Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ballerina | 2008-05-22 17:27 | |
![]() | bergarn Tror du att många av utvikningsmodellerna har opererat brösten för att de har varit med om en olycka? Det finns faktiskt en tidning i USA som är som playboy fast de bara har "naturliga" tjejer. :P | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-22 17:28 | |
![]() | Guppa: jag vet inte vart gränsen går för att man ska kunna säja att något är naturligt. jag ville mest påpeka att vanligt inte är samma sak som naturligt. inte nödvändigtvis iaf. Bergarn: vilket bra svar:) jag förstår hur du menar även om jag inte riktigt håller med om dom sociala aspekterna riktigt. men det är hänger ju mest på hur man ser på det. | |
| Bergarn1 | 2008-05-22 17:29 | |
![]() | Ballerina: Nej, men varför måste man vara med om en olycka för att få modifiera sitt utseende som man själv behagar, och bli socialt accepterad för sin operation? | |
| Ballerina | 2008-05-22 17:32 | |
![]() | bergarn Jag håller med. Tycker bara att det är tråkigt att man nästan aldrig ser någon utan silikon i tidningarna, när nästan alla killar jag har snackat med tycker att det är snyggare med naturliga. Det jag dissar med tidningarna mest är både föreställningen om hur en kvinna ska vara och hur en man ska vara. | |
| DennisPlz | 2008-05-22 17:32 | |
![]() | Silikon förekommer naturligt i - som väntat - naturen. Om du placerar en silikonklump på marken, i ett träd eller inuti någons bröst - blir det onaturligt på vägen? | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-22 17:39 | |
![]() | jag tycker det. om det vore naturligt, så skulle ämnet redan finnas i där. att placera det i ett träd eller i en kropp, är ju att göra i så fall trädet, eller kroppen konstlad. | |
| KARR0 | 2008-05-22 17:55 | |
![]() | Silikon är en oorganisk, artificiellt tillverkad substans säger jag då till skillnad från vad DennisPlz hävdar. Alltså är tjejer med silikonbröst onaturliga eller? | |
| DennisPlz | 2008-05-22 17:56 | |
![]() | Onaturligt: Tvåsidiga trianglar, evighetsmaskiner, tala med andar/spöken/vättar. Naturligt: Flygplan, kärnreaktorer, istider, köttätande växter. | |
| DennisPlz | 2008-05-22 17:57 | |
![]() | KARR0: Hur tillverkas silikon? Från onaturliga produkter? Från saker som inte finns i naturen? Imponerande... | |
| KARR0 | 2008-05-22 18:02 | |
![]() | Nej men du skrev att det finns naturligt i naturen, och det är ganska stor skillnad på att naturligt förekomma i naturen eller att tillverkas av andra ämnen som naturligt förekommer i naturen. Mycket natur där =) | |
| DennisPlz | 2008-05-22 18:04 | |
![]() | I samma ögonblick du satt ihop kisel, kol, väte och syre och tillverkat silikon så... vips! finns det i naturen. Naturen är allt omkring dig, alltid. Mitt i Borneos djungler eller i solens centrum. Natur och naturligt. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-22 18:10 | |
![]() | Silikon är ju i sig självt sällan farligt, däremot kan kroppen reagera på främmande ämnen, vare sig det är silikonbaserat glidmedel www.apoteket.se/apot...ow ProdInfo (från apoteket) eller i någon annan form. | |
| KARR0 | 2008-05-22 18:17 | |
![]() | Okej då min kemikunskap sträcker sig inte längre än till kemi B på gymnasiet... =) så du har säkert rätt.. Men tycker ändå inte man kan rycka en naturlig sak ur sitt sammanhang och sätta in i ett helt annat och kalla det naturligt. | |
| KARR0 | 2008-05-22 18:19 | |
![]() | Då kan man ju överhuvudtaget inte använda ordet onaturligt om annat än paranormala fenom | |
| DennisPlz | 2008-05-22 18:25 | |
![]() | Nu bränns det :) Och eftersom onaturliga/övernaturliga saker/fenomen inte existerar, så finns det inget att vara orolig för. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-22 18:28 | |
![]() | Bergarn1: Hoppas att du någonstans förstår att mitt inlägg var lite skämtsamt menat. Onaturligt i meningen okonstlat och icke förställt kan man också säga om levnadsvanor, språk och beteenden rent allmänt. Därför tycker jag att det är fullkomligt onaturligt att natiren skulle ha rustat just dig med ett så gott minne att du kan komma ihåg att jag hade fyllt i Bräcke som hemort som svar på Betapets snabbfrågor. Det var ju evígheter sedan jag ändrade ort. | |
| KARR0 | 2008-05-22 18:39 | |
![]() | Kanske vi ska försöka ta oss in i svenska akademien och helt enkelt stryka ordet? Så du kallar incest naturligt? Både pappan och barnet är ju i allra högsta grad naturliga. Och GMO-grödor är naturliga? Och om man skulle kunna plantera in ett embryo i en man hade det också varit naturligt? Både embryot och mannen är ju naturliga | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-22 18:51 | |
![]() | Dennis. Jag tror nog ändå att dom flesta håller med om att stoppa silikon i kroppen är onaturligt. Dina argument är högst intressanta och hållbara till viss del, dock tycker jag att det är lite dumt att presentera filosofiska åsikter som fakta. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-22 18:53 | |
![]() | KARRO: Incest måste väl ändå sägas vara naturligt om man använder definitionen "så som vi alltid har gjort". Däremot uppskattas nog inte argumentet "vi har rätt att idka sexuellt umgänge inom familjen för att vi alltid har gjort så". Jämför med det klassiska "vi har rätt att äta kött eftersom vi alltid har gjort det" | |
| cutie8 - Ej medlem längre | 2008-05-22 18:55 | |
![]() | Äkta vara! det är så det ska vara! :P | |