Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2009-04-03 10:58 | |
![]() | "Har flera gånger frågat den som röker om den kan flytta på sig pga att jag tycker inte om röklukten, på ett trevlig sätt det är klart. 90% av fallen har jag blivit bemött med att personen i fråga svarar med att vara kaxig och spydig och suttit kvar." Som man frågar får man svar, eller hur var det. Det är lagligt med rökning av tobak i Sverige, och då är det väl också rimligt att man skall låta folk få bruka tobak? Åtminstone på sin egen balkong eller uteplats. Det finns få grupper som det är så politiskt rätt att klanka ner på som rökare, fastän de allra flesta gör sitt bästa för att deras tobaksbruk inte skall gå ut över någon annan, dessutom så inskränks platser över var rökare får röka hela tiden, att då gnälla om att ickerökare får anpassa sig är ju bara patetiskt. Och detta tycker jag trots att jag själv inte är rökare :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-03 11:02 | |
![]() | Jag har slutat röka på balkongen,nu smygröker jag inne på toan istället. | |
| le-lou | 2009-04-03 11:46 | |
![]() | " Man riskerar inte att dö utav lite passiv rökning från en balkongrökare heller. Överdriv inte det hela så kopiöst." Jo, en fråga är ju förstås om det verkligen ska ens kallas för passiv rökning när det handlar om utomhus, så vida man inte får röken blåst rakt i fejan. En tendens till att överdriva är ju vad hela tråden handlar om. Folk som röker ska visa hänsyn, men folk som inte röker ska också visa hänsyn. Ge och ta. | |
| le-lou | 2009-04-03 11:54 | |
![]() | Bara för att rökning är ohälsosamt ger det per automatik folk rättigheter att klanka och bedriva hetsjakt? Fet mat är ohälsosamt, alkohol, droger. Men jag skulle vilja se den som gnäller öppet på de som brukar det på det här sättet som man gör med rökarna. "min granne dricker öl på balkongen, det luktar öl...bläää, vad kan jag göra...?" Skitbra att rökare inte längre får röka inomhus på krogen, de har nu valet att röka och gå ut istället eller stanna inne och inte röka. Bra. Det är helt fel att folk ska tvingas bli passiva rökare. Men nu ska de inte ens få göra det.....de får köpa cigaretter men inte röka de utomhus så att vi kan känna lukten? Det har vi bestämt? För utomhusluften äger vi med? Vi är bättre än rökare på alla plan, så fort stoppar en cigg i käften så har du inget människovärde? Vi blir alltså passiva rökare utomhus? hihi. Tror ni på det själva?? Lägg ner era pretton. | |
| __Linda86__ | 2009-04-03 11:57 | |
![]() | Det var precis min mening att lyfta fram löjliga argument och kliva ner på sandlådenivå, för så var dom flesta "lösningarna" enligt flera inlägg. Givetvis handlar det om ömsesidig respekt för varandra. Och oftast så är det som så att de flesta rökare (ålderbetingat?) faktiskt går undan vid entreer, busskurer etc. Vad gäller rökning på balkong/tomt så är det nog någonting man får stå ut med när man bor i flerfamiljshus. Likadant som man får stå ut musik, spikande, rök från grillar/kaminer och så vidare. Och i dagens värld så kan du bli sjuk av det mesta. | |
| emman | 2009-04-03 11:58 | |
![]() | Baxz 2009-04-03 07:30 "Om ni stör er på era rökande grannar, så ge dom en slutaröka kurs eller ge dom ett visitkort på slutarökalinjen varje gång ni ses. skriv små lappar å lägg i brevlådan, fråga om dem rökt mkt idag. håller ni på ett bra tag kanske dem bara slutar röka när dem vet att ni är i närheten!!" Ska jag göra detsamma med gubben i lägenheten under mig som är glad i spriten med? Lämna informationsblad från AA? Fråga hur många öl han hällt i sig hittills idag? Jag tycker det låter som en rent ut sagt förjävlig idé. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-04-03 12:04 | |
![]() | Håller med emman. Låter som mobbing eller trakasserier. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-03 12:06 | |
![]() | Ja,man kan ju inte sitta och ringa till soc så fort grannarnas ungar skriker. | |
| OneW | 2009-04-03 12:29 | |
![]() | kajix, jag beklagar om dom störs av det men ännu har ingen klagat och vi har bott där sen 99. Vi har även en bra relation till våra grannar så problemet finns inte. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-04-03 13:06 | |
![]() | jag tycker den här tråden luktar lite illa och skulle helst se att den inte befann sig på förstasidan. | |
| Mebiti | 2009-04-03 13:15 | |
![]() | Då är det en jättedålig idé att skriva i den ;) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-04-03 13:20 | |
![]() | Haha oeronbarn :) Jag är tyvärr rökare, och försöker verkligen att inte "röka upp i" folk. Exempelvis så röker jag ej i busskurer, nära sjukhus entreér, och inte heller röker jag närmare än några meter om jag är nära små barn. Däremot så förstår jag inte varför man inte skulle kunna röka på sin egen balkong... Förstår din frustration och att det kan vara rätt störande när du känner röklukten så fort du ska sitta och sola och mysa på balkongen. Men det är inte olaglit att röka på sin egen balkong. Du får helt enkelt acceptera läget och försöka undvika att sitta på balkongen när dina grannar tar ett blåss. | |
| kajix | 2009-04-03 15:27 | |
![]() | Finns det nån rökare här som utan att bli ombedd fattar att man kanske stör grannen och således väljer att inte röka på balkongen? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-03 15:29 | |
![]() | Får man besvara prettoanklagelsen med fult ord? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-03 15:36 | |
![]() | Om man störs på en del människor och deras olika vanor så kan man väl få skjuta dom eller nåt i den stilen? Borde vara den enklaste utvägen:-)) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-03 15:59 | |
![]() | Blir många massmördare på betapet då kissed.... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:00 | |
![]() | Rökarna ryker först, det kan vara värt det. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:01 | |
![]() | kajix, har min granne balkongen öppen så röker jag inte vid dörren utan hellre vid spisfläkten eller inne i hemmakontoret. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:01 | |
![]() | Tur man inte är rökare då:-)) jamen vi lyckas ju aldrig enas om hur vi ska handskas med olika saker så lättast är att att dräpa hela bunten:-)) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:02 | |
![]() | finns d nån man kan muta för att få friskrivning eller nån form av passersedel för att slippa massmordet? | |