Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 994

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tilduskan - Ej medlem längre2008-04-30 17:47
Antal inlägg: 1208

alltså det synns inte före lååångt in i beroendet på flertalet människor. dess naturliga drag är inte något som bevisar att de inte tar något.

jag tycker mer att det är sorgligt än förvånande.

åkecato2008-04-30 17:49
Antal inlägg: 142

AHHAAH! varför var hon den sissta du trodde skulle pyssla me sån skit?
en av de jag bara rent allänt antog grejjade me bajs.

Komihåg barn, KNARK ÄR BAJS!

dondan2008-04-30 17:51
Antal inlägg: 72

le-lou

Försäljning är givetvis allvarligare. Jag tror dock inte att hon ingår i det grossistled man borde koncentrera sig på istället för att jaga livet ur missbrukare.
Förmodligen har hon förmedlat till kompisar för att finansiera sitt eget bruk.

...och långtifrån allt är fejkat i artistvärlden. Promise:)

dondan2008-04-30 17:53

Miss_jk

Må den som är utan skuld kasta första stenen...

åkecato2008-04-30 17:57
Antal inlägg: 142

dondan? de e bara du som har rätt här va?

nattvakten - Ej medlem längre2008-04-30 18:08
Antal inlägg: 52

F-n d låter som du själv e kokain pundare som langar till dina polare dondan.

Visst borde dom rikta sig mot grossisterna som gör grova pengar men samtidigt kan vi inte låta lamgarna springa omkring och sälja hur som helst och sprida skiten vidare tills dess att dom stora pamparna är fast.
Näe hon har varit på tapeten förut när det gäller knark så släng in henne i finkan på 2-5 år vilket borde vara rimligt för narkotikabrott.

Miss_jk2008-04-30 18:09
Antal inlägg: 8941

Ja, men har hon bara "förmedlat till kompisar för att finansiera sitt eget bruk" så är det ju helt okej! Glömde det.

För övrigt så kastar jag inte några stenar alls, utan tycker bara att i måååånga fall så har man val att göra. Väljer man det sämre av dessa val så får man stå sitt kast.

nattvakten - Ej medlem längre2008-04-30 18:19
Antal inlägg: 52

e solu: Jag bespottar inte freud men däremot dig som kan få knark till ngt helt legalt bara för att en flummig tänkare har förespråkat skiten.
Sluta drick klorin pojk.

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-30 18:25
Antal inlägg: 1279

Tja, det är ju bara att hålla med Dondan här.
Man blir lätt illamående när människor gottar sig i andras olycka.

le-lou2008-04-30 18:33
Antal inlägg: 17500

olycka kallas det väl när nåt händer som man inte kunnat påverka själv.

E Solu - Ej medlem längre2008-04-30 18:34
Antal inlägg: 4715

nattvakten, du tänker nog i nattmössan nu. Jag har inte fått knark till något helt legalt i den här tråden, eller någon annanstans. Men tack för spottloskan. Den värmde.

dondan2008-04-30 18:47

Ojojoj...

Inte har jag väl vänt mig mot att hon gripits av polis eller påstått att hennes missbruk och försäljning är OK.
Bara reagerat på att man sparkar och spottar på den som redan ligger.
Och kanske försökt sätta flickans brott i lite perspektiv.
Då kallas man kokainförsäljare.
Lysande.

Fånmåne - Ej medlem längre2008-04-30 19:13
Antal inlägg: 1035

"Och du, antingen står man på mobbens eller den mobbades sida,det finns inget mellanting.
Att man kastade en lite mindre sten är ingen ursäkt. Inte heller att man bara tittade på."

Det där var väl ändå för sött sagt! Jag står inte på nån sida, och om du kommer och påstår att Sanna Bråding är mobbad... well, what can I do about it? Det är din verklighetsuppfattning, och den är skev, och kan inte sättas in i sammanhang som rör offentliga personer (såvida media, och allmänheten, inte gör det till tävling om vem som kan klanka mest... ungefär som med Björn Afzelius, fast där var det bara media (vill minnas att nån nisse i AB (eller var det den liberala blaskan ExP?), som ansåg att han borde falla ner och dö)).

Jag läser inte Se&Hör (men, tydligen gör du det), och jag skrattar åt Aftonbladet. Däremot läser jag en hel del annat, som intervjuer med offentliga personer i ansedda tidsskrifter (och ser dem på tv, och så), där kan man lära sig ett och annat. Och vad tror du anledningen till att det är så vanligt med droger i kändisvärlden? Eller du kanske tillhör en av alla dem som tror att det inte alls är så vanligt som det sägs?

Har du tittat på Youngs näsa under Last Waltz-konserten? Nånting är det med den, eller hur?

Men nu råkade jag visst mobba Neil Young, en av de sångare och artister jag hyser störst respekt för, och som genom åren inspirerat mig otroligt mycket.... Tror jag, är lite osäker dock på hur jag ska tolka dondans teori, iofs kan jag välja att förkasta den då jag anser att det är en alldeles för svatvit bild av verkligheten.

Vidare undrar jag hur det kommer sig att det här har blitt en sån snackis, då 1,2 miljarder människor lever i extrem fattigdom (under 2 dollar/dag), man slaktar människor i Darfur i samma takt som siffrorna på Bill Gates konto stiger... kort sagt, det finns viktigare saker att diskutera, så jag förstår i ärlighetens namn inte vad jag gör här. :S

E Solu - Ej medlem längre2008-04-30 19:24

"Offentlig Person"? Hur är denna term definierad i Svensk Lag? Hittar ingenstans någon definition, bortsett från den vanliga "används ofta om...".

upa - Ej medlem längre2008-04-30 19:33
Antal inlägg: 2565

Sluta moralisera så över droger. Det är brottsligt men inte ett brott som förtjänar uthängning på det sättet.

dondan2008-04-30 19:46

"Det är din verklighetsuppfattning, och den är skev, och kan inte sättas in i sammanhang som rör offentliga personer (såvida media, och allmänheten, inte gör det till tävling om vem som kan klanka mest... ungefär som med Björn Afzelius, fast där var det bara media (vill minnas att nån nisse i AB (eller var det den liberala blaskan ExP?), som ansåg att han borde falla ner och dö))"

Ursäkta men jag förstår inte riktigt vad du menar.
Att det är OK att vräka ur sig vad som helst om människor bara för
att de är "offentliga personer"?
Fast bara inom vissa gränser?
Vem sätter i så fall dessa gränser och vad är en "offentlig person"

Angående droger i kändisvärlden så så är det, i Sverige, inte så vanligt som alla tycks tro. Därmed inte sagt att det är ovanligt. Din teori om att artister tar droger för att passa in är däremot rent nys.
(no pun intended)

Och Neil Youngs näsa intresserar mig fortfarande inte...

Sedan kan jag heller inte riktigt se varför denna tråd skulle vara mindre viktig än de många andra som jag sett dig uttala dig i.
Inget snack om Darfur där inte...

dondan2008-04-30 19:47

sorry E Solu, såg inte ditt inlägg innan jag började tjata...

E Solu - Ej medlem längre2008-04-30 20:09

Ingen fara dondan. Ju fler kockar desto mer soppa. :)

Fånmåne - Ej medlem längre2008-04-30 21:57
Antal inlägg: 1035

Det anser jag det är, så känge man inte har som avsikt att såra någon. Om jag sårat Sanna, eller Neil, ber jag ödmjukast om ursäkt.

Haha! Okej, jag erkänner, jag använde fel ord. "Passa in" borde jag inte ha använt, men jag antog att alla skulle förstå att jag syftade på att "den fina stureplanseliten är samlad på hippaste stället, där alla hippa modeller sitter vid ett bord och snortar, alla utom en, som dessvärre ändå faller dit, för att vara en i mängden".

Nej, det är det inte, men där är det kärlek, till skillnad från här, förakt och skit från alla håll och kanter (märkligt nog så gillar jag det). Men, vad jag syftade på, var att jag tycker att det är märkligt att man hellre diskuterar snortande kändisar, än sånt som faktiskt påverkar oss alla på ett eller annat sätt.

Sen kan jag tillägga att jag behandlar andra, viktigare, ämnen, på andra ställen än betapet. Hur det är för de andra vet jag inte, men jag är här i första hand för att ha kul, det finns andra forum att lösa Darfur-konflikten, världssvälten, och allt annat blaj i. :)

dondan2008-04-30 23:02

Då får vi enas om att vara oeniga.
Jag tycker inte alls att det är fri jakt på människor bara för att deras yrke medför att de syns på scen eller i media.
Sedan är jag ledsen över att behöva göra dig besviken men det snortas inget starkare än Vicks VapoRub vid borden på krogarna runt Stureplan. Möjligtvis på toaletterna men i de små båsen är grupptrycket betydligt mindre.
På 54:an och andra inneställen i New York på åttiotalet var bilden en annan. Men det var då och där.
Däremot bidrar media med sina ständiga skandalreportage och grova insinuationer i allra högsta grad till att marknadsföra kokain som en innedrog.

Inte heller är det mitt fel att man i Sverige inte tycks kunna diskutera något som överhuvudtaget nuddar vid narkotikaproblematiken på ett sakligt och nyktert (!?) vis.
Genast blir det brösttoner och hysteri. Tar du en missbrukare i försvar blir du per automatik klassad som knarkliberal (som förmodligen också är langare). Intressant är att detta ofta kommer från personer som i nästa mening glatt deklarerar sin bakfylla eller hur otroligt fulla de var igår.

Nu tror jag inte att varken Sanna eller old Neil fördjupar sig i detta forum så du behöver nog inte oroa dig för att ha sårat någon.
Jag kan dock inte annat än vara lite besviken på att en som tagit sitt nick från en Sundström låt visar så lite förståelse för att jag reagerar på raljerandet och den nästan hatiskt föraktfulla tonen inför en annan människas elände.
Eller är det bara vissas olycka som räknas?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?