Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 329

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-09-19 02:19
Antal inlägg: 17500

jag tror kvinnor relaterar även till sånt de vill ha. som snygga män. eller snygga kvinnor för att man har en hemlig dröm om att vilja bli vackrare och vill se ut som dem?
ingen aning. Kanske är det att människor dras till vackra ting?

Mer om symmetri går att läsa här: www.fof.se/tidning/2...-l ockas-vi

Naity_2010-09-19 06:15
Antal inlägg: 633

Tjejen är tydligen stolt över sin kropp och visar upp vad hon lyckas med. Beröm ska hon ha, för att hon lyckats och vill dela med sig.

Annat folk som klandrar henne för hennes lycka sluta vara avundsjuka och gör vad som gör er gladare istället.. Oavsett om det är en finare kropp eller vad som helst, go get it och klandra inte andra för deras framgångar

TakeAim - Ej medlem längre2010-09-19 08:06
Antal inlägg: 42

ramsay, det ser nog inte likadant ut i modebranschen idag. Hur gammal är du? 36? Då var det ett tag sedan, va? ;)

Här är, för att återknyta till det Gautama och Satyra snackar om, en artikel från 2008 som handlar om att det finns fler underviktiga än feta tjejer i Sverige när det gäller åldern 15-24. Utseendeidealet ÄR ett problem.

www.aftonbladet.se/w...21 37133.ab

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 09:48
Antal inlägg: 675

Det är skandal, Aftonbladet borde, i likhet med otäcka krigsskildringar, ha skrivit:

V A R N I N G - s t a r k a b i l d e r - känsliga läsare UNDVIK!

www.aftonbladet.se/k...78 06521.ab

:-)

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-19 09:55
Antal inlägg: 675

SATYRA - det är av samma anledning som vi ser vissa löp till kvällstidningarna återkomma gång på gång...

Här får du några exempel.

"dom tjänar mest i din kommun"
"så mycket är din bostad värd"
"därför är vi otrogna på våren/hösten"
"du kan vara sjuk av någon konstig sjukdom"
"så blir vädret under påsk/jul/midsommar"

Anledningen är inte bara nyhetstorka, utan att dessa löpsedlar säljer väldigt bra. Samma sak gäller för glättiga tjejtidningar med snygga brudar på omslaget. Man kan tycka vad man vill om det, känna sig lurad, bli upprörd över idealet. Men det gör det inte mindre sant för den sakens skull.

Sen så kan man givetvis efterfråga en attitydförändring, men det är lättare sagt än gjort. Du får använda din plånbok och bli din egen aktivist, men akta dig för allt för stor dubbelmoral.

caughtbock2010-09-19 10:04
Antal inlägg: 7699

Tidningar känns så...eh... many years ago. Onödigt att slösa pengar på dem när man har en dator med internet, för när man sitter och surfar själv kan man till viss del välja vad man vill se och inte. Jättekäckt. Uppdaterat är det också om man är en sådan person som gillar att få reda på saker när det händer och inte en vecka senare.

nettan232010-09-19 10:06
Antal inlägg: 4086

Självklart blir man påverkad av dagens ideal, kvinnor som män.

Hur kan man undgå det, det är ett problem.

Men det är ju även ett problem med fetma, jag har varit både överviktig och underviktig i mitt liv och inget av det är att eftersträva.

Det bästa hade ju varit att finna någon medelväg....

caughtbock2010-09-19 10:18

Om vi återgår till ämnet så tycker jag att det är hemskt när unga tjejer posar sexigt på bilder med minimal klädsel, typ "snyggast.se"-style. Ju mer de klär av sig desto högre hamnar de på listan och sen får de ragg av en massa kåta killar i antagligen alla åldrar som finns. Och detta tycker tjejerna är trevligt. Lite uppmärksamhet liksom. När det har gått så långt att man letar efter uppmärksamhet på det sättet har man ett problem.

nettan232010-09-19 10:22

Fast det är ju ingen skillnad på demi Moore och tjejerna på snyggast.se :)

caughtbock2010-09-19 10:24

Demi Moore är vuxen, så det är en ganska stor skillnad där faktiskt.

nettan232010-09-19 10:26

Oavsett ålder så gör man ju det för uppmärksamhet

Borde ju iof finnas en 18 års gräns på snyggast.se

Tycker det är ett problem oavsett ålder

När man är ung så kan man iaf säga att man är ung och dum

dalapower2010-09-19 10:27
Antal inlägg: 419

Finns korta,långa,tjocka,smala, finniga,ofinniga,de som har råd med plastikoperationer,de som inte har det.
Undrar varför tjejer har så svårt att acceptera hur de ser ut?
Modetidningar skapas av kvinnor för kvinnor,så tjejer är det inte dags att slappna av och inse att ingen är perfekt.

Vi killar är lite enklare på det sättet,vi kan mötas efter inte träffats på ett tag och säga "fan vad tjock du har blivit" och man svarar jag vet ha ha.

dalapower2010-09-19 10:28
Antal inlägg: 419

nettan23;
Ung och dum?!
Snarare ung och inte så erfaren..
Finns många saker jag aldrig skulle göra nu som man gjorde som 14-17 åring..

caughtbock2010-09-19 10:29

Faktum är att det finns tusen, hundratusen, miljontals avklädda bilder på barn som barnen själva lägger ut på internet för att få lite bekräftelse. När Demi Moore gör det är det skillnad eftersom hon lever i en helt annan värld än vi. Visst kan man säga att även hon söker bekräftelse, men det är hennes business. När det rör sig om barn som visar sig halvnakna så att alla kan se är det verkligen inte okej.

nettan232010-09-19 10:30

Precis min mening...dalapower.

nettan232010-09-19 10:31

Sa precis att det borde finnas en 18 års gräns

Men ser ingen skillnad på att en vuxen svensk tjej lägger ut en bild på sig, eller om miss Moore gör det!

caughtbock2010-09-19 10:35

Jag skiter fullständigt i om Eva 34 år från Sverige lägger upp bilder på sin nakna kropp på internet utan hoppas bara att hon är medveten om att sådant har en tendens att cirkulera runt i oändlighet om det finns ett intresse. Har man lust att fem år senare hitta sin nakenbild på en skum hemsida där en massa män sitter och dreglar får man väl som vuxen människa lägga upp hur många bilder man vill.

nettan232010-09-19 10:36

Okej...

caughtbock2010-09-19 10:37

Och jag menar inte att du tycker att det är okej när unga lägger upp bilder på sig och jag såg att du hade skrivit att det borde vara en artonårsgräns. Det jag säger är att det inte är samma sak när en vuxen lägger upp bilder på sig på internet som när ett barn gör det. I vuxen ålder är man förhoppningsvis så mogen att man förstår vad det är man gör.

nettan232010-09-19 10:39

Tycker att det är ett problem oavsett om man är känd eller inte, varför man vill ta bild på sig halvnaken oavsett ålder, okänd, kändis är för mig helt oförståeligt.

Demi Moore är ju en "förebild" för säkert många unga och gamla kvinnor och det spär ju bara på...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?