Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 746

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vita_syrener - Ej medlem längre2008-05-02 22:16
Antal inlägg: 22144

sabato: jag håller med dig vad gäller magistrarna som dyker upp lite varstans, är väl så korkad så jag har skrattat många gånger och haft väldigt trevligt, i min värld får var och en ta till sig de vill och roas av detsamma, men jag är väl skadad av åren i vården där det handlar om humanitet och en tillåtelse att vara den man är. Och jag är en förespråkare av humor och skratt som frigör massvis med endorfiner, sen så klart gillar inte alla mina skämt och vice versa, men valet är fritt.

-bara Ann - Ej medlem längre2008-05-02 22:24
Antal inlägg: 1029

får jag starta en tråd om hur folk tycker om att få sina ägg tillredda?

vita_syrener - Ej medlem längre2008-05-02 22:25

så klart du får -bara Ann, det vet du väl att du får starta vilken tråd du vill:))

kermis2008-05-02 22:26
Antal inlägg: 1323

Jag undrar mest lite över hur ni kan diskutera sex så öppet på en sida som är öppen för alla åldrar. Bara för att moralisera lite...

Dessutom känns det tyvärr som att det här forumet går samma väg som precis alla andra forum med allt flams... Det blir mer och mer ett "innegäng" som kapar alla trådar och gör dem till sina egna lekplatser och folk håller sig sällan till ämnet. Kul att starta trådar då? Särskilt då man inte är en i det gänget... Men som sagt, det fenomenet händer på varenda internetforum och verkar oundvikligt tyvärr. Det här forumet har hållit sig hyfsat bra, men ja, det går definitivt utför...

Bitte - Administratör2008-05-02 22:28
Antal inlägg: 24210

Kermis.. du har skrivt kvällen absolut bästa inlägg

Kram till dig

Bitte

The_Viking2008-05-02 22:34
Antal inlägg: 750

Jag tycker det är bra lustigt att folk klagar på folk som klagar! *ASG*

Jag ställer en fråga pga att jag tycker det gått för långt men jag har aldrig sagt att oseriösa trådar ska förbjudas som vissa verkar tro. Jag tycker bara att det gått för långt men det där med att man får tycka vad man vill kanske bara gäller vissa?!

upa - Ej medlem längre2008-05-02 22:37
Antal inlägg: 2565

Kermis, det kan vara upprörande att folk inte tar hänsyn till eventuella barn. Men den bittra sanningen är ju att om man vill skydda sina barn från det bör man nog slänga ut datorn eller stänga av internet.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-05-02 22:42

Undrar om inte den här tråden börjar plattsa under seriöst? För det var väldigt vad allvarliga vi ska vara...trodde det var en snacktråd. Finns ju som sagt andra forum iofs. Jag har ju ingen erfarenhet av andra it.forum. Sen förstår jag inte riktigt, om en del tycker om flams och andra inte, finns inte valmöjligheten då? Skulle väl aldrig gå in i en seriös tråd och börja gnälla. Sen begriper jag inte vad man har i dom här trådarna att göra om man inte gillar det? Men en kram på er alla då :)

-bara Ann - Ej medlem längre2008-05-02 22:50

jag misstänker att trådstartaren har problem med tråden "spelar storleken någon roll" av en liten naturlig anledning.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-05-02 22:51

*S* nähä tror du det:))

kermis2008-05-02 22:51

upa: nu är jag inte förälder själv men har hängt på internet (för) länge. På IRC till exempel (åtminstone de olika kanalerna jag varit i) är det en oskriven regel att man tar hänsyn till huruvida det finns barn under 15 eller inte på kanalen. Var och en av oss kan ju faktiskt ta sitt ansvar. Jag kan också tänka mig att många föräldrar har koll och kollar var deras barn surfar och tycker att en sida som betapet borde vara "safe"...

vita_syrener: flams är helt ok, det är ingen som klagar på lite flams. Problemet är att det håller på och tar över hela forumet...

-bara Ann - Ej medlem längre2008-05-02 22:52

jag tror trådstartaren bara har ett litet usb-minne och har lite komplex mot personer med stora hårddiskar.

kermis2008-05-02 22:52

Suck. Som sagt... Vad hade det där med någonting alls att göra? Helt orelaterade "lustigheter" riktat mot någon som inte tillhör "innegänget". Ni tyckte ju att vi som klagade kan ju hålla oss ur de trådarna men hur ska vi göra när ni kommer med ert flams i varenda tråd som nånsin skrivs?!

-bara Ann - Ej medlem längre2008-05-02 22:53

jag trodde du var med i "innegänget" Kermis.?

vita_syrener - Ej medlem längre2008-05-02 23:08

fortfarande så begriper jag ingenting...den som inte tycker om humor eller flams vad eller man kallar det, starta upp en egen tråd då för jösse namn. Och förresten vaddå innegäng?? vill man vara med så är man med och vill man inte så är man inte med...eller?

kermis2008-05-02 23:18

vita_syrener: Svara på sista frågan i mitt förra inlägg.

Och det är en rätt stor skillnad mellan humor och flams (som i forum, ur min synvinkel, betyder orelaterade inlägg som inte har med ämnet att göra, och som ofta utvecklas till ett samtal mellan två personer, gärna där de hånar och förlöjligar trådstartaren eller någon annan som pratat i tråden. Se typexempel ovanför mitt inlägg 22:51). I till exempel ordleksdelen av forumet hittar man mycket humor istället. :)

Maybach2008-05-02 23:26
Antal inlägg: 2664

håller med vikingen lite, vilken trådexplosion. inte ens jag hinner med irriterade kommentarer i alla trådar.

Candee2008-05-02 23:27
Antal inlägg: 1256

Hmm..jag har inte varit i själva forumen länge men har inte uppfattat något om nåt "innegäng"..? Vissa personer är i forumen för att de tycker om att delta och skriva inlägg..det är ju forum till för. Jag har ganska lång erfarenhet av forum och tycker betapet verkar vara en av de trevligaste jag stött på. Man tar faktiskt tillräckligt hänsyn här..även om vissa tycker om att fjanta sig så är det på en sådan nivå att det då inte stör mig ett dugg..tvärtom..jag tycker det är riktigt kul emellanåt. Jag är inte den som enbart tycker om "fjanterier" utan även väldigt seriösa trådar. Men man måste släppa på ventilen ibland ..det mår man bra av.
Att man ska ta hänsyn tycker även jag, men å andra sidan så är ju inte vi som trådskapare och medlemmar de som ska sätta såna gränser. Det ska de ansvariga för betapet göra. Vi kan aldrig kräva att av andra medlemmar att de ska ta hänsyn utan det är upp till var och en att tänka själv vad man skriver så länge det inte finns sådana gränser i forumen. Då syftar jag på åldern här inne.
Jag tror dock inte heller att barn är så oskyldiga och de pratar om sådant här och skämtar om det sins emellan iaf...oftast är ju de som är medlemmar och unga nånstans i tonåren..och vad jag själv kommer ihåg av min tonårstid så pratade och skämtade man hejvilt om sådant..tror inte det är någon större förändring nu..

..ne, forumen här e trevliga..ja hoppas det fortsätter så..:D

Och -bara Ann..du e för härlig..;)

vita_syrener - Ej medlem längre2008-05-02 23:30

lite som tandkrämstuben då kanske.....om någon klämmer tandkrämstuben på mitten, så kommer nästa- och tycker vad fasiken har du klämt tuben på mitten för? och då är frågan.....vem har problem? ;)

Candee2008-05-02 23:32
Antal inlägg: 1256

Precis så e de vita_syrener.. *fniss*

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?