Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade20
Mobilspel
Pågående19 706

Forumkategorier

Användare Inlägg  
E Solu - Ej medlem längre2008-04-23 18:01
Antal inlägg: 4715

Originalritningarna till Kumlafängelset borde vara en lämplig tatuering, ifall att liksom...

stonehuggery2008-04-23 18:01
Antal inlägg: 215

karpar? ..för mej känns det lite "jag vill ha en tatuering men vet inte riktigt vad för motiv" ..ungefär som sånnadär kinesiska tecken.

men det kan absolut vara schysst om dom där firrarna har nån personlig betydelse för dej! då röstar jag också på karpar, men inte bara för att "dom är ett snyggt motiv". sånt ska man akta sej för. så glöm inte att tänka igenom motivet ordentligt innan.. =)

stonehuggery2008-04-23 18:02

och för övrigt så är det enligt mej billigast i tidaholm (inte i fängelset) hos tatuerarna där. har många kompisar som har åkt dit och gjort där. sjukt duktiga är dom med!
(jag gjorde också min i tidaholm)

Grymming2008-04-23 18:03
Antal inlägg: 2666

jag tycker dom är väldigt fina...sen står dom ju för vissa saker och har väl hittat några som passar in på mig.
Men jag förstår hur du tänker stenhuggarn! ;p

stonehuggery2008-04-23 18:03

bra =) det brukar inte vara många som förstår hur jag tänker ;)

blaad6662008-04-23 18:06
Antal inlägg: 20

Kan rekommendera Jukon-salva. Min senaste gaddning läkte på två, tre dagar med den salvan. När jag tidigare använt helosan-salva så har det tagit flera veckor och resultatet av läkningen har blivit dålig.

Kör i omgångar, om du skall göra full-motiv på armen.

stonehuggery2008-04-23 18:07

jag använde ringblomssalva från nån såndär naturaffär. SJUKT bra!

ledzeplin2008-04-23 18:07
Antal inlägg: 173

mm helosan suger, jag körde på Repair, den läkte på 3-4 dagar och helosan är bra på att bleka gadden också..icke bra

E_Cantona2008-04-23 18:10
Antal inlägg: 1765

Bepanten funkar oxå bra...Hellosan e kass...kletar för mycket oxå...

Metalnymf - Ej medlem längre2008-04-23 18:10
Antal inlägg: 227

Håller med... helosan är inte bra. Fick en allergisk reaktion av salvan efter min 3 gaddning. Så jefla typiskt...
Jag kan inte hålla på länge för min hud är så känslig så bättre att göra fler sittningar än att det blir kasst.

Ska gadda mig nästa fredag ju. =) Wieee.

ledzeplin2008-04-23 18:24
Antal inlägg: 173

Ja! min kompis fick också infektion av den

MissT2008-04-23 18:29
Antal inlägg: 1110

Om jag hittade en taturerare som var så billig som Holly81 säger skulle jag vara överlycklig. Jag har fem tatureringr varav jag har gjort två i sverige. Den ena är en nyckelpiga som är ca 4x2 cm i rött och svart. Jag gjorde den 2001 och den kostade då 750 spänn! Så tatuera hela överarmen kan jag tänka mig kostar plenty...

Tänk på att tatueringen sitter där resten av livet. Välj inget motiv som är "hippt" just nu som är töntigt om några år. Välj något du gillar och som ligger dig varmt om hjärtat. Kolla på LA Ik och Miami Ink på tv och få lite tips ;)

Lycka till!

Grymming2008-04-23 18:33

Kollar mycket på dom programmen. men man vill ju ha nått unikt! Hade jag kunnat så skulle jag ritat det själv...men det är inte så snyggt med en streckgubbe på armen....Är urusel på att rita och teckna.

Bergatroll2008-04-23 18:33
Antal inlägg: 164

Jag har tatuerat mig en del och här i trakterna kostar det runt 1500 spänn i timmen. Har tur då jag känner mina tatuerare och får allt för en tredjedel av priset, annars skulle mina typ 20-25 timmar under nålen ruinerat mig.

Angående motiv finns inte så mycket att säga. Välj det du gillar, vänta en stund innan du bestämmer dig, och om du sen fortfarande vill ha samma så kör på det. Ingen anledning att välja nånting annat bara för att det inte räknas som originellt.

Själv har jag valt att bara göra motiv av John Bauer, så jag har 4 troll och en liten prinsessa på höger arm och övre delen av ryggen. Lite bilder här (bergatroll.wordpress...r -draken/) .
När det gäller salva så är det som folk säger här, helosan är inte att rekommendera. Det funkar, men är inte drygt och måste strykas på ofta. Själv kör jag med Jukon, inte det dyraste märket men helt ok tycker jag.

Grymming2008-04-23 18:42

reggade mig på gaddad.se och där fanns mycket fina gaddningar. Fan va sugen man blir. man kan ju skriva ut några bilder man gillar och sen visa för tatueraren vilken stil man vill ha, sen får han fria händer..

phenningsson2008-04-23 18:49
Antal inlägg: 54

vet inte vad det är som avgör exakt hur mycket färgtatueringar bleks men jag har haft min i 5 år på armen (hyfsat stor) och den ser fortfarande lika fin ut!

tootz - Ej medlem längre2008-04-23 18:54
Antal inlägg: 6

phenningson. Jag har hört att det beror på vilken typ av hud man har.

Ballerina2008-04-23 18:57
Antal inlägg: 1726

Jag hade med mig en kompis som hela tiden ifrågasatte varför jag skulle göra tatueringe "vill du verkligen, jag skulle inte ha gjort det, oj den blir så stor" eftersåt skrattade hon och sa att hon bara skulle testa hur säker jag var =) Jag hittade en skorpa på nätet och bad tatueraren fixa om den lite tills jag blev nöjd :) Nu är hon min lilla skyddsängel

Annaso2008-04-23 18:57
Antal inlägg: 45

Håller med missT, något som ligger dig varmt om hjärtat. tycker det är vackert när det finns en mening bakom en tatuering...

katalias - Ej medlem längre2008-04-23 20:05
Antal inlägg: 2032

Grymming, kolla en bok om symboler. Eller anlita någon vän som kan är duktig på att rita. Min väninna har en jättefin katt i nacken som en konstnärsvän designat. Och min syster en skitsnygg stiliserad örn på armen. Helt unika. Själv har jag en gotisk treekrad cirkel på armen, som symboliserar min tredelade personlighet :)
Min nästa tatt blir nog trekloggan (är treknörd).

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?