Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 773 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-03 15:44 | |
![]() | Oceano, jag tror att många har samma uppfattning om feminismen som du till en början vilket är ganska ledsamt eftersom man då tappar massa människor som faktiskt håller med i den feministiska grundtanken. Personligen tror jag att avståndstagandet till feminismen är en direkt konsekvens av det patriarkaliska samhället. Följa strömmen är det minst smärtsamma. Men detta gör ju bara att den feministiska kritiken får vatten på sin kvarn och blir svår att förkasta. | |
| Vikage | 2008-05-03 16:25 | |
![]() | Men hela "Här går man"-ordvitsen förstörs ju men en frugårman. Att se ett byte som ett steg för jämställdhet känns bara patetiskt. Det måste finnas viktigare saker att förändra | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-03 16:36 | |
![]() | Här går man Här går man På vita strecken får man Här men inte där Här men inte där | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-05-03 16:48 | |
![]() | Fru går man Fru går man På vita strecken får man Här..men inte där Här..men inte där *hur låter det* | |
| Worddokument - Ej medlem längre | 2008-05-03 16:51 | |
![]() | Det låter helgalet! :) Men allvarligt - några skyltar med kjol gör väl inte att samhället blir mer jämställt? Det går betydligt djupare än så. Lika lön för lika arbete, oavsett kön osv. När det som i det här fallet blir löjeväckande kanske det hellre får motsatt effekt? | |
| AnLe | 2008-05-03 16:55 | |
![]() | Jämställdhet - Varför ska man dra ner det till en sådan här nivå som en skylt i trafiken? Kan det vara för att man inte har några lösningar på de mer relevanta frågorna när det gäller jämställdhet, tror nästan det! Har ni tänkt på en sak - hela vår jord är ju kvinnlig, Moder Jord. Kanske, som gubben min sa, är dags att börja kalla den Pappa Planet! | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:01 | |
![]() | Skit samma om ordvisten inte går att använda på fru Gårman. Det som stör mig är att herr Gårman har riktiga proportioner medan fru Gårman ser ut som en karikatyr med sitt stora huvud, långa armar och ben. Dessutom går hon nästan ner i spagat. Hon måste justeras. | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:01 | |
![]() | *ordvitsen | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:07 | |
![]() | AnLe, att vi kallar jorden för moder jord är att vi så gärna hoppas att hon precis som en kvinna ska ha överseende med oss och ta hand om oss. Att det här blir löjeväckande tror jag beror på människors oförmåga att se den faktiska orsaken till petandet i detaljer. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:14 | |
![]() | Jag är tjej och ser ut som herr Gårman, mer eller mindre exakt. Jag går där han går. Vi har samma klädstil och nästan samma proportioner, förutom att jag är lite mer långsmal och elegant. | |
| Dyslekso | 2008-05-03 17:17 | |
![]() | Men förhoppningsvis delar du inte Herr Gårmans unkna kvinnosyn, Budalv. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:18 | |
![]() | Nej, han är ju pedofil visade det sig. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:21 | |
![]() | Jag undrar varför toalettskyltskvinnorna alltid har A-linjeklänning. Man tänker bara på Mia Farrow i Rosemarys Baby. Vem är det förresten som är på symbolen till skötrummet? Kvinna eller man? | |
| Dyslekso | 2008-05-03 17:22 | |
![]() | Det är genusmonstret, varken kvinna eller man. | |
| Worddokument - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:23 | |
![]() | Precis - för båda föräldrarna må ha kunnighet att byta blöja på barnet! Där tänkte de sannerligen på jämställdheten. Inte för att det alltid setts som ett kvinnogöra, utan för att männen kan också! :p | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:25 | |
![]() | Nej, föräldrar brukar hänvisas till toaletten med rullstol på. Som att det skulle vara ett handikapp att ha barn. Fast det är det nog. | |
| NoiseMaker | 2008-05-03 17:29 | |
![]() | Om vi nu ska ha skyltar för kvinnor så är det väl bäst att de lär sig föra sig i trafiken lika bra som vi män. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:31 | |
![]() | Jag upplever streckgubbarna som väldigt androgyna faktiskt. De är inte alls lika de män jag spanat in på stan, för de har alla haft en markant bula fram och ibland ned en bit på benet och slarvigt knäppt gylf. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:34 | |
![]() | Varför resonerar alla "seriösa" personer alltid som så att det viktigaste är "lika lön för lika arbete". Är ni verkligen så pengafixerade att pengar är det viktigaste här i livet för er? Ska allt annat underordna sig era mammonideal? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-03 17:36 | |
![]() | E Solu: Missnöjespolitik samlar alltid fler själar och ekonomi är det alltid ok att vara missnöjd med. | |