Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 994

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-05-08 21:11
Antal inlägg: 18678

Så udda då en bekant fick hem en liten trudd nyligen. Han är väl 4 månader.

Vigdir2008-05-08 21:12
Antal inlägg: 3722

Men MissT - det är för det första inte adoptionsorganisationerna som "bestämt" att inte barn under två år får adopteras. Det finns många skäl till att de adopterade barnen är äldre i dag än för tio år sedan, men inget av dem handlar om beslut från organisationernas sida.

En av mina käraste vänner är för övrigt nu i Vietnam och hämtar sin fyra månader gamla dotter.

MissT2008-05-08 21:13
Antal inlägg: 1110

Då har dom haft en enorm tur. Alternativt en privat adoption kanske?

MissT2008-05-08 21:14

Jag är väl medveten om att det är länderna som ställer kraven. Se Thailand som tom har ett karv på adoptivföräldrarnas BMI...

Vigdir2008-05-08 21:15
Antal inlägg: 3722

MissT - vilka adoptionsorganisationer har du pratat med? Funderade du på adoption som ensamstående? Vilka länder var aktuella för din del? Allt sådant spelar in.

Och jag anser inte att det är "tur" att få ett så litet barn som möjligt.

le-lou2008-05-08 21:18
Antal inlägg: 17500

det här med "rutten värld" känns lite passè tycker jag, att folk envist suckar och klagar på världen, att den inte duger till för våra värdefulla små avkommor att växa upp i...... är det en trend att tycka så?
Visst händer det för hemska saker i den här världen, men det har det alltid gjort dessvärre.
Världen befolkas inte bara av onda människor, världen är också riktigt underbar och otroligt vacker, och väldigt många människor är goda människor. Vi har en fin natur, som vi numera verkar fatta att vi inte ska för givet.

Jag tycker det är illojalt att skriva om vårt liv och om vår planet i så extremt negativa ordalag faktiskt. SÅ jävla illa är det def inte, uppskatta livet istället och var glad för varje dag ni lever. Det finns döende människor överallt som inte skulle be om något annat än en chans till att leva vidare.

veggie_d2008-05-08 21:37
Antal inlägg: 1187

Jag tycker nog världen är en bra mycket bättre plats nu än när jag växte upp. Då var det Berlinmuren och Ceausescu, Himmelska fridens torg, Kallt krig, Grekland hade just fått en ny och bräcklig demokrati, Falklandskrig och Iran-Contras och ryssar i Afghanistan. Känns som att mycket har hänt även om en hel del naturligtvis återstår.

Svekdebatt2008-05-08 22:00
Antal inlägg: 15

Det heter inte "skaffa" barn. Det är inte så jävla självklart att man ens kan få några när man bestämmer sig för att barn passar in i ens designade, perfekta liv.

myran_64 - Ej medlem längre2008-05-08 22:07
Antal inlägg: 3157

Är det etiskt rätt att föda andras barn då?

alfamarie - Ej medlem längre2008-05-08 22:13
Antal inlägg: 1003

Om man har en så tråkig inställning till omvärlden, ska man nog helst inte ha kontakt med barn. Inte biologiska, inte bonusbarn, inte adoptivbarn. Vad har man att lära ut om sina medmänniskor och deras beteende om man har den attityden?
Jag försöker tro gott om mina medmänniskor, in i det sista och försöker att förstöra min dotter så lite som möjligt med mina egna fördomar om andra...

Pialina2008-05-08 22:21
Antal inlägg: 665

Hon frågade mig:
Hur kan du föda barn till den här grymma världen?

Jag svarade:

Människor har gjort världen grym, men det är bara mänskor som kan göra den bättre. Därför vill jag föda barn, föda liv, föda mänskor, som i sin tur kan älska, skapa och leva för fred.

- Antonia Ringbom -

MissT2008-05-08 22:22

Myran_64 Jag tycker att det är det men det får inte utgå någon ekonomisk ersättning i den mån att det bli en barnhandel av det.

irrvarr2008-05-08 22:43
Antal inlägg: 75

jag sår min vildhavre...

trashone - Ej medlem längre2008-05-08 22:59
Antal inlägg: 18678

Jag finner världen urusel och är inte ett dugg illojal. Men att inte få umgås med ungar, va fan?

Bergarn12008-05-08 23:33
Antal inlägg: 726

Nånstans finns det en gräns för hur mycket man egentligen ska bry sig om andra. Min är överskriden här, med hästlängder. Jag hävdar att jag har en undermedveten biologisk drift att reproducera mig. Jag (som är en ond människa) vill hellre ha ett barn med min flickvän än att adoptera ett barn. Jag tror att jag skulle tycka om att se mina ögon i barnet, att veta att det är mitt. Jag kan inte undertrycka alla dom känslorna för nått annat.
Tycker inte att det är mer etiskt korrekt nånstans att adoptera än att skaffa egna barn.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?