Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 167

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-08 12:22
Antal inlägg: 60

Micro113:

"Så med andra ord spelar det ingen roll vad de väljer, för det kommer alltid finnas ursäkter för Israel."

Ja, det var ju en kreativ tolkning av det jag skrev. Ursäkter? Om palestinierna fortsätter med strävandena att förinta Israel och judarna kan de inte vänta sig att bli bemötta med kärlek. Men det fattar t o m du, eller hur?

Skulle de däremot hitta ett sätt att få fram fredliga och demokratiskt sinnade politiker, så kommer de få ett bättre liv än de någonsin har haft. Men det är inget du önskar dem, eller hur? Det är bättre att de lider och spränger judar i luften, eller hur? För såna som dig förefaller hatet mot judarna vara viktigare än livskvalitet för palestinierna. Eller har jag fel?

bove2010-06-08 12:23
Antal inlägg: 1333

Sen när bryr du dig om palestiniernas livskvalitet?

regression2010-06-08 12:56
Antal inlägg: 1563

Det här är faktiskt anmärkningsvärt:

www.dn.se/nyheter/va...-1 .1118294

Jag trodde faktiskt att ryktet om detta var en högerbluff tidigare.

bove2010-06-08 13:08

Samma här. Jag har sett bilderna och är det ett misstag så är det i alla fall oerhört klantigt.

micro1132010-06-08 14:59
Antal inlägg: 17542

Bulls_Eye_1
Fredligt och demokratiskt sinnade politiker? Enligt vems standard menar du då?

Du menar förstås politiker som låter Israel diktera villkoren och ställa upp kraven och dagordningen. Du menar politiker som inte har krav för palestiniernas räkning och som i förväg är godkända av Israel och beredda att gå i Israels ledband.

Det är nämligen så att Palestierna har haft förhandlingsinriktade politiker och det har inte lett dem en bit framåt i livskvalitet -- om man inte anser att fler bosättningar och minskat livsutrymme är ökad livskvalitet.

Israel har som utomstående land inte med att göra vilka politiker det Palestinska folket väljer, lika lite som Norge har att göra med vilka företrädare vi väljer i Sverige.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-08 16:07

Bove:

"Sen när bryr du dig om palestiniernas livskvalitet?"

Var skrev jag att jag bryr mig om den? Ingenstans. Däremot skrev jag:

"För såna som dig förefaller hatet mot judarna vara viktigare än livskvalitet för palestinierna. Eller har jag fel?"

Det är tydligt att ni som påstår er vara deras vänner ger blanka fan i vad som är bäst för dem. Och själva tycks de inte heller bemöda sig med att välja politiker som vill deras eget bästa.

Micro:

"Fredligt och demokratiskt sinnade politiker? Enligt vems standard menar du då?"

Vet du inte vad fred och demokrati betyder? I så fall förstår jag varför du stödjer Hamas.

"Du menar förstås politiker som låter Israel diktera villkoren och ställa upp kraven och dagordningen. Du menar politiker som inte har krav för palestiniernas räkning och som i förväg är godkända av Israel och beredda att gå i Israels ledband."

Du har verkligen livlig fantasi och ett utstuderat hat mot judar. Någon omsorg med palestinierna märker jag dock inte av.

"Det är nämligen så att Palestierna har haft förhandlingsinriktade politiker och det har inte lett dem en bit framåt i livskvalitet -- om man inte anser att fler bosättningar och minskat livsutrymme är ökad livskvalitet."

Palestinierna har aldrig haft fredsinriktade politiker. Däremot var ärketerroristen Arafat väldigt bra på att prata en massa skit för att lura till sig och förskingra biståndspengar. Och det är orsaken till att de bara står och stampar på samma fläck. Och med vänner som dig, lär de förbli där för all framtid - oavsett vad Israel gör. På ett sätt tycker jag synd om palestinierna - de har sällsynt dåligt omdöme när det gäller att välja vänner. Men någonting kommer dem säkert att lära sig av den läxan.

bove2010-06-08 16:15

"Det är tydligt att ni som påstår er vara deras vänner ger blanka fan i vad som är bäst för dem."

Okej, jag erkänner. Anledningen till allas vårt enträgna stöd för ett fritt och suveränt Palestina är vårt aldrig sinande hat mot judar. Vi är egentligen nazister.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-08 16:26

"Okej, jag erkänner. Anledningen till allas vårt enträgna stöd för ett fritt och suveränt Palestina är vårt aldrig sinande hat mot judar. Vi är egentligen nazister."

Nej, anledningen till att ni skiter i palestinierna - för det är precis vad ni de facto gör - är det faktum att ni bara engagerar er i konflikten utifrån ert judehat. Hade ni verkligen brytt er om palestinierna, så hade ni insett att bara en win-win-situation kan göra det bättre för dem. Men så länge ni och palestinierna tror att allt är ett nollsummespel, så kommer det inte att finnas några vinnare någonstans. Så min slutsats är att ni är minst lika rasistiska mot muslimer som mot judar - ni - du - skiter i allt och alla.

Nazist? Ja, det skulle inte förvåna mig ett dugg. Det är inte för inte som nazister är så engagerade i den här konflikten. Hamas måste vara varje nazzes våta dröm.

bove2010-06-08 16:37

Inte för att jag inte förstod det redan tidigare, men du förstår att det inte går att diskutera med någon som inte lyssnar på vad man säger utan bara ser hat va? Jag känner definitivt inget hat mot vare sig muslimer eller judar, jag känner däremot ett stort förakt för den israeliska statsmaktens omänskliga behandling av palestinierna, framförallt inom de ockuperade områdena. Vill du ha en vidare diskussion får du faktiskt börja bete dig som folk, annars är det bra här.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-08 16:45

Bove:

Än en gång - du projicerar. Jag vet att du inte inser det, men om du funderar en stund så kommer insikten - eller inte.

krill_master - Ej medlem längre2010-06-08 16:49
Antal inlägg: 1576

verkar som att alla tror och tycker att israel har en konflikt ! ? som jag ser det är de ett modernt land under utveckling och under en possetiv tillväxt, en handelspart med övriga världen och den absolut viktigaste militära makthavaren, militära vågmästaren och den enda som håller regionen i chack och under kontroll i hela den sk "banken" regionen. ingen som har slagits av tanken att det är dess kära grannar och kringliggande religionsmotsättningar som outtröttligen orsakar denna konflikt och negativa spiral?

israel både behövs för oss och behöver för egen skull vara en stark stat. ett samarbete med israel är enda sättet till fred och dräglig livskvalitet och en vettig utveckling för de andra nationerna kring israel.

att gapa om allah och hota, kasta bomber, spränga sig själv och bränna flaggor utvecklar inte en region, stärker inte ett fattigt lands utvecklingsmöjligheter, öppnar inte dörrar för ekonomisk utveckling, skapar inga långsiktiga export/import vägar, skapar ingen tillväxt eller extern possetiv marknads/infrastrukturell investering från andra nationer.

jävla trams att bromsa en fungerande och utvecklande trend pga envist religiöst drabbel. som man bäddar får man ligga, se på facit. de sk fattiga och utsatta nationerna har kunnat utvecklas i flera hundra år och har kommit vart? israel har funnits i modern tappning i vad.... ca 65 år och från noll/inget/tomma händer växt förbi och ifrån omgivningen med ojämförbar utveckling. så vilken kultur är inne på en possetiv tankebana och vilka har sedan århundrade stangerat i religionens tjurskallighet till utveckling och den inbitna kulturens vägran till att acceptera att värden är under förändring.

stötta israel och hjälp dem öppna ögonen på underutvecklade och hyperkonservativa lågutbildade fanatiker. det är de som är farliga både för sig själva och världens framtid, freden, utvecklingen, balansen i regionen. inte israel.

micro1132010-06-08 16:59

Bulls_Eye_1
Är det en vinnande retorik att slänga på folk åsikter?
Är den en sån som arabhatare brukar lägga sig till med? Eller är det bara muslimer du hatar? Kanske bara Palestinier?

Var har jag skrivit att jag hatar judar? Att jag stödjer Hamas?

Förklara vari win win situationen finns i ett ockuperat Västbanken och Gaza. Vari finns win win i att låta Israelerna bestämma villkoren för Palestinierna?

Låtsas inte för ögonblick att du bryr dig om palestinska liv eller livsvillkor.

micro1132010-06-08 17:02

krill_master
Israelisk ockupation och blockad där till exempel byggmaterial inte släpps igenom till de ockuperade områdena, det hjälper alltså till att modernisera och utveckla området.

Jaha. Jag tror inte på den tesen.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-08 17:26

Micro:

Spelar du oförstående eller är det bara så att intellektet inte räcker till?

"Förklara vari win win situationen finns i ett ockuperat Västbanken och Gaza. Vari finns win win i att låta Israelerna bestämma villkoren för Palestinierna? "

Var skrev jag det du påstår? Ingenstans. Låt mig förklara så att även du förstår:

- Palestinierna får det inte bättre för att israelerna får det sämre
- Israelerna får det inte bättre för att palestinierna får det sämre
- M a o finns bara en win-win eller lose-lose-situation att välja mellan
- Om anständig KOMPROMISS förhandlas fram, kommer bägge parter att få det bättre. Bland annat kommer flera hundratusen arbetstillfällen att skapas - det finns studier om detta.

Så, vad föredrar du? Att bägge parter får det bättre eller sämre?

micro1132010-06-08 17:49

Bulls_Eye_1
Israelerna är inte och har aldrig varit intresserade av någon kompromiss. Vad är det du inte förstår.

En kompromiss för dom är rätten till bosättningar, makten över västbanken, Gaza och hela Jerusalem.
Det är inte acceptabelt vare sig för Palestinier eller större delen av omvärlden.

Israeler vet inte vad kompromiss är därför blir det aldrig några kompromisser genomförda.

En kompromiss innebär nämligen att Israel måste backa med sina bosättningar och återlämna ockuperad mark.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-08 18:08

Micro:

Det är fullständigt meningslöst att kommunicera med dig. Du är en judehatande imbecill som bara hatar, hatar och hatar.

Hejdå.

micro1132010-06-08 18:18

Bulls_Eye_1
Du har en härlig retorik, om man inte håller med dig och ger dig rätt i det du påstår - då hatar man judar.

Jag undrar var jag har hört den retoriken förr ...... hmmm, jag tror den brukar förekomma i just den här frågan.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-08 18:27

Hejdå.

Bulls_Eye_1 - Ej medlem längre2010-06-08 18:53

Krill master:

"att gapa om allah och hota, kasta bomber, spränga sig själv och bränna flaggor utvecklar inte en region, stärker inte ett fattigt lands utvecklingsmöjligheter, öppnar inte dörrar för ekonomisk utveckling, skapar inga långsiktiga export/import vägar, skapar ingen tillväxt eller extern possetiv marknads/infrastrukturell investering från andra nationer.

jävla trams att bromsa en fungerande och utvecklande trend pga envist religiöst drabbel. som man bäddar får man ligga, se på facit. de sk fattiga och utsatta nationerna har kunnat utvecklas i flera hundra år och har kommit vart? israel har funnits i modern tappning i vad.... ca 65 år och från noll/inget/tomma händer växt förbi och ifrån omgivningen med ojämförbar utveckling. "

Otroligt träffsäkert.

MiniLudd2010-06-08 19:03
Antal inlägg: 309

Håller med Krill och Eye. Så tröttsamt med den här "offerrollen" som många muslimer klär sig i. 1,5 miljarder är dem och det kan ju jämföras mot ca 13,5 miljoner som räknar sig till judendomen..

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?