Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 533 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| amoma | 2008-04-18 22:48 | |
![]() | är det inte lite rimligt att ni affärsägare betalar lite för att slippa kontanthanteringen??? oss kunder tjänar ni ju på i alla lägen vad vi än köper för ingen ska inbilla mig att någon affär säger något överhuvudtaget utan förtjänst. det är väl ni som får fixa er bättre deal med banker och bolag. För medge att det känna lite fånigt att betala för att betala något!!!! Räcker det inte med att vi får tala för att göra reklam för er: 1,50 för en plastkasse som vad jag förstår är den mest lönsamma försäljningsartikeln i varenda affär!!!! Hua! | |
| amoma | 2008-04-18 22:50 | |
![]() | aldrig i h-vete att det kostar handlaren tre kronor per köp att administrera, no way att jag köper det! | |
| Kardanase | 2008-04-18 22:57 | |
![]() | Amoma Klart att det inte kostar handlaren 3 kr i administrativa kostnader (egna sådana) varje gång någon betalar med kort. Men du måste väl ändå förstå att vinsten på ett paket extra för 10kr knappast överstiger avgiften på ibland så mycket som 5 kr som banken tar ut. De mindre handlarna betalar i de allra flesta fall mer per transaktion än de lite större aktörerna. | |
| Forticert | 2008-04-18 23:10 | |
![]() | Är det inte bättre om butikerna tar betalt för stora kortköp om de måste finansiera korthanteringen? Om man betalar 3 kr på ett 1000kr köp så är det ju en försvinnande liten avgift. Men 3 kr på en 40kr pizza är ju ett ganska rejält påslag. | |
| Kardanase | 2008-04-18 23:19 | |
![]() | Forticert Så köpen som faktiskt genererar vinst för handlaren skall beslås med en extraavgift pga kortköp, men inte de köp som handlaren de facto går back på? Vari ligger logiken? En avgiften till banken om 3 kr är en avgift om 3 kr oavsett om du handlar för 40 kr eller 1000 kr. Spelar det verkligen någon roll hur stor procent påslaget utgör? Vad märkligt det här blev. Känner att jag sitter och försvarar ett system jag själv tycker är uppåt väggarna. Jag menar dock att problemet är de HÖGA avgifter bankerna/kortutgivarna tar ut från handlarna... | |
| kermis | 2008-04-19 00:44 | |
![]() | AMOMA: Du kan få se min månantliga kontokortsavgiftsfaktura om du vill se vad det kostar... Är det rimligt för OSS att betala för att ta betalt för varor vi säljer då? Och bankerna är inte så himla enkla att förhandla med när det gäller just den här saken. och för den delen delar väl de flesta småföretag (som är just de som kan ta kontokortsavgifter vid köp av småsummor) ut sina plastpåsar gratis. Gå på ICA och Coop. De tjänar multum på sina kassar. Skulle jag plötsligt ta betalt för plastpåsarna skulle man bara få höra gnäll... | |