Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hussar | 2010-06-23 10:44 | |
![]() | :) hehe, Nä men , förslag på vad man ska rösta på och varför ? | |
| le-lou | 2010-06-23 10:44 | |
![]() | De senaste 50 åren? Varför tittar ni bakåt på en politik som inte fungerar idag? Girighet är högerns stora drivkraft, ett klassiskt vänsterargument för att få er själva att framstå som det nobla partiet som minsann delar med sig. Vet du själv vad människans drivkraft är? Att jobba dygnet runt och se sin granne casha ut mer än du får själv i lön, fast han är sjukskriven eller arbetlös? Vänstern vill göra det dyrare att anställa, mindre lönsamt att arbeta och mycket svårare att vara företagare. Det ska ge jobb, menar ni allvar? Hur mycket sämre vill ni ha det? Skattepolitiken vänstern vill föra är helt sinnessjuk. De verkar se det som högre skatter - bättre för alla. Högre skatter innebär mindre tillväxt, högre räntor. Vad vänstern vill göra med skolorna tänker jag inte ens kommentera. Det är jäkligt enkelt att sitta och återkalla sossarnas storhet och därmed skylla allt på nuvarande regering. Hade sossarna fortfarande suttit vid makten hade det varit sju resor värre, tyvärr. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:44 | |
![]() | ja sossarna tex, för att få ett jämnare samhälle där vi hjälper varandra | |
| niala22 | 2010-06-23 10:45 | |
![]() | förvånar mig att du lelou som uppenbarligen är arbetarklass har fått en sån snedvriden syn på politik | |
| le-lou | 2010-06-23 10:45 | |
![]() | Gautama - Privat vård är INTE samma sak som att varje patient skall betala sina egna kostnader. Inget parti har förespråkat något annat än att vården skall vara offentligt finansierad. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:46 | |
![]() | men jag blir bara ledsen av egoismen, därför jag ville gå, men jag hoppas det finns folk som forft tänker på varandra och det gör det ju, tack för det | |
| le-lou | 2010-06-23 10:46 | |
![]() | niala22, vad är snedvridet ? Förklara det för mig eller så kan du bara konstatera att vi har olika åsikter, låter faktiskt bättre. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:47 | |
![]() | du ser inte din egen situation tycker jag. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:47 | |
![]() | men vi har ett fritt val som sagt | |
| le-lou | 2010-06-23 10:48 | |
![]() | du får tycka vad du vill, precis som jag. Och jo, jag ser min egen situation bra mycket bättre än du ser min, det kan jag lova. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:50 | |
![]() | ja det är ju bra | |
| Gautama | 2010-06-23 10:50 | |
![]() | "Vet du själv vad människans drivkraft är? Att jobba dygnet runt och se sin granne casha ut mer än du får själv i lön, fast han är sjukskriven eller arbetlös?" Detta uttalande tyder bara på okunskap och ren avundsjuka på något som inte är värt att vara avundsjuk på!! För det första så får man inte mycket pengar varken som arbetslös eller sjukskriven. För det andra så vill de flesta människor varken vara sjuka eller arbetslösa. Varför tror ni borgare alltid det? Varför tror ni folk vill vara sjuka?? ALLA människor vill väl leva ett drägligt liv med egna intjänade pengar och ett socialt liv där man känner sig delaktig och behövd? Ni verkar tror att folk vill vara sjuka? Helt absurt! Och kom inte och hojta om fuskare, lata människor nu. För det är jag också medveten att det finns, de finns i alla samhällsklasser och i alla system som man kan utnyttja. Men att det skulle vara en norm är uteslutet!! | |
| SethGecko | 2010-06-23 10:50 | |
![]() | le-lou: skitsnack angående egenföretagandet. under nuvarande regeringen har det blivit krångligare och dyrare att starta egna företag. vänsterpartiets och mps förslag på nytt system för högsta betyg av egenföretagare. att girighet är människans största drivkraft är alltså något som är värt att fira och fortsätta sträva efter? girighet gör inte att man tänker på sina medmänniskor, girighet gör att man bara tänker på sig själv. och det säger väl mer om dig om du menar att girighet är något bra, än om oss andra. | |
| niala22 | 2010-06-23 10:51 | |
![]() | så JÄVLA BRA SETH | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-23 10:54 | |
![]() | Ha ha! niala for president. Jag gillar när du blir arg. :) | |
| le-lou | 2010-06-23 10:55 | |
![]() | Öh nej, Gautama, vi är många låginkomsttagare som varit med om exakt detta. Och jag tycker att du är rätt naiv, för det handlar väldigt många gånger inte om att vilja. Långtidssjukskrivnas problematik att återgå till arbete behöver nödvändigtvis inte alltid handla om varken hälsa eller lathet, vilja. Rädsla för att tappa sitt rutinlösa liv tex. Ovilja att återgå till hamsterhjulet. Ekonomiska fördelar tenderar att väga mindre in när man väl vant sig till ett liv hemma. Varför är det fult att tala öppet om det här? Det vet alla som både jobbar med och är långtidssjukskrivna att det är ett problem. Det finns, så varför blunda ? | |
| SethGecko | 2010-06-23 10:55 | |
![]() | le-lou är dåligt påläst, då moderaterna lagt fram flera förslag om privata sjukförsäkringar. då skulle vi få en liknande situation som i USA, där enbart de med pengar är garanterade vård och de utan pengar får stå i årslånga köer för att kunna få vård. Eller kanske får välja att sy fast ett finger istället för två, om två fingrar skulle råka skäras av eller så. | |
| bj-olle | 2010-06-23 10:55 | |
![]() | usch jag brukar inte gilla att ge mig in i politiska diskussioner, jag gör bara bort mig.. men here we go :) varför känns det som att uttrycket "bidragsberoande" bara används av folk som inte själva går på bidrag? jag tycker inte det svenska skattetrycket bör öka generellt, men däremot vore en feting till revision på sin plats. plantera om skatterna en smula. poängen med att betala skatt är ju inte att man själv ska dra nytta av det, utan nån annan. meningen är inte att man själv ska få njuta av frukterna av det, utan att nån annan får göra det. femhundra extra är bara att byta märke på skagenröran från eldorado till rydbergs. det känns av i statsfinansen, men för mig tycks det bara som det nedsilat blir en dyrköpt populistisk futtighet man inte kan sluta babbla om som om det var en storslagen seger. jag tror inte heller (och hr sträcker jag bara ut halsen) att arbetsgivaravgifterna och facken är problemen för arbetssituationen. jag tror det är pengarna in som är nöten. men det är ju bara min gissning. ha ha, det kanske är den desperations-fetischen man uppfinner. skyll ifrån problemet på ett plan som inte finns i samtalet ha ha ha ja ja, nu får ni fortsätta | |
| le-lou | 2010-06-23 10:57 | |
![]() | Nej Seth, det är du som använder girighet som ord, inte jag. Jag tror att människan drivs av egoism och det gäller alla enskilda människor överlag. Vi jobbar ju för att göra livet bättre för oss själva i första hand, gör inte du ? Allt jag gör iaf, gör jag i min strävan att göra livet så bra som möjligt för min familj. Vi står alltid oss själva närmast. | |
| le-lou | 2010-06-23 10:57 | |
![]() | Seth, jag tycker det är du som är dåligt påläst. Den situation du talar om har aldrig varit på tal om här. | |