Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 20 319 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mamman - Ej medlem längre | 2008-04-28 19:01 | |
![]() | Röstar fortfarande på vax. Hade jag haft massor med hår hade jag nog kört den mtod Aleksia beskrivit, men som fattig student så får det inte plats i budgeten. Samt att jag inte har sååå mycket hår, | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-04-28 21:24 | |
![]() | Kör epilator och är nöjd, inte märkt av inåtväxta hår. Dock inte under armarna, där får rakhyveln göra sitt jobb. | |
emmylicious | 2008-04-28 22:30 | |
![]() | En sak som jag funderat på när det gäller epilering... hur snabbt dröjer det innan håret växer tillbaka? Om jag rakar mina ben på morgonen, så har jag stubb när jag kryper i säng på kvällen, ev. morgonen efter. Och blir det mindre hår med tiden, som det sägs bli med vaxning? | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-04-28 22:32 | |
![]() | Mindre hår blir det väl inte med vax? Låter som en skröna. | |
emmylicious | 2008-04-28 22:34 | |
![]() | MissT: "Jag håller på vaxning. Åtminstonde om vi pratar benen. Det gör ont för stunden men inte så farligt ändå. Håret som växer ut är av finare kvalitet och efter ett antal vaxningar växer det knappt ut någonting." | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-04-28 22:36 | |
![]() | Nja, jag tycker nog att om man är idog i sitt vaxande så blir det mindre hår. Eller så känns det som det i alla fall då håret blir finare och mjukare (ingen stubb utan "nya" hårstrån). Men jag upplever det som att antalen hårtstrån minskar | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-04-28 22:39 | |
![]() | Hmm inget jag märkt av. Men är ju ännu ung och så ;p Man blir annars lätt lurad av just att de nya hårstråna är så mjuk att de är färre. | |
Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-04-28 22:41 | |
![]() | Jag har vaxat ben och bikinilinje regelbundet i över 20 års tid (gör det alltid på salong) och det blir absolut mindre och mindre hår. Dessutom tar det längre tid för håren att växa ut. När jag vaxar bikinlinjen tar det minst två månader innan det börjar komma ut nya hår. Man slipper dessutom fula stubb. | |
cyberghost - Ej medlem längre | 2008-04-28 22:46 | |
![]() | Är det bara jag som är konstig, eller kan det göra olika ont beroende på vilket ben man vaxar? Testade såna där färdiga vaxremsor för första gången för ett bra tag sen. Och högerbenet gick det helt okej med. Visst gjorde det ont, men inte så farligt. Däremot vänsterbenet! Fy fan så helvetiskt ont det gjorde! Och det där enda snabba rycket var inte att tala om där. Hade så ont och var så förstörd att varje ryck blev uppdelat i tre omgångar :( Har nån annan upplevt den skillnaden eller är det bara jag som är konstig på nåt sätt? | |
SuckerMC | 2008-04-28 22:55 | |
![]() | t röd och tändsticka? | |
Nettepette | 2008-04-28 23:03 | |
![]() | Gaffatape? Mor min kör med tändare. Hon är en tuff 81-åring. | |
Nattravn - Ej medlem längre | 2008-04-28 23:37 | |
![]() | cyberghost: Det kanske beror på att du får mer kraft när du gör ena sidan av kroppen för du är vänsterhänt/högerhänt? | |
cattalinka - Ej medlem längre | 2008-04-28 23:55 | |
![]() | Ni måste ta mig fan skämta....varför någon lägger ner pengar eller tid på att ta bort hår kan jag inte förstå...än mindre att diskutera saken...är det verkligen viktigt?....lyssna på Kennets nya med Svenska akademien...dom sjunger om er! | |
Nemi | 2008-04-29 00:07 | |
![]() | Folk diskuterar väldigt olika ämnen här i forumet och detta är inte ett av de mest udda ämnena :) | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-04-29 00:13 | |
![]() | cattalinka... det ser ut på din bild som du har plockade ögonbryn... ? | |
raisingirl | 2008-04-29 02:41 | |
![]() | Måste lägga en röst på epilatorn, helt fantastisk uppfinning! Gissar att jag har ganska hög smärttröskel dock, gör lite ont i början men definitivt överkomligt. Skönt att det håller i sig några veckor också, plus att håren som kommer tillbaka är tunnare, ljusare och färre. Har hållit på några år fast sporadiskt, hade ganska mycket hår på benen från början men nu är det knappt nånting. Ibland kanske det kommer nåt inåtväxande hårstrå, men så sällan att det knappt märks. Tycker det funkar på bikinilinjen också, inga röda prickar som det blir av rakning... Epilator och vaxning ger ju samma resultat, att man drar upp hårstråt med roten, däremot har jag hört att vaxning ger större risk för åderbråck eftersom man drar i huden också... ??? Var längesen jag hörde det och inte från världens mest pålitliga källa, men kanske värt att tänka på om man har mycket åderbråck i släkten...? | |
emmylicious | 2008-04-29 13:49 | |
![]() | Veet's hårborttagningskräm för duschen funkade inte alls lika bra idag som den har gjort tidigare på mig.. Mina ben har röda fläckar lite här och där.. Det svider som f-n, och man får inte smörja in benen med någon parfymerad kräm på 24 timmar, och jag har ingen oparfymerad hemma. underbart. | |
Little_Red - Ej medlem längre | 2008-04-29 13:56 | |
![]() | Fåfänga är en dödssynd - ville bara upplysa om det ;-) | |
cyberghost - Ej medlem längre | 2008-04-29 14:22 | |
![]() | Nattravn...Jo, men jag använder ju samma hand till bägge benen...det är därför jag tycker det är lite mysko att det gör så grönjävla ont på vänster :) Men menar du att jag blir lite klenare beroende på att jag kör "motsatt sida" av kroppen med tanke på att jag är högerhänt? Haha, nä...nu är jag nog klar i den här diskussionen iaf :) Blir bara mer o mer förvirrad (om det nu är möjligt) ;) | |
Miss_jk | 2008-04-29 14:28 | |
![]() | cattalinka: Uppenbarligen tycker folk att det är viktigt och även värt att lägga pengar på, annars hade denna tråd aldrig skapats. Om det är helt ointressant för dig, så är du välkommen att läsa i någon annan tråd som intresserar dig mer. | |