Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 758 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:10 | |
![]() | micro är det du som har schäferkennel? | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:11 | |
![]() | hunden har inte begått något brott, däremot kan man tycka att ägaren och ibland offret har all skyldighet. hundsport är väl fortfarande inte att hugga vilt mot folk som kommer i närheten? ta hand om din hund så den mår bra bland främmande, och lär dina barn att inte springa fram och dregla över alla jyckar de ser så ska det nog bli lite bättre. men precis som hos människor så finns det nog leif axmyrs bland djuren med. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:13 | |
![]() | sen kanske jag tycker att hundsport(och all sport som tvingar djur att göra saker de kanske inte vill) är lika vidrigt. Tvinga en stackars hund att springa över hinder och i rör för lite godis är väl märkligt? | |
| micro113 | 2009-07-03 12:16 | |
![]() | Risotto Den hund som du beskriver, är enligt mig och likasinnande, en mentalt dålig hund. Detta då en hund skall klara alla situationer i samhället utan att ta till nafsning eller hugg, och inte bara vara en underbar hund hemma med husfolket. Jag har ju själv en hund med mycket vakt i, men som är underbar mot husfolket, och inte hugger ens om vi pressar honom mycket hår -- däremot har han ju en gång bitit en inkränktare, och jag litar därför inte på honom ute eller när det kommer främlingar in genom dörren, just för att han en gång bitit, och knappast kan skilja på folk och folk som kommer in och efter händelsen började uppvisa högre grad av vaktbeteende vid dörren. Med oss är han alltså helt stabil, men inte längre i samhället, och jag hävdar därför att det inte är en mentalt stabil hund jag har, därför att han uppvisat detta beteende, och inte riktigt klarar att sortera. Jag anser inte att man får skylla sig själv om man pressar honom, jag anser att det är jag som ägare som skall se till att det aldrig uppstår en situation där han pressas att bita igen. Skulle han bita eller nafsa efter någon i familjen, så är det enbart avlivning som gäller, även om hunden känner sig pressad, bett på familjemedlemmar får inte förekomma annat än synnerligen specifika situationer som om någon t ex får en knäpp och börjar slåss. I de lägena är han tränad att ingripa, och skulle därför inte avlivas. Vi har nog lite olika syn på detta med hund, och jag anser att en mentalt stabil hund inte hugger eller nafsar när inget reellt hot föreligger -- en hund som uppfattar normala situationer och rörelser som hot är inte mentalt stabil. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:17 | |
![]() | ond kanin dom älskar att jobba, speciellt om det är brukshundar. Sen är det ju inte så att man tvingar dom, utan tänker mer på deras bästa att dom ska få mental stimulans och fysisk träning. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:19 | |
![]() | ungefär som med kamsport då? jag var lite sarkastisk innan men jag menar att när en hund anfaller så beror det nog oftast på något. ibland offret och ibland hunden. och oftast ägaren. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:24 | |
![]() | ond kanin ett vänligt tips om du varit uppe hela natten, gå och lägg dig. Du kan väl för f-n inte jämföra te x agilety med kampsport?????? | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:26 | |
![]() | kampsport handlar om mental stimulans och fysisk träning, inte om att slå folk på käften. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:30 | |
![]() | återigen så märks det att kvällstidningar är primär infokälla. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:30 | |
![]() | ond kanin godnatt | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:30 | |
![]() | pratar du verkligen om hundkampsport???? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:32 | |
![]() | OBS! Jag läser inte skit som svenska kvällstidningar | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:33 | |
![]() | martial arts talar jag om, kampsport som du känner den. ja det handlar mycket om inre frid, mental upplyftelse och inte slagsmål. | |
| micro113 | 2009-07-03 12:33 | |
![]() | Bino Jag hade schäferkennel men föder inte längre upp hundar. Bland annat därför att det är svårt att få tag på bra ägare. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:34 | |
![]() | micro, du kräver för mycket av en hund och för det andra så tror du för mycket på superegenskaper hos hundar. Hur kommer det sig att din egen hund fortfarande är i livet? Jag tycker att det är på tok för lite utrymme för att acceptera hundens integritet, alla hundar är inte lika. Nu vet jag inte om det kommer att avlas på den här hunden i framtiden just för hans reserverade beteende men han är inte diskvallificerad själv. Min katt tycker inte om att jag borstar honom och då biter han till ibland, är han också instabil kanske? Naffsandet är naturligt för vallhundar, vill de skada så biter de istället men det har denne hund eller ingen annan hund någonsin gjort mot mig. Sluta tro så mycket på att hundar är supervarelser, de är bara vanliga levande varelser. Att vi sen har skapat dem till att leva med oss betyder inte att du kan förvänta dig vad som helst av dem och ta bort deras naturliga instinkter, det om något vore att sönderavla. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:36 | |
![]() | ond kanin ja då får jag be om ursäkt:) Trodde du pratade om hund kampsport. Har själv kört Aikido | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:37 | |
![]() | ok, ingen fara | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:37 | |
![]() | kanin, ursäkta om jag bryter in men vilka kamsporter har du varit involverad i då? om det nu kan hållas till mental tillfredsställelse genom kampsport så har du rätt. Men så funkar inte många av de olika avarter av kampsport som finns att välja på. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:39 | |
![]() | avarter har jag inte sysslat med. Taekwondo, Aikido, Judo och Thaiboxning. men vad är avarterna då? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-03 12:40 | |
![]() | micro du skriver du pressade din hund hårt....hmmm... och endast avlivning skulle gälla om det hände nåt..det är någonting i ditt inlägg som klingar "ej bra" i mina öron | |