Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| GranitGert - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:12 | |
![]() | Ja, jag har gått ner 60 kilo på det så varför ändra uppfattning nu. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:12 | |
![]() | Tack. Jag propagerar inte för att varken äta kött eller inte, men jag tycker att valet är upp till en själv och att diskussionen måste kunna föras på en seriös nivå. Påhopp vinner man sällan debatter med, kan man acceptera att man kommer fortsätt tänka olika men kanske bättre förstå varandra har man en bra grund för en diskussion. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:14 | |
![]() | >>Hört talas om arternas anpassning. Blanda inte ihop fakta med din personliga önskan om att få fortsätta äta döda kroppar. Om det var riktat till mig så är jag fullt öppen för en vuxen diskussion om biologi, medicin & evolutionslära. Men jag vägrar sänka mig till dagisnivå. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:16 | |
![]() | "Precis, varför göra köttliknande produkter om man av princip inte äter kött?" Jag ser inget problem i det, i sig. Folk skulle väl få göra och äta köttliknande produkter så mycket de vill, OM produkterna var bra, men nu är dom inte det, och därför tycker jag att dessa bör bojkottas. Och att t.ex kalla vegetariska köttbullar för _just_ köttbullar. Varför inte? Det blir bara tramsig hårklyveri att fastna i ord. Det har ju ingen som helst betydelse vad man kallar dessa för. Jag tycker att den här diskussionen med fördel kan föras på en annan nivå. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:17 | |
![]() | Jag tycker det verkar skumt med vegetariska köttbullar som heter köttbullar om man av princip är emot att äta kött. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:19 | |
![]() | GranitGert 2011-01-13 17:12 " Ja, jag har gått ner 60 kilo på det så varför ändra uppfattning nu" Aha du. Då kan det inte vara värst mycket kvar av dina snygga muckler? | |
| dilivio | 2011-01-13 17:19 | |
![]() | Nu är inte jag något större jättefan av tex quorn i kycklingform eller liknande heller, men för en del är det rätt smidigt att ha dom produkterna då det bara är att ta "vanliga" recept och slänga in en quornfilé ist för kyckling, sojakorv istället för vanlig osv. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:20 | |
![]() | nulltj 2011-01-13 17:17 "Jag tycker det verkar skumt med vegetariska köttbullar som heter köttbullar om man av princip är emot att äta kött." Nej, det är inget skumt med det. Man ska inte fastna i ord på det där viset - som sagt. | |
| GranitGert - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:23 | |
![]() | lillsyrran_ 2011-01-13 17:19 au contraire. Dom har växt sig större. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:26 | |
![]() | Lillsyrra>> Jo, men jag tycker det känns skumt. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:28 | |
![]() | Aha. Bildbevis på det då, GranitGert. Mouche kan säkert fixa det på ett nafs om du bara ser till och laddar upp en bild. (haaa, nu tog han allt och målade in sig i ett hörn) *guuud vad jag njuter* | |
| Skugga | 2011-01-13 17:29 | |
![]() | Null; jag tror du och jag är ett par av de få som tycker att en diskussion inte går ut på att "vinna" eller att få den andre att ändra åsikt, utan att få en förståelse för hur den andre tänker och menar. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:29 | |
![]() | nulltj OK. Så olika kan man se på saken. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:32 | |
![]() | Där tror du fel Skugga. Jag diskuterar nämligen _aldrig_ för att vinna. Sånt är helt ointressant för mig. Jag tycker att folk får tycka, göra, eller låta bli, precis så som var och en vill... | |
| GranitGert - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:32 | |
![]() | lillsyrran_ Haha. Du är för skön, uppfyller varenda kliché angående vegetarianer. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:36 | |
![]() | Skugga>> Antagligen, ja. Lillsyrra>> Om du inte diskuterar för att vinna bör du inte heller tala om för andra vad de inte ska göra, t ex fastna i ord som du var inne på tidigare. Men du har helt rätt i att vi nog ser helt olika på saken, och det är helt ok och ganska naturligt att det är så tycker jag. | |
| apbur | 2011-01-13 17:37 | |
![]() | Åhnej, vi kanske inte utvecklas i samma takt som vi gjort hittills om vi inte fortsätter äta som vi gör idag. Hur kan man ens tycka att detta är ett problem man måste engagera sig i? Är det inte oerhört fåfängt att tro man gör någon evolutionär skillnad för att man äter Stinas kyckling istället för bönor? Haha. Såja lille Bertil, ät upp dina köttbullar nu. Tänk på barnen i Afrika. Eller dina barnbarnbarnbarnbarnbarnb arnbrnbarnbarnbarnbarnbar nbarnbarnbarnbarnbarnbarn barns eventuella utveckling. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:39 | |
![]() | Önskar jag hade varit man och kunnat befrukta en flicka i varje hamn. Då hade jag ätit renkött och åkt på turné. För geografisk spridning är också jätteviktig i händelse av naturkatastrofer. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:39 | |
![]() | GranitGert Håhåå. Och du attackerar från ditt lilla inmålade hörn. Ta nu fram med ett foto istället. Och sluta hugga. Nu kallar livet på mig en stund. *utgår* | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-01-13 17:39 | |
![]() | Jo, det var precis vad jag sa för några timar sedan. | |