Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 706 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2008-04-28 12:32 | |
![]() | hihihi lilla södertäljesk ska du komma o säga att nån är ful som inte ens har en riktig på dig själv utan en från 1970talet? p.s ondis e super söt:=))) ja tror att man kan vara kompis me sitt ex om nu båda vill de.. själv så är ja inte de:( | |
| Anon20080107 - Ej medlem längre | 2008-04-28 13:37 | |
![]() | Jag och min pojkvän är kompisar med våra ex. Det roliga är att de är tillsammans med varandra. Första gången vi blev hembjuden på middag till dom kändes allt normalt tills att vi satt i bilen påväg dit. Då tänkte vi över hur komisk situationen faktiskt var. Både jag och min pojkvän gillar våra ex, som vänner då. :) Det är svårt att säga att man kan bli vän med ett ex. Det beror helt på situation och vilken typ av människa man är. Tror jag i allafall. Eftersom jag och mitt ex var tillsammans så länge i så unga år så utvecklades vår kärlek till varandra till ett slags syskonkärlek. Och det tycker jag var riktigt roligt. | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-04-28 21:07 | |
![]() | Vän med mitt ex är ett måste - vi har ju barn ihop | |
| tuta | 2008-04-29 09:23 | |
![]() | tror man måste hitta varann på samma nivå oavsett vad de e för relation (vänskap, kärlek, ex osv) om den ena parten känner mer än den andra finns risken för att nån blir sårad eller känner sej utnyttjad. (om ex ena e kär o den andra bara e intresserad av vänskap) sen om man har skillt sej som ovänner o inte behöver ha kontakt mer, ja grattis. men i en del fall har man barn ihop som gör att man lixom "Måste" ha kontakt fast man inte har lust. då gäller de kanske att inte haka sej på de som varit utan kolla framåt så man gör de som e bäst för barnen. vem vet, kanske kan båda vara så pass mogna en vacker dag att man kan betee sej vuxet för kidsens skull. sen finns ju dessa som väljer att inte ha nåt med sina barn att göra vilket e sorgligt. men samtidigt, e man så misslyckad som mamma eller pappa att man väljer att inte ha med sina egna barn att göra. ja då e nog de barnet bättre utan? känns att bättre med en besvikelse, an att försöka o försöka o bli besviken varje gång. | |
| Taka | 2008-04-29 09:28 | |
![]() | Som så många andra, vissa funkar det med och andra inte. | |
| Mouche - Administratör | 2008-04-29 09:48 | |
![]() | Jag har avlägsnat ett antal inlägg som definitivt inte hade med ämnet att göra. Personliga påhopp och diverse andra barnsligheter undanbedes i fortsättningen! Meddelas endast på detta sätt! Mouche | |
| Mouche - Administratör | 2008-04-29 10:18 | |
![]() | Jag har mailat den person vars inlägg jag just raderat... Mouche | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-04-29 10:55 | |
![]() | Som tidigare nämnts så är det ju ruskigt individuellt hur man klarar det där och olika från fall till fall dessutom. Själv har jag helt tvingats klippa kontakten med mitt ex eftersom vi inte är "på samma plats" i känslorna till varandra. Det tror jag förövrigt är väldigt vanligt... | |
| Helena79 | 2008-04-29 10:58 | |
![]() | Jag tror det är väldigt sällan som det funkar att vara vän med sitt ex då oftast den ena har mer känslor än den andra.. Jag är väldigt god vän med mitt ex som jag var tillsammans med i fem år, men det tog ett år innan det funkade.. Nu har vi båda träffat nya o vi kan prata om allt. Han känner mig ju trots allt bäst av alla! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-04-29 11:23 | |
![]() | Jag är vän/god bekant med i princip alla mina exar. Jag ser ingen mening i att sluta umgås med en människa, en hel intressant människa bara för att vi inte kysser varann längre. Han har väl fortf. sina goda sidor kvar, och gillar fortf. samma bra filmer, och lagar fortf. samma goda mat etc etc etc! :) | |
| caca | 2008-04-29 12:03 | |
![]() | Jag tror att det är väldigt individuellt. Men har man barn tillsammans, så måste det ju funka. Då kan man lika gärna göra det bästa av det. Likadant om det dyker upp nya flick/ pojkvänner, dessa människor ska ju oxå umgås med ens barn. Så jag tror att det bästa är att försöka komma överens. Sedan var man lägger ribban är ju olika. En del klarar ju tydligen av att äta middag ihop och umgås, medan andra får vara glada över att man klara ett telefonsamtal utan att spåra ur! | |
| VampireLady | 2008-04-29 13:05 | |
![]() | Jag håller med om att dte är väldigt individuellt, men jag själv är vän med mina ex. Inte alla som jag umgås med, men när jag träffar på de andra så stannar vi alltid och pratar lite med varandra och kramar om varandra. De ex som jag är väldigt bra vän med umgås jag mycket med. Som Äppelkatten säger så är de ju fortfarande samma människa som man tidigare blev kär i och då har väl personen i fråga sina goda egenskaper som man även kan uppskatta i ett vänskapsförhållande. Mitt senaste ex har fortfarande känslor för mig, trots att det är 6 år sen vi gjorde slut och jag numera är gift. Men han håller sig ändå på sin kant och har förklarat det med att han hellre är nära mig som vän än att jag ska försvinna ur hans liv. Och det uppskattar jag! | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-04-29 15:42 | |
![]() | Helena79 sa: "...men det tog ett år innan det funkade.. Nu har vi båda träffat nya o vi kan prata om allt." Det tror jag nästan är en förutsättning för att det någonsin ska kunna funka - att båda två har gått vidare till nya relationer. Hoppas verkligen att det blir så också i mitt fall så småningom. | |
| Sagolika | 2008-04-29 18:52 | |
![]() | FLuBBeR: tyvärr hjälper det inte att båda har gått vidare. Som jag skrev sist så har mitt ex gift sig men inte f*n låter han mig och min fästman vara i fred för det. Så man undrar ju vad som krävs för att han ska förstå att jag vill verkligen inte ha nåt me honom att göra längre. | |
| Huzan | 2008-04-30 12:47 | |
![]() | ja e bra vän med två ex.. å vill vara vän me en tredje, men då hans nya e väldigt sotis så verkar det inte funka. tråkigt som fan då vi har väldigt kul ihop... | |
| jfc | 2008-04-30 13:23 | |
![]() | Om sexlivet e taskigt eller släntrian kan man ju alltid dra över till exet. | |