Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 86 |
Mobilspel
| Pågående | 19 908 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sakoline | 2008-05-06 02:04 | |
![]() | suds: Fattar inte det där med "poppis". En tatuering sitter ju för livet, således är det lika många nu som då som har en svanktatuering. Kanske ett uppsving då, och de flesta skaffade för tio år sedan, men jag tycker inte man ska prata om motiv som ute eller inne, då det inte är något man tar av sig och lägger på hyllan när man tröttnat. Fler det året än förra, kan jag gå med på, och att det är populärt, men omodernt - kan en varaktig gaddning vara det? | |
| jacob_w | 2008-05-06 02:45 | |
![]() | nej det är klart man inte ska följa trender när man tatuerar sig, det handlar ju helt om ens egen kropp, och en tatuering ska inte behöva betyda ngt för någon annan. DOCK, tycker jag att man ska akta sig för att skaffa sig ett motiv som inte föreställer någonting, som till exempel en tribal man plockat ut ur en katalog hos tatueraren. då känns man mest som en som precis fyllt 18 och äntligen kan skaffa en tat, utan att veta exakt vad man vill ha. typiska "katalogtatueringar" är i 99% av fallen en dålig idé. jag har vågsurfande och gitarrspelande som mina två absoluta huvudintressen, och skaffade i höstas en surfbräda på min högra vads insida. designen ritade jag själv och lät tatueraren modifiera den. nu ska jag skaffa min favoritgitarr på min vänstra vad, motsatt sida alltså. det blir min rickenbacker 360 som får pryda mitt ben, bästa gitarr jag spelat. sen får folk säga precis vad de känner för om dom, de är båda relativt unika tatueringar som båda betyder enormt mycket för mig, och jag känner ingen ångest över att de skulle kunna vara "ute" om 10 år. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-06 08:04 | |
![]() | ...snyggast på armen och att den går upp över axeln och ut över skulderbladet. Ah, just ja, det är ju så jag har ;) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-06 08:19 | |
![]() | Jag säger som den gamla arkitekten Alfred Loos - tatuerade är kriminella - om man nu inte är brottsling så beror det bara på att man har dött innan man hunnit utvecklats till en skurk. Annars så skulle jag rekommendera dig att gadda dig i svanken med en sån där hemsk tribaltatuering. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-06 08:22 | |
![]() | Kanske ska du ta och tatuera in periodiska systemet mellan rattarna. Det kommer du ha användning för resten av livet, eller så kanske du kan ta och tatuera in ett favoritrecept på underarmen, kladdkaka eller negerbollar är två av mina favoriter. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-06 08:25 | |
![]() | Eller kanske hela sluttabellen från allsvenska damfotbollen från säsongen 1996 på smalbenet. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-06 08:31 | |
![]() | Själv ska jag tatuera in en episk triptyk på ryggtavlan föreställandes när Per Elofsson fick smisk av Mühlegg i finland på trettikilometraren. | |
| asastina | 2008-05-06 12:28 | |
![]() | I urringningen. Ta med dels en tröja där du vill att tatueringen ska synas, och en med lite mindre ringning som du vill kunna ha utan att den syns. Då kan du ju välja...Har haft min tribal där i över 10år nu, har alltid älskat den men vill inte alltid skylta med den. Lycka till! | |
| Kirre | 2008-05-06 12:33 | |
![]() | Jag har en på höger axel och en ovanför höger skinka. Ska göra flera till. Tycker det är jättesnyggt med tatueringar på tjejer! | |
| Malinkan | 2008-05-06 12:35 | |
![]() | Var det inte Myllylä han fick stryk av i Finland? | |
| Grymming | 2008-05-06 12:49 | |
![]() | Jag älskar tatueringar, på tjejer, som sitter på höften. Gärna lite uppåt och neråt mot låret.! Grrrr... Sen är det väldigt fint att ha nedanför naveln (eller ja, ner mot det heliga, precis vid troskanten) men det kanske inte är så bra om man planerar att få barn. men snyggt är det! | |
| R-M | 2008-05-06 12:52 | |
![]() | Jag har min tribal-drake på höger överarm...planerar nästa också en tribal nedanför nacken med taggar ut mot skuldrorna...vidare ska jag ha nån typ av blomster som slingrar sig från foten upp över vaden.... | |
| R-M | 2008-05-06 12:53 | |
![]() | ...barnens namn finns det åxå plats för så småningom...;) | |
| snorklan | 2008-05-06 12:54 | |
![]() | Det här är den snyggaste placeringen tycker jag.. så ska min nästa sitta, dock inte gå så långt ner. allehanda.se/lasarbi...98 63f7.jpg | |
| Profundus | 2008-05-06 12:56 | |
![]() | är inte Myllylä en skidåkare? | |
| Helmer_Mudd | 2008-05-06 13:06 | |
![]() | Efter undersökningar som genomförts av läkarorganisationer vill hälften av alla som har tatueringar bli av med dem av olika anledningar. Tillhör tyvärr själv den hälften. www.kirurg.com/Tatue...er ing.html | |
| loogard | 2008-05-06 13:08 | |
![]() | att inte anställa ngn pga synliga tatueringar kan väl i vissa lägen vara befogat, beroende på vad det är för tjänst, menar ska du vara dörrförsäljare och sälja plöjor till dementa pensionärer kanske inte synliga tatueringar är en bonus för din säljstatistik. har själv händerna tatuerade, aldrig haft problem med att få en anställning jag sökt oavsett om det varit som ett ansikte utåt eller inte, tror det beror väldigt mycket på hur man är som person och bär sina tatueringar också. exempel 1: Kalle 19 kommer på en anställningsintervju tatuerad på halsen sitter som en potatissäck som stått för länge i förrådet, vet knappt vad ett vanligt handslag är. Har inte självsäkerheten för att kunna säga att han bör få jobbet utan att göra små korta nervösa pauser i meningarna. Menar med eller utan tatuering, NEJ tack. sen kan du ju ha Gunnar 24, med tatueringar hals och händer som ger ett artigt intryck känner sig själv och sina kunskaper och det områda jobbet gäller väl. med eller utan tatueringar JA tack. och att tatueringar snart är utdöda, jag har svårt att tro det. Ja det är en populärkultur och ett STORT mode just nu, men tatueringarna har funnits länge nog för att farfar skulle ha täckt allt utom ansiktet när han var i min ålder och levt med det hela livet. och hur många är det ine som har en förälder med en tatuering som gjordes för 30 år sen? Jag tror att tatueringar är här för att stanna och har varit sen slutet på 1800 talet inom vissa kretsar. är dock glad över att du i dag kan ha en tatuering för att du gillar det utan att bli arresterad om du skulle gå i otakt. Och klart att vissa tycker det är snyggare utan, annars hade ju alla haft en tatuering. Är ju dock så att över lag så skiljer sig dem som har tatueringar och dem utan tatueringar på en punkt, vi som har tatueringar dömmer inte dem utan. | |
| Helena79 | 2008-05-06 13:12 | |
![]() | Jag gjorde en tatuering på ankeln för ett par år sedan och ångrar mig nåt enormt!! När jag har klänning eller kort byxor så känns det bara trashigt.. Tänk efter ordentligt vart du sätter den så du är säker på att du kommer vara stolt över den i alla lägen! | |
| R-M | 2008-05-06 13:13 | |
![]() | Underbara visdomsord av loogard! :) | |
| Profundus | 2008-05-06 13:29 | |
![]() | Instämmer loogard. | |