Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:06 | |
![]() | Apan, undrar om vi skrämt bort Guppa från scientologerna med vår ihärdiga kritik av dem? Kanske därför han knappt deltar längre? | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:06 | |
![]() | katailas: Vet inte om du riktigt förstod mitt inlägg om organisationen/organismen ändå. Visst tror jag att dess medlemmar fortfarande kan vara mer eller mindre hjärntvättade. Dock inte av ngn med dolda avsikter utan av ngn som faktiskt tror att dom hjälper personer. Dvs, den har fått lite av ett eget liv och blir på ngt vis självuppfyllande/födande. Det räcker att ngn med 'onda' (ett ord som jag egentligen inte tror på) avsikter sätter bollen i rullningen. Snart rullar den på alldeles av sig själv. | |
| IchbinTysk | 2008-05-21 23:07 | |
![]() | Snoosy: det jag menade var att om tråden hade tagits bort så hade du fått din åsikt hörd, men jag hade inte fått yttrat min. Det är ingen som behöver läsa den här tråden om de inte vill, och om de vill så är det väl upp till dem vad som händer efter det. | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:08 | |
![]() | katalias: newsflash, vi har redan en sådan lagstiftning.. för tam dock enligt min mening. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:08 | |
![]() | Flubber: Vad bra :) Kom igen och diskutera nu istället :D | |
| IchbinTysk | 2008-05-21 23:09 | |
![]() | Katalias: Det finns visdom i det du säger, fortsätt! Din röst på betapet uppskattas iaf av en person. =) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:09 | |
![]() | Apan, nu förstår jag bättre. Och dessvärre är jag benägen att tro att du har rätt. För en stund önskade jag att det inte var så. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:10 | |
![]() | Flubber, kan du sluta använda ordet troll när du talar med och om mig? tack Jag är scientolog, ja.. Något fel? Varför skulle jag ljuga om det? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:10 | |
![]() | Nämen IchbinTysk! Nu rodnar jag faktiskt! | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:10 | |
![]() | ta inte i | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:12 | |
![]() | Dr Ultrabra, nej vi har inte någon sådan lagstiftning vad jag vet. Hets mot folkgrupp är däremot förbjudet, men det behöver man inte vara nazist för. Håller för övrigt med katalias och övriga om åsiktsfrihet! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:12 | |
![]() | Ultra. Newsflash (gud så töntigt): Åsiktsfriheten är grundlagsskyddad. Nämen hoppsan, sitter jag här och upprepar mig? Den lag du syftar på är antagligen den om hets mot folkgrupp. Den har inget med åsikter att göra. (Tänk att jag faktiskt bemödar mig om att skriva detta självklara...) | |
| Snoosy | 2008-05-21 23:12 | |
![]() | ichbinTysk, nä, men där tycker jag det är bra. Diskussion är roligt. Utan det så hade iof inte våran diskussion blivit så stark. Bara hoppas att den itne har värvt några medlemmar till scientologin. Enligt mig då ;) Kan du hålla med mig på något sätt ?? Tycker du inte det är för jävligt att människor hamnar i en ekonomisk kris pga en sekt ?? | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:13 | |
![]() | dVb - jag vet inte. Varför skulle du ljuga om det? Du anmälde dig i dag skrev du...är du redan medlem? | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:13 | |
![]() | Snoosy, personer kan hamna i ekonomisk kris utan att vara med i en sekt också. | |
| Snoosy | 2008-05-21 23:13 | |
![]() | Det försvann ett mellaninlägg i mitt inlägg. *det är Guppas första inlägg jag stör mig på mest, att han får värva medlemmar här* | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:13 | |
![]() | Flubber, jag anmälde mig ja.. Ska dit på söndag för första gången, det ska bli ett trevligt möte. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:14 | |
![]() | dVb, om du nu har gått med i scientologerna så berätta gärna varför och hur du tänkte. Det vore klart intressant! | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:14 | |
![]() | katalias: ok, det var lite töntigt.. om du uttrycker dina nazistiska åsikter på stan så är det hets mot folkgrupp. | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:15 | |
![]() | Dr Ultrabra: Visst ska man absolut inte underskatta nazismen eller liknande ideologier. Det är just den blinda tro, som nazismen under sin storhetstid, delar med sekter, religioner och andra ideologier som är otroligt farlig. Har man rätten på sin sida behöver man inte ifrågasätta sina handlingar och kan rättfärdiga allt. Det är också därför man inte kan lagstifta bort åsikter. Då gör man anspråk på samma rätt som man vill fördöma och gör sig till de man vill fördömas like. Att förbjuda handligar är dock en helt annan sak och en självklarhet. För övrigt så tillför du inget till diskussionen genom att tala nedsättande om dom säger emot. Detta får snarare folk att slå dövörat till för det du har att säga. Detta gäller naturligtvis alla andra också. | |