men nått är de. Sedan så är jag pedantisk och jag uppfattar barn som väldigt smutsiga. Sedan så är de detta men min personliga zon jag skulle hata om de kom fra en vuxen människa också. Jag gillar inte att man inte kan föra ett normalt samtal med dem ( då menar ja de riktigt små barnen) Om vi nu fortsätter med de allra alra minsta barnen som är mitt största problem, de är förbaskat fula, jag vet att många tycker de är super gulligt med en tandlös skrattande bebis men de gör inte jag. Sen så tycker ja hela graviditeten är äcklig, tänk att ha nått växande inne i en uuu ungefär som att ha mask. Sen så ska ungen ut också o de är ju inte världens trevligaste syn de är slemmigt äckligt o inte verkar de så skönt heller. Så jag tror kombinationen mellan det och faktumet med att jag inte är så över social och förtjust i människor spelar en stor roll. Jag känner exakt lika dant för pansionärer som inte är helt klara i huvet, de som måste ha blöja o så. | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:04 | |
![]() | oceano visst kan de vara underbart med barn som leker i en lekpark bara jag slipper se och höra dem | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:05 | |
![]() | Tandlös skrattande bebis är det gulligaste jag vet! ;) Men alla är vi olika. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:05 | |
![]() | Jag blir minsann sugen på att skaffa en med en gång. ;) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:06 | |
![]() | Förlåt inte "skaffa" utan få eller vad man ska säga.. | |
| Miss_jk | 2008-04-18 13:07 | |
![]() | Usch, det där var inte likt mig. Ber om ursäkt för det. Ta bort det sista från mig, snälla. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:08 | |
![]() | miss jk, Alla har en mindre god sida. ;) | |