Spelrum
Giraffen | 39 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 72 |
Mobilspel
Pågående | 20 435 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mimmipigg1 | 2008-06-10 21:45 | |
![]() | Minta, finns det hundcafe där du bor? | |
le-lou | 2008-06-10 21:46 | |
![]() | mimmipigg - jag har ingen boaorm. men jag kan säga samma sak om hundägare som inte kopplar sin hund i stan eller tror att de äger cafer när de kommer drällandes med sina hundar och ska fika - de borde inte heller ha nån, eftersom de inte vet hur de hur man visar hänsyn till andra människor. | |
le-lou | 2008-06-10 21:47 | |
![]() | Minta - är det vårt problem? att din hund blir trevligare för att du tvingar oss andra att umgås med den? | |
Minta | 2008-06-10 21:50 | |
![]() | Varför är det ett problem? Det borde verkligen inte vara det och är det inte för de flesta. En liten minoritet kan väl inte få diktera för alla som uppskattar hundar och inte har problem med dem. | |
Minta | 2008-06-10 21:50 | |
![]() | Om hunden inte blir trevlig och trygg DÅ kan det bli ett problem. | |
le-lou | 2008-06-10 21:51 | |
![]() | det är väl upp till dig att göra din hund stabil, inte oss? Skärp dig nu. Inte gör cafebesök att hunden mår bra på nåt sätt. Tvärtom är förmodligen mer troligt. | |
Minta | 2008-06-10 21:53 | |
![]() | mimmipigg, det finns inget särskilt hundkafé, men på Marmelad på Mariaplan i Majorna kan man ha med hund på utekaféet. Det finns också ett kafé inomhus för de mycket allergiska. Man får också ha med hund på Konstcaféet i Röda sten. Jag brukar inbte sätta mig mitt i utan lite i utkanten just för att visa hänsyn, men det räcker tydligen inte. | |
mimmipigg1 | 2008-06-10 21:53 | |
![]() | le-lou nu börjar vi snacka. Problemet är alltså inte hunden i sig, utan hundägaren? Bra då kommer vi tillbaka till det där med att alla måste bli behandlade rättvist i Sverige. Om en hundägare uppför sig illa ska alla straffas för det? Varför inte göra som de gör i andra, mindre konflikträdda, länder? Säga till hundägaren som inte sköter sig och sin hund att gå därifrån!? | |
le-lou | 2008-06-10 21:54 | |
![]() | mimmipigg - eh ? klart det är hundägaren som släpar runt på hunden till ställen den ej ska vara på som är problemet. Nåt annat har jag inte sagt, hunden går väl inte själv på cafe? Inte heller hunden kopplar lös sig själv inne i stan. | |
Minta | 2008-06-10 21:55 | |
![]() | Skärp dig själv Le lou, vi accepterar att hundar får finnas i stan. Då ligger det i allas intresse att hundarna är trygga och mår bra. Det finns inga särskilda ställen där hundarna får vara som är deras alldeles egen, då måste de få följa med på många ställen bland annat där det finns människor. | |
le-lou | 2008-06-10 21:56 | |
![]() | Det ligger i allas intresse att människorna som lever i stan inte behöver utsättas för närkontakt med främmande hundar när de inte önskar det. | |
le-lou | 2008-06-10 21:57 | |
![]() | det är ju folk med din inställning Minta som gör att det införs förbud gällande hundar både här och där, när ni inte kan tänka själva så gör andra det åt er. | |
mimmipigg1 | 2008-06-10 21:58 | |
![]() | Minta, det låter verkligen jättemysigt. Att få ta med bästa kompisen (som inte är aggressiv, slickar sig i skrevet offentligt eller på annat sätt stör omgivningen)på fiket ta en lugn stund och umgås. Och jo le-lou, hundar mår bättre och blir trevligare om de lär sig att vistas i alla möjliga miljöer. Det har nämligen med dess ledare att göra( alltså hundägaren) Den lär sig att vi vet hur världen funkar att den kan lita på oss. Det gör den trygg. | |
Minta | 2008-06-10 21:58 | |
![]() | Nej du, det tror jag knappast. Det är människor med starkt kontrollbehov som du som i så fall ser till att det blir det. | |
Minta | 2008-06-10 21:58 | |
![]() | Det var riktat till Le lou. | |
le-lou | 2008-06-10 21:59 | |
![]() | mimmipigg- då borde det vara ok att släpa med hunden på restaurang och bio med? Varför inte in på badhuset? För det ligger ju i hundens bästa, och alla vill vi väl ha en stabil hund bland oss? | |
Minta | 2008-06-10 22:00 | |
![]() | Har du inga nyanser? | |
le-lou | 2008-06-10 22:01 | |
![]() | nyanser av vad ? jag följer era tankegångar bara. | |
mimmipigg1 | 2008-06-10 22:01 | |
![]() | Jag måste fråga. Le-lou, har det hänt dig något otrevligt som involverar hundar? Jag vet inte men kanske har denna diskussion nåt att göra med var vi bor? Här hos oss i Kalmar har vi inte speciellt mycket problem med oansvariga hundägare, kanske därför jag har en totalt motsatt inställning än du? | |
le-lou | 2008-06-10 22:03 | |
![]() | ursäkta, era hållbara argument för att ha hund på cafe. ex hunden är trevlig. hunden hjälper människan i alla tider hunden (!) mår bra av det detta tycker ni uppväger både allergiker, hundrädda, de som helt enkelt vill äta sin måltid de betalat pengar för UTAN att ha en hund inpå sig plus Miljöförvaltningens regler ? | |